Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

C3 Pro er den mest støysvake hjelmen på markedet sies det, og det kan jeg skrive under på at den er, så det stemmer nok ikke helt. Åpningshjelm er mer praktisk, i grunn ikke så mye mer annet :) 

Prisen i Norge er 7195,- for akkurat den modellen jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2016 at 9:01 PM, FredrikE24 said:

C3 Pro er den mest støysvake hjelmen på markedet sies det, og det kan jeg skrive under på at den er, så det stemmer nok ikke helt. 

Har du prøvd alle hjelmer altså? :-)

Jeg er IKKE imponert over støynivået i min Schuberth S2. Har bestilt den ekstra greia til å ha under da mesteparten av støyen er vind som kommer inn under, så får håpe det hjelper. Reservehjelmen til halve prisen er faktisk bedre på støy slik det er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men som jeg skrev;"Sies det". Og jeg kan selv skrive under på at den er svært god på dette området. Har jo prøvd noen hjelmer oppgjennom.

Faren min har både S2 og C3, han klager fært på støy på sin S2 han også.

 

Jeg kjøpte meg sykkel igår, en en-eiers K1200RS med 60 000km på telleren. Facelift, dvs. 2001 modell. For det meste brukt på ferieturer i Tyskland og Østerrike.
Fullt servicehefte, men en skramme på ene sidekåpa etter stillestående velt.

13124667_10156957039685341_4452441872934

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat var heller ikke helt fornøyd med S2, han prøvde den i butikken og tok en runde. Han endte opp med Shohey!(Shoei) GT Air uten solbrille(mindre støy). Han har i ettertid etterisolert denne mer, men da den ble kjøpt danket den ut S2 hvertfall. I senere tid angrer han på at han ikke kjøpte med solbrille innvendig allikevel.

Fikk heva styret 4cm oppover og sykkelen ble en helt annen med en gang :)

Det er moro, men samtidig skal man ha enorm respekt for det. 

Nå reiser min øvelseskjøringsledsager bort i noen uker, så blir å plukke den i biter og vaske og pusse på det aller meste :)

 

D98BD308-5D11-480C-8397-84F926CEE056_zps

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 10.5.2016 at 21.50, FredrikE24 skrev:

En kamerat var heller ikke helt fornøyd med S2, han prøvde den i butikken og tok en runde. Han endte opp med Shohey!(Shoei) GT Air uten solbrille(mindre støy). Han har i ettertid etterisolert denne mer, men da den ble kjøpt danket den ut S2 hvertfall. I senere tid angrer han på at han ikke kjøpte med solbrille innvendig allikevel.

Tenker du kanskje på NXR? For Gt Air kommer kun med solbriller :) 
Uansett er Shoei vanvittig gode på støydemping. Neotec som er åpningshjelmen støyer ekstremt lite for å være åpningshjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13250532_10154121222365871_452411350_n.j

 

Første sesongen min, hadde oppkjøring i fjor høst. Gikk for denne. Kanskje ikke den vanligste sykkelen for en 22 åring. Startet sesongen i slutten av februar, så har blitt 4 000 km allerede. 

Første uke med sykkel: Shit ass, dette går fort, tørr jeg å gi full gass?

Andre uke: Full gass gikk visst greit

Tredje uke: Skal jeg fjerne plomberingen????

Fjerde uke: GSXR er kule sykler. Hva om....???

 

Har bestemt meg for å prøve å beholde den til jeg kan ta tunglappen, har bare A2 foreløpig. Men samtidig er jeg nesten konstant på finn.no/mc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sykler: 

K100 Cafe Racer: ble ikke fornøyd med det første bygget (rød). Har plukket sykkelen helt ned. Byttet motor og div. Pakninger/tettinger. Skal modifisere ramme og sandblåse/pulverlakke. Samme med felger. Nytt sete og ny plassering av batteri/hjerne. Nye fothvilere osv. 

 

K1200rs 1997 - brukssykkel. 

Fredrike24: sjekk bremseslangene dine. På min var to slanger sprukket/sprakk plutselig. Både fram og bak. Har handlet nye stålomspunne bremseslanger fra spiegler. Les om dette på nettet. 

Brukte kåpedeler selges på ebay. Kanskje du finner ett helt ett? Ellers ser det ut som en fin sykkel. Gi tilbakemelding på integralsystemet, om du liker det eller ikke :)

IMG_20160410_140147.jpg

IMG_20151211_192924.jpg

IMG_20160304_182422.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ESveen skrev:

 

Fredrike24: sjekk bremseslangene dine. På min var to slanger sprukket/sprakk plutselig. Både fram og bak. Har handlet nye stålomspunne bremseslanger fra spiegler. Les om dette på nettet. 

Brukte kåpedeler selges på ebay. Kanskje du finner ett helt ett? Ellers ser det ut som en fin sykkel. Gi tilbakemelding på integralsystemet, om du liker det eller ikke :)

Skal sjekke bremseslangene, ser fra kvitteringene at bremsevæske ble skiftet ved siste service også med en recall-jobb, hva nå enn den gikk ut på! 

Når det gjelder kåpeskaden er den veldig liten for vekt å være, er skrammer to steder, hvor det største er mindre enn en knyttneve. Blir nok å få kåpa lakkert om jeg tar turen nedover Europa(Kroatia) en sommer :) Ellers venter jeg vel på at den skal gå i bakken en gang til. Er det noe man merker, så er det at den er litt framtung når man krypkjører etc.

Integralsystemet virker veldig bra! Bremsene tar noe enormt! Har ikke kjørt fryktelig mye enda, men førsteinntrykket er meget bra, litt brå på bremsen i starten, men er en vanesak. Etter å ha sett på to K1200RSer er jeg meget fornøyd med hva jeg kjøpte og hva jeg betalte. Jeg så først på en 97 modell, men den bar preg av å ha stått ute et par vintre og selgeren gav beng i vedlikehold. Clutchen sluret grunnet oljelekkasje fra motor eller girkasse(simring) det svetta hvertfall fra clutchuset.

 

skal ikke hive på en Luftmister eksos på K100n ESveen? 

har også handlet noen stickers :)

 

image.jpeg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmeister kan være ett alternativ. Likte utseende på potta. K100 prosjektet står for tiden, da det dukker opp noe hele tiden som må prioriteres. 

Ville tenkt tanken i vinter eller neste vinter på å bytte alle bremseslangene om de som står på sykkelen er de originale fra 2001. Man klarer ikke å se skadene på slangene om de ikke lekker. Slangen fra reservoaret ned til ABS-røret sprakk etter en 24mils tur. Heldigvis i garasjen hjemme. Var plutselig dråper/sprut på instrumentet og kåpeglasset på innsiden. Kjedelig om det hadde skjedd på tur med oppakning. 

Skal montere spiegler kittet i dag eller i morgen. Skal gi deg tilbakemelding på passform. Siden du har integralbremser, så er det litt verre å lufte systemet etterpå. Passer bra å ta det på vinteren slik at man har god tid. 

Ser at det er justering på styredemperen, tenkte å prøve meg litt fram med tanke på krypkjøring og at den virker litt framtung. Er ikke sikkert det utgjør så mye. 

Ikke kult med lekk tetting mellom gear/motor i clutchhuset. K100 hadde det og clutchen var en eneste stor brent oljeklump. Bytter tetting både mot motor og gear nå som alt er ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk startet avgårde i dag. Demonterte bremseslanger fram og bak samt montert slangene. Mangler noen justeringer og trekke til med moment samt lufting. 

Spiegler settet hadde fin kvalitet og passform. Fulgte med eget "verktøy" for å vri banjoene. 

Spent på hvor mye bedre bremsefølelsen blir!

20160523_095257.jpg

20160523_095227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...