icemanM5 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Hei! Lurer på om noen vet om det finnes diffbrems til andre modeller av E39 enn kun på E39 M5...? Har en E39 touring selv, med alt nytt i for- og bakstilling, tatt 4-hjulskontroll, og akkurat montert helt nye Bridgestone Blizzak vinterdekk på den, og den SUGER i fremkommelighet.... Værste bmw'n jeg noen gang har vært borti på vinterføre.. Så skulle hatt en diffbrems med tilnærmet samme virkning som f.eks E34 535/M5 og lignende... Noen som har litt peiling på dette, eller evt forslag til hva man kan gjøre...!? Og til dere som kommer med "sveis diffen", ikke svar i min tråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 I følge delefilmen, så passer diffen fra 523i, 525i og 525td(s) om hverandre. Så da kan du bruke denne;http://quaife.co.uk/node/3812 Dog så kjenner jeg meg ikke igjen på påstanden din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Kjenner meg heller ikke igjen, bra balanserte biler og en av de beste tohjulstrekkerene jeg har kjørt på vinterføre (Michelin X-ice pigg). LSD hadde dog vært prikken over I-en, Har vurdert å retrofitte? en M5 diff selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 "The Quaife ATB Helical LSD differential never locks harshly with a set pre-load of wheel slip across the driven axle, like a conventional clutched LSD. Rather, the 523i Manual Quaife ATB Helical LSD differential automatically biases the torque away from the spinning wheel across the axle, to a constantly varying degree, and never locks." Er det noe jeg har misforstått her, eller betyr dette at den ikke fungerer som en lamell-diff i praksis når den "bremser/sperrer...? Jeg er ute etter noe som fungerer på den måten at når jeg får hjulspinn, så skal den dra på begge til jeg slipper gassen... SOM en lamell-diff gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Kjenner meg heller ikke igjen, bra balanserte biler og en av de beste tohjulstrekkerene jeg har kjørt på vinterføre (Michelin X-ice pigg). LSD hadde dog vært prikken over I-en, Har vurdert å retrofitte? en M5 diff selv. Hva legger du i retrofitte ? Bygge om til E39 M5 diff...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 av e39, så var det kun m5 som kom med diffbrems/sperre, og så vidt jeg har forstått så passer ikke denne over på andre e39er. Men mener du får jo tak i diverse andre sperrediffer, mener schmiedmann har noe, men det er dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Ser folk som skal selge "bare" innmat nytt, og prisene er jo faens meg dyrere enn heroin jo... Ser ut som det er billigere å bygge inn en E39 M5 diff isteden... :/ aalgaard reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Touring som er dårlig på vinterføre? Da er det noe gale... Har selv en med piggfrie mikkeliner og m-sport understell, og den eneste tohjulstrekkeren jeg har kjørt med bedre fremkommelighet, er en clio med 145 piggdekk... Har du for brede dekk? Lav stiv bil og/eller brede dekk, funker dårlig uansett... Jeg merket stor forskjell bare fra 205 til 215 som jeg har nå... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Kjører selv e39 528 touring, og er ingen problem å komme seg frem plå glatta med den kjører litt slitte 215 piggfri dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Min er helt SUPER på vinterføre, nå er bakdekka ganske slitt, men den funker som faen likavel!Selvsagt sliter den når det begynner og bli isete, men er overasket over hvor god den er. Du må nok revurdere dekkene dine tror jeg. Kunne foresten tenkt meg en slik quife greie jeg også.. Da må jo fremkommeligheten bli knallbra! + man slipper hjulspinn når man hiver seg ut på veien med full gass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 i.o.m du ser på pris, må du jo også vurdere at det er snakk om en fabrikkny diffinnsats vs en godt brukt komplett diff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Dette er ikke stygt ment. Men hvis du har problemer med E39 Touring sin fremkommelighet på vinterføre, så må du enten gå i deg selv eller se på dekk. Jeg kjører på 1 sesong gamle Marshall Piggdekk i 225 bredde, før de var det Kumho piggdekk i samme dim. Og jeg har ikke hatt noen problemer med fremkommelighet, verken i byn eller på fjellet. Fremkommelighet på vinter handler om sjåfør og dekk i de fleste tilfeller. Når det er sagt så ser eg helt klart nytteverdien i en sperrediff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 av e39, så var det kun m5 som kom med diffbrems/sperre, og så vidt jeg har forstått så passer ikke denne over på andre e39er. Men mener du får jo tak i diverse andre sperrediffer, mener schmiedmann har noe, men det er dyrt Jeg har M5 diff (inkl. drivaksler og mellomaksel) på min e39 touring, så det passer over. icemanM5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 folk kan si akuratt hva de vil, har en 525d (med bra conti vinterdekk) e39 touring stående på gårdsplassen hjemme, å tilogmed gammle taunusen(som da veier ca like mye som en tom melkekartong fra b-stolpen og bakover) med nankang vinterdekk og sveisa sperre tar seg fram latterlig mye bedre, så diffbrems/sperre er et must, jeg sier ikke at det er noe problem å kjøre den e39`n selvom den ikke har sperre, men det er uten tvil den bilen som står her som tar seg frem dårligst, enda den har beste hjula. e34`n min med diffbrems og jallas jallas china winter tyres som er slitt knuser e39`n på fremkommelighet. så for dere som mener man ikke trenger diffbrems/sperre det er HELT riktig det, men da kjører du ikke MYE på dårlig veier og føre icemanM5, diesel-power82 og Ingvaldsen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Kommer selvsagt an på hvor man kjører. hadde ikke sagt nei til diff! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå