Gå til innhold

Søkefunksjon oppdatert, hva er dine erfaringer?


wackamole
 Share

  

11 stemmer

  1. 1. Er søkefunksjonen blitt bedre?

    • Ja!
      4
    • Vet ikke...
      2
    • Nei :-(
      5


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Da er søkefunksjon til bimmers.no oppdatert, til en som er bedre og raskere (egen dedikert server til formålet). Da jeg dessverre ikke har ressurser til og søke på alle poster i hele forumet (mtp. at det er er tett på 3 millioner innlegg er vell kanskje ikke det så rart? :-P ) så ber jeg dere som bruker forumet og søkefunksjonen daglig om å gi tilbakemeldinger her slik at vi får ett bilde over at ting fungerer som det skal, og forhåpentligvis bedre enn den gamle søkefunksjonen :smile:

 

Siden den nye søkefunksjonen fungerer på en annen måte enn den gamle, må den oppdatere seg mot databasen "manuelt" og derfor blir det slik at det er opptil 15 minutters forsinkelse fra du poster ett innlegg eller en tråd før den popper opp i søkedatabasen (15 minutter forsinkelse om du er riktig uheldig, da det er faste klokkeslett med 15 minutters mellomrom).

 

Det lille jeg har fått testet så er det nå blitt veldig mye raskere å søke (0.025s på 1000 resultater) samt at resultatene (tilsynelatende) er mer relevant.

 

Håper at den blir godt mottatt og at alt fungerer bedre enn før!

 

God jul!

 

\\ Wackamole - Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også tråden om min bil ved og søke 740 alpina. Før var det ingen treff.

Klarte også og finne et inlegg fra et medlem i en tråd på masse sider da jeg søkte i tråden. Fant ikke noe før.

Viste ikke om medlemmet hadde innlegg i tråden en gang. Var bare for og teste søkefunksjonen. Bare søkte på navnet og i tråden jeg var i. Fant et innlegg fra medlemmet med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 8 months later...

Hei.

Bimmers har blitt betraktelig bedre når det gjelder å søke.

Men det jeg savner er bedre inndeling under teknisk.

Hadde vært fint om man delte dette i modellgrupper på samme måte som under salg av biler. (3 serie, 5 serie osv.)

For søker man til feks. bærebru E36 kommer både E36 og bærebru til alle modeller opp.

 

Men det er kansje litt mye jobb og få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å bruke Google, det gjelder alle forum. Søk etter bærebru e36 site:bimmers.no

 

Du kan også benytte anførselstegn i søkefunksjonen her, f.eks. "bærebru e36", men da får du kun resultater med akkurat den frasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å bruke Google, det gjelder alle forum. Søk etter bærebru e36 site:bimmers.no

 

Du kan også benytte anførselstegn i søkefunksjonen her, f.eks. "bærebru e36", men da får du kun resultater med akkurat den frasen.

Joda, ingen "big deal", men det hadde vært mye lettere og finne igjen tråder til feks. E38 hvis det var oppdelt i egen modeller.

 

Men det viktigste er vel at folk skriver en vettug tekst til innleggene sine. :police:

Hvilke modell og hva det gjelder :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet litt.

Søkte på "instrument E38" fikk 1 treff. Fant ikke det jeg letet etter.

Søkte på instrument E38 fikk 45 treff. Fant det jeg letet etter, men måtte lete en del. :-k

 

Litt detaljer som kanskje gjør det enklere å finne resultater man forventer.

 

"instrument" "e38" <- Vil søke på både instrument og e38 men begge søkeordene må fremkomme i resultatet.

"instrument e38" <- Vil søke akkurat slik det er skrevet, altså tittel eller tekst i innlegg må fremkomme som "instrument e38" for å generere treff.

instrument e38 <- Vil søke individuelt på hvert ord, vil med andre ord generere treff i innlegg som feks. kun har ordet instrument i seg. (eller e38..).

 

Om man er usikker på hvordan ett ord er skrevet så kan man bruke wildcard-tegn slik: Alpi* <- Vil få treff på alle variasjoner av Alpi...

 

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...