Gå til innhold

DTC eller DSC


Apeloff
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lurer litt på disse begrepene? Er DTC (Dynamic traction control) en antispinn funksjon og DSC (Dynamic stabilty control) det samme som de fleste andre produsenter kaller ESP?

Og ett lite tilleggsspørsmål, når det kun står DTC på knappen i bilen så er det kun antispinn i bilen? Er i en '09 mod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC er BMWs navn på ESP-systemet. Det har to moduser. Full pakke som er den vanlige, og DTC som tillater noe mer hjulspinn og skrens. DTC-modus aktiveres ved å trykke knappen en gang. Da skal det lyse DTC i instrumentpanelet. Holder du knappen inne lenger, slår du av hele systemet. Da lyser advarselsymbolet for DSC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk og søk før du poster nye tråder.

 

Her er en litt annen forklaring om bruken:

Når du trykker en gang på knappen så tillater bakhjulene 10% spinn før antispinnen kobles til. Denne funksjonen er svært nyttig vist du kjører på en ubrøytet vei der man lett kan sette seg fast på flat mark. Bruker selv denne når det er ekstremt snøvær. Holder du den inne i noen sek. så kobler du ut hele systemet som gjør at du kan leke deg litt med ræven og hjelper deg opp en bakke vist du må ha litt fart opp, sliter du opp en bakke så er antispinnen så og si nesten utbrukelig, da mister man jo bare mer fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for forklaringene. Beklager vis dere mener jeg postet ny tråd som dere mener har vært oppe før Reef89, jeg har søkt, men ikke funnet noe direkte svar på om min bil muligens ikke hadde DSC ettersom det står DTC på knappen... Men fått litt mer klarhet i dette nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker på DTC en gang, så deaktiverer du gradvis traction control, det vil si at du kan spinne, men om bilen får så så mange grader sleng, så vil stabiliseringsystemet slå inn og rette opp bilen. Jeg prøvde bare og slå den av, spant som en gud men i det rumpa kom langt ut bremsa bilen på et og et hjul. Holder du knappen inne til du får kun et symbol opp i displayet, så er det ingenting som hjelper deg, da er det kun deg og rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...