Masterchief Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Da er f11'en solgt og x5 bestilt! Noen komentarer til manglende utstyr? Forslag til vinterfelger? Farge A52 Spacegrey metallic Interiør LCSW Dakotaskinn Sort M Sportspakke 2PW LM felg 469M Dubbelteke 20" 2TB Sport-Automat2VF Adaptive M suspension3MC BMW Individual takreling i Shadow Line høyglans 456 Komfortseter foran 488 Korsryggstøtte foran4MR Interiørflater Aluminium Hexagon 508 Park Distance Control (PDC)710 M Sportsratt i skinn715 M Aerodynamikkpakke760 Individual Shadow Line, høyglans 775 Individual antrasitt taktrekk Navigationspaket ZNP609 Navigasjonssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services6AP Remote Services6NR BMW Apps6UH Traffic Information 1CA Fabrikkode248 Oppvarmbart ratt3AC Tilhengerfeste 3AG Ryggekamera 417 Solgardiner for sidedørene bak420 Solbeskyttende vinduer524 Adaptive kjørelys536 Kupevarmer 563 Lyspakke 5A1 Tåkelys LED5AC Fjernlysassistent654 DAB+ radio688 Harman Kardon høyttalersystem6AR Internet 6NS Bluetooth Professional 8TH Speed Limit Information Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Rått, nye x5n blir veldig kul. Gleder meg til å se tråd på denne. er Head up display med i en av pakkene? Det skal jeg helt klart ha på min neste også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 I en bil av dette kaliber ville jeg ikke engang vurdert å kjøpe en bil uten 552 Adaptive LED hovedlykter. I tillegg vil jeg anse 4M5 Skinntrukket dashbord, 402 Panoramasoltak i glass og 217 Aktiv styring som et absolutt "must". Utstyr som 5DL Surround View, 4ND fire-soners klimaautomatikk og 496 Oppvarmbart baksete ville også vært frekventert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Det viktigste spørsmålet er jo hvilken motor du har valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterchief Skrevet November 22, 2013 Forfatter Share Skrevet November 22, 2013 Fikk i utgangspunktet tilbud på 3.0d med head up og comfort acsess. Tok til fornuften (ble grådig) og bestilte 211hk'ern uten hud/ca. Sparte da 165 000... For utstyret saltkjelen foreslår kunne jeg fått 3.0d i stedet, og da blir jo valget vanskelig. Er først og fremst hud jeg vurderer og legge på. Led lykter er også vurdert, men usikker på om de er verdt 20 000 mere enn xenon... Noen erfaringer om xenon vs led? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Jeg har de LED på min 4-serie.. Personlig så syns jeg det er en av de største tingene som skiller de "gamle bmw" til "nye bmw". Ikke minst er det veldig bra lys når det er mørkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Og som saltkjelen sier, kjøper ikke ny bmw nå UTEN led altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Personlig så syns jeg det er en av de største tingene som skiller de "gamle bmw" til "nye bmw". Det største jeg synes skiller de gamle BMWene fra de nye er seksylindrede motorer og firesylindrede motorer som flesteparten har nå Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Ja nå tenkte jeg kosmetisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 […] Tok til fornuften (ble grådig) og bestilte 211hk'ern uten hud/ca. […] Er først og fremst hud jeg vurderer og legge på. Led lykter er også vurdert, men usikker på om de er verdt 20 000 mere enn xenon… […] Jeg går utifra at det er X5 xDrive25d du har bestilt? Denne har isåfall 218hk. Eller får man fortsatt xDrive30d som nedtrimmet versjon med 211hk? Isåfall er jo xDrive25d rimelig malplassert. Ettersom du allerede har lagt til adaptive lys kan du trekke fra disse på LED-lyktene da de er standard der. Da er ikke merkostnaden for LED hovedlykter så stor som 22.000kr. Nå vet jeg ikke hvordan F15 X5 er å kjøre, men jeg har tidligere benyttet en E70 X5 3.0d uten aktiv styring. Jeg trenger ikke utdype dette noe videre annet enn at bilen var grusom å kjøre. Det føltes som om man rattet rundt i en buss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Ja nå tenkte jeg kosmetisk Ja det var nå heller en liten fleip fra min side. BMW har jo gått fra å ha ett motor sortiment som nesten bare inneholdt seksere eller større til nesten bare firere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterchief Skrevet November 23, 2013 Forfatter Share Skrevet November 23, 2013 Det er en x25 d som er bestilt ja. Den finnes i 218hk og nedtrimma til 211hk som jeg bestilte. Fremdeles usikker ang LED. X5 har jo de flate partiene i øvre og nedre del av lykta uansett, som vel ikke f.eks 5 serien har… Noen som kan bekrefte at LED faktisk lyser bedre enn xenon, eller er det bare det kosmetiske med bedre kontrast på led lykta som vil være forskjellen? Ang aktiv styring finner jeg ikke dette tilvalget i konfiguratoren, og ble usikker om bilen jeg prøvde hadde dette. Er aktiv styring sving på bakhjulene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Aktiv styring justerer utveksling på rattutslag i forhold til hastighet, har ikke no med bakhjulene og gjøre. Led er verdt hver ei krone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Led led led led led led Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Det er en x25 d som er bestilt ja. Den finnes i 218hk og nedtrimma til 211hk som jeg bestilte. Fremdeles usikker ang LED. X5 har jo de flate partiene i øvre og nedre del av lykta uansett, som vel ikke f.eks 5 serien har… Noen som kan bekrefte at LED faktisk lyser bedre enn xenon, eller er det bare det kosmetiske med bedre kontrast på led lykta som vil være forskjellen? Ang aktiv styring finner jeg ikke dette tilvalget i konfiguratoren, og ble usikker om bilen jeg prøvde hadde dette. Er aktiv styring sving på bakhjulene? Leste på et annet BMW-forum et xenon faktisk er bedre enn LED enn så lenge og at dette nettopp ble testet i et tysk bilmagasin eller noe lignende. LED er nok derfor mest kosmetisk foreløpig. Så selv om det er vanvittig stilig, så er jeg enig i at det muligens ikke kan forsvare en pris på nærmere 20.000 ekstra. Synes heller ikke LED-lyktene er så veldig tøffe når man har på nærlys, men når kun ringene er på i dagslys er det jo meget stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå