Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Det hadde vel tatt seg ut om Tesla var problemfri, kjenner til relativt mange bilmodeller som har kalt tilbake biler for å bytte ut både det ene og det andre. Dette er ganske vanlig, men det er klart når det gjelder Tesla så er folk på tå hev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det åpner Tesla i Kristiasand. I helga passerte jeg 100 000 km. Jeg hadde for øvrig min første service på bilen etter nesten 100k km.

 

Her er det som ble gjort ved service (kostet 3550 kr med 5-års serviceavtale):

post-65423-0-50442700-1419281933_thumb.p

 

Bremseklosser og skiver ble også byttet. På kvitteringen står det oppført under garanti, men dette dekkes av service. En ganske god deal spør du meg. Dette er tross alt Brembo.
post-65423-0-78912300-1419282076_thumb.p

 

Og hver gang bilen har vært inne for fiks av diverse garantiting så har de foretatt en såkalt "courtesy inspection" der de går gjennom bilen, fyller på spylervæske, sjekker dekk og diverse ting helt gratis.

post-65423-0-76791900-1419282091_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Skikkelig nerd video - i positiv forstand! :)

 

Er generelt litt engstelig for kombinasjonen elektronikk og norsk vinter i vanlige biler, så skepsisen er enda større ift Tesla.

Er en egen trygghet med varmen en forbrenningsmotor utvikler.

Det er en fin og fascinerende bil, men ser den mer som en gadget enn en bil egentlig...

Det er noe merkelig underholdene med filmene dine altså. Rart at ferien til to fremmede, mye styr med ladestasjoner, røde og blå plugger, ladestrategier og kWh skal fenge såpass.

Men det er noe med klippingen/produksjonen kombinert med din nerdete, i positiv forstand, tilnærming til det å være Tesla-eier som fenger... :)

Utrolig tålmodig hun kona di forresten. Hadde jeg dratt med min bedre halvdel på noe lignende, hadde hun klikket allerede før fergen i Larvik tror jeg.

 

Når det er sagt, tror jeg jeg hadde klikket selv av alt lade-styret.

Prøvde en P85+ for et par helger siden, og det er jo helt klart en fascinerende bil, men jeg kunne ikke hatt den som eneste bil. Både mtp entusiasten i meg, men også alt dette her lade-styret.

Fylle drivstoff på en slik tur, er jo vanligvis noe man bare svinger innom og gjør på noen minutter, mens i en elbil blir jo hele ferien et evig strategisk orienteringsløp.

 

Skal se filmen ferdig senere idag, og ser frem til del 2. :)

 

...sa jeg den gangen.

Idag har jeg bestilt en P85D.

Blir spennende i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sa jeg den gangen.

Idag har jeg bestilt en P85D.

Blir spennende i mai!

Wow, nice! Jeg føler meg litt misunnelig jeg som sitter med RWD P85. Kan jeg få lov til å sitere deg på Facebook?

 

Anyways, her er ny road trip video. God helg, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet du om det åpner en Tesla forhandler i Kristiansand i nærmeste fremtid, har hørt noen rykter om det ser du ;)

 

jo, det er på gang.

har en kompis som skal jobbe der, er på opplæring i bergen for øyeblikket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er på gang.

har en kompis som skal jobbe der, er på opplæring i bergen for øyeblikket

Var det jeg mistenkte ja, har sett en del annonser i lokalavisa her at Tesla søker etter folk. Når den åpner så skal jeg bort å prøvekjøre P85D, må bare få testet selv denne modellen alle prater om for tiden :)

Du vet ikke hvor i Kristiansand de skal åpne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg mistenkte ja, har sett en del annonser i lokalavisa her at Tesla søker etter folk. Når den åpner så skal jeg bort å prøvekjøre P85D, må bare få testet selv denne modellen alle prater om for tiden :)

Du vet ikke hvor i Kristiansand de skal åpne?

 

så vidt jeg har skjønt blir det i sørlandsparken, men hvor er usikkert enda, ikke de som er ansatt for og jobbe der vet enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har noen testet akselerasjonen av P85D. Dette er dog før oppdateringen Musk snakker om som skal gi enda bedre akselerasjon. Både P85D, P85 og P85+ får en liten boost. I sammenligningen her har P85D en liten motbakke samt at det er mer vekt i bilen. Men forskjellen var i grunnen ganske marginal til tross. Det var liksom ikke natt og dag slik man skulle tro (700 hk vs 420 hk).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...