smbob Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Hei. Solgte min audi A6 Quatro i dag. Må ha meg ny bil. Har funnet en e60, 525dA xDrive, 2008 mod, med 107´km på telleren. Det er snakk om kjøp fra forhandler. Hva er erfaring vedrørende denne modellen? Hva bør jeg være obs på? Har prøvekjørt bilen og det virket veldig kompakt og god. Avdekket en svak ulyd forran på venstre side mellom 50 og 60 km/h. Verksted sier det er hjullager som må byttes. Bremsene forran er byttet. Har tidligere kjørt manuell, mens dette er en 6 trinns automat (ny girspake). Skal traile båt med bilen, ca 1600 kg, men dette skal vel gå greit? Har hørt bare positivt vedrørende 8 trinnskassa til BMW, men hvordan er denne 6 trinnskasa? Er litt usikke, nyere A6, eller denne 525´n?? Tar gjerne i mot tips fra dere erfarne BMW eierne der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Såvidt jeg vet er det ikke mye å utsette på denne bilen. Den skal være god. Men det er jo det vanlige som gjelder alle kjøp. Men det vet du nok. Sent fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Automatgir oljen blir vel skiftes før 100kkm. Koster vel 7-10k tror jeg. Sent fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Faren min hadde en 2008 E61 525xd i fire år. Dette var en veldig bra bil. Sterk motor og x-driven er veldig bra. Gå for en bil med comfortseter, disse er fantastiske. Av feil så var det noe med nivåreguleringen bak som gikk i stykker, dette ble fikset på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2013 Hei og takk så langt. Har fått ovtale om "spyling" av automat, nye vinterdekk før levering. Tenker også at jeg skal ha med nye sommerdekk. Her er anonsen på finn, se her Prisen er noe redusert i forhold til det som står på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Så ut som en veldig bra utstyrt bil. At den ikke har m-tech bør være et godt prutnings-grunnlag, da mange setter dette som krav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2013 Hva er m-tech? Får den nok ned 30k. Med det som er avtalt i tillegg, mener jeg det er et greit kjøp. Kun 6 mnd garanti, men satser på en "superforsikring", denne dekker vel motor og drivverk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 M-tech er "sportspakke". Kan sammenlignes med Audi sin S-Line om det sier deg mer. M-tech inkluderer andre støtfangere, litt mer sportslig understell, sort taktrekk, annet og tykkere ratt og endel andre småting. Uten at jeg helt har kjennskap til hva xDrive gjør med prisen, synes jeg kanskje 30K av var litt lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Dette er meget gode biler med en drivlinje som har vist seg å være meget bra og solid, X drive systemet på disse skal visst være helt i første klasse og ikke stå tilbake for f eks Quattro som er oppskrytt. Dette er også en facelift (LCI) og har dermed blitt kvitt de fleste feilene som E60 har vært plaget med, M57 motoren er skuddsikker og tåler mye. Eneste du bør være obs på er Swirlfaps som kan forårsake havari, men dette er noe som heldigvis skjer sjelden og noe du ikke bør bekymre deg over. Har nå tre år og 50 000 kilometers erfaring med med samme motoren, dog uten X drive (325d) og jeg kan ikke annet enn gi den skryt. Ikke ett eneste feilslag og motoren er stadig tørr og fin uten oljeforbruk, kraftig og stillegående til å være en diesel Har kjørt nye A6 forøvrig, en lekker og flott bil med meget forbedrede kjøreegenskaper i henhold til hva vi er vant i fra Audi Det som derimot skuffet meg var kvaliteten på bilen og interiøret samt ett høyt støynivå til en slik bil å være. På motorveien så er min 20 år gamle E34 5 serie mer stillegående... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Denne motoren har ikke swirl flaps i e6x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Denne motoren har ikke swirl flaps i e6x. Sier du det, ja da tok jeg feil. Beklager! Enda en god grunn til å kjøpe denne bilen altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2013 For meg er ikke sportsunderstell noe ønkse. Taktrekket i bilen er kjøpt opp(tror jeg) sort. Er det noen som vet hva bakkeklaring er på denne bilen? Er den greit beskyttet under? Med tanke på pakking av snø inn under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2013 Takk for god info. Tror jeg skriver kontrakt på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Hei! Har en 530 Xdrive 2008 selv og må si meg storfornøyd med bilen. Har hatt bilen i 2år og har ikke oppdaget skremselspropagandaen som mange har mot BMW om hvor dyrt det er å eie disse bilene. Bilen har en usedvanlig god fremkomlighet der 4 motion, xc-volvo og andre 4hjulstrekk systemer må se langt etter når skikkelig vanskelige kjøreforhold er på plass. E60 er god å kjøre i starten, men blir bare bedre og bedre og jeg tenker på denne godfølelsen enda etter 2 år. Jeg har kjørt Volvo V70 godt utstyrt, men den bilen når ikke BMWen til knærne engang når det gjelder det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 En viktig ting å få gjort på disse er å skifte veivhusventilasjons filteret! Dette er av en eller annen teit grunn ikke en del av servicen på disse, men ett tett veivhus filter vil raskt gi turbo havari, og da blir det dyrt! (Dette filteret blir ofte sotet og tett på diesel biler, og hos BMW går det ofte tett rundt 100.000Km med påfølgende turboras). Automatkassen er veldig bra. Jeg pleier å vippe den over i sport når jeg skal trekke henger fordi jeg for lenge siden lærte at kassens oljetrykk da blir litt høyere, og gir litt mindre sluring, samt hjelper på å beskytte girkassen mot den ekstra belasningen. Om det er noe reelt i det vet jeg ikke, men det høres nå fornuftig ut for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå