Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Whoot.... Har ventet ganske nøyaktig 7 mnd på at en i England skulle sende K1100 trottlebody og paralever gir/svingarm for å ha til prosjektet, men mye masing senere er det fortsatt ikke sendt.

Så da endte jeg opp med en billig komplett sykkel på tunet som må avgi noen deler 😂

 

_1026679812.jpg

Skrevet

Så utrolig kjedelig 😕

spline/svingarm havari eller motor?

Kjekke med svinarm i forhold til motor er jo at det trenger ikke å ta like lang tid å fikse selv om det fort kan koste litt.

Skrevet

Slakter du virkelig en fin K1100RS for å få noen deler ut av den? Har lett etter en slik med noen småfeil/defekt(motor feks.) å kose meg med i lengre tid.. :mellow:

Skrevet

Skruen som holder bemsecaliper har skrudd seg ut. Caliper klippet alle eiker på felgen, og følgeskader ble at det må byttes deler for ca 30.000,. Heldigvis dekker forsikringen dette, mot en liten egenandel. Snart på veien igjen.

Skrevet (endret)

Ser på bildet nå ja, flaks da at det gikk bra, og kun egenandel som skal til.

 

Sykkelen har havarert motor, så må nesten se litt hvor gæli det er. Må jo vurdere sterkt å bruke denne isteden for den andre til prosjektet om motor kan reddes, og selge den andre. Men om motoren er gåen så er det jo kun kåper og svingarm/gir av hovedkomponenter som er noe å spare på.

Endret av Jan E-28
Skrevet (endret)

Deilig med "motorsykkel"  nå som det er så fint vær (ble tross alt reg. som tung mc i 1971 med sine180cc som produserer 10.3hk og gjør "godt over 100km/t" - 105km/t om jeg inntar racerstillingen) Denne har jeg hatt i ca.25 år, og den har vært helt ekstremt pålitelig. Eneste som jeg har gjort med den i løpet av disse årene er å bytte motorolje, en tennplugg i ny og ne, wirer når de ryker, litt lyspærer og dekk.

1.thumb.jpg.84ecbc2e7c5caf652ad02564e17da793.jpg

Endret av N.E.W.
Skrevet
On 21.5.2018 at 19.58, Jan E-28 skrev:

Ser på bildet nå ja, flaks da at det gikk bra, og kun egenandel som skal til.

 

Sykkelen har havarert motor, så må nesten se litt hvor gæli det er. Må jo vurdere sterkt å bruke denne isteden for den andre til prosjektet om motor kan reddes, og selge den andre. Men om motoren er gåen så er det jo kun kåper og svingarm/gir av hovedkomponenter som er noe å spare på.

1100motor klarer du å få tak i, en mye bedre motor og sykkel enn 100en

får jeg spørre hva du måtte gi for noe slikt?

  • 3 weeks later...
Skrevet

Fikk den for 12.000 :-) Men han var billig for å få ting unna. Hadde en meget fin CB500 som gikk for 17.000 som jeg angrer på at jeg ikke skrapet sammen til. For hadde gått på Finn dagen etterpå for 30.000 (en på jobben kjøpte den). 

Når jeg fikk av kåpa for å skru på motoren så trenger en ikke å behandle overflaten på den, gir eller svingarm for alt er nesten strøkent 😛 Så tror nesten den må bli prosjektsykkelen.

Etter litt investigering har jeg foreløpig havnet på at det må være toppakkningen som har fått lekasje.

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

BMW K1200rs: MC verdens svar på E39 540i. Sterk, retningstabil, sofistikert og uslitelig med riktig vedlikehold. Hverken raskest, størst eller mest fornuftig - kun en herlig allrounder! 

20180510_190626.jpg

Skrevet (endret)

Kunne ikke vært mer enig.. Jeg er søren ikke sikker på om jeg har lyst til å skifte ut min på lang tid.. Rett og slett fordi disse er så ålreite å vedlikeholde. Jeg grøsser litt av tanken på å gjøre større reparasjoner på K1200/K1300 fom. 2006. Har hatt ut clutchkurven noen ganger på K1300 og det er ikke helt rett frem akkurat.
Jeg savner imidlertid 30-40 hester mer.. Synes man blir litt vel vant med kreftene, selv om det røsker godt ut av svingene i utgangspunktet.
Med effektanlegg og chip.. Så klarer sykkelen å gå på bakhjulet ved maks pådrag i 1. gir, i 2. gir også hvis jeg først lar fronten dykke(motorbrems) for så å gå hardt på gassen ved riktig turtall.
Det er hvertfall ikke sjans uten, hvertfall ikke på min.

Om du skulle finne på å skaffe deg en K1200GT/S/R/R Sport eller K1300S/GT/R en gang, så sitter jeg på et DVD-image av BMWs originale verkstedmanual med et brukbart grensesnitt, altså ikke i bladform.

 

Min K1200RS på Rudskogen med original chip og eksosanlegg.
Litt varierende optimale sporvalg, men noen av dem er bra. Jeg er også(som vanlig) litt sein med å gå hardt på gassen ut av sving.

Jeg ønsker meg stadig en K1100RS med større mangler. Si ifra hvis du skal selge @Jan E-28:mrgreen:

 

Endret av FredrikE24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...