Gå til innhold

Gladnyhet for import av entusiastbiler


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

Hatt innbrudd i bilen, de knuste vinduer og røyka i bilen, kutta opp seter og knakk nakkeputene.. sprit og røyk overalt...så ja..måtte ha nytt interiør gitt...

 

Men ja.. kona elsker maseratien etter at hun så den i Intouchables (fransk film anbefales!)

 

Men hvorvidt hun vil være en del av kostnadene på en slik bil er fremdeles usikkert....

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=UDHvAgYkhN8

 

Off, det er noe drit. Men hvis det hadde vært meg, hadde jeg vært så trist at jeg ville byttet den inni noe fett. som en Maserati, M5 osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ganske surt igrunn....menmen...

 

Jeg har funnet ut at det er viktig å vite hvilken avgass klasse den er klassifisert i i Tyskland... I Norge går Maseratien under Euro3...Men i Tyskland er det Euro4, og da faller avgiftene en del... Det er også greit å legge inn en eventuell pruting før man beregner avgiftene...En bil til 15tusen euro får man lett for 13tusen også... Det avgjør også en del kr i mva avgifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toll.no funker jo meget bra?

Synes den bare er tungvint å bruke, skjønner meg ikke på de der NOX greiene med 0 forran hvis biler er ditt eller datt. Bruker for det meste mobile24 jeg, Autoscout24 regner ikke ut avgiften igjen og er dermed uinteressant synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir interessant å se hvordan bruktbilprisene på henholdsvis E36 M3, E39 M5 og E46 M3 vil utvikle seg for bilene som havner på Finn.no denne våren. Et prisfall på 50´ på samtlige modeller er etter avgiftsberegningene et meget sannsynlig scenario.

 

Tror nok prisene sakte men sikkert vil tvinge seg nedover, og aller mest for de ombygde bilene.

Når man nå kan importere en e39 M5 fra 240 000,- og e46 M3 fra 280 000,- er det vel liten tvil om de norske prisene må ned.

Men det vil altid være slik at de beste bilene vil holde seg bedre i pris, og slik er det også i resten av verden.

Det er lett å sitte på nett og finne biler som er billige å ta inn, men er man ute etter en fin bil med god historikk blir nok prisen en litt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor interessant det er for folk her, men jeg har lagd et excel ark som utfører beregning av engangsavgift. Den kan lastes ned her:

https://www.dropbox.com/s/ad9wbv6yo7lt72o/Beregning%20engangsavgifter.xlsx

 

Biler legges inn under fliken "Register" også fyller du ut de blå feltene under "Avgift". Da slipper man å starte fra scratch på toll.no hver gang man skal beregne bil...

Jeg tar selvfølgelig ikke ansvar hvis det skal vise seg at noe er feil :-P

 

Bruk det som et nyttig verktøy, men sjekk toll.no for sikkerhetsskyld den dagen du bestemmer deg for å hente inn en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 740d fra ca 150 000kr :love:

Bare synd de har brukt samme kasse på den motoren, som i E34 540i/E32 740i. ZF 5hp30 er en bra kasse, for all del. Men den er ratet til max 560nm, og V8 dieselen har nettop 560nm... Det gjør meg litt skeptisk, selv om jeg virkelig kunne tenkt meg en 740d... (Og ikke foreslå E65, for den er grell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...