Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎23‎.‎05‎.‎2016 at 16.45, BjornarHS skrev:

Denne tråden var ny for meg! Får legge ut bilder av mine to doninger (ene er moped da men...)

1953 Tempo Standard 150ccm
DSC_0013.JPGDSC_0014.JPG

1972 Tempo Corvette 380, 50ccm


10574294_10204729696909156_1643007047637816082_n.jpg1932226_10204729700509246_2295039780173346091_n.jpg

Jøss, sånn Tempo har jeg óg, dog noe mer "patinert".....samt et par andre to-hjulinger.

Tempo Standard'n er fra 1953 som jeg fikk i konfirmasjonsgave av fatters for nesten 30 år siden, mopedene er Victoria Termopeder fra 1958. Hvite Vespaen er en 125cc Super fra 1966, og den orange er en 180cc Rally fra 1971

DSC01084.JPG

FullSizeRender (3).jpg

DSC03629.JPG

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, N.E.W. skrev:

Jøss, sånn Tempo har jeg óg, dog noe mer "patinert".....samt et par andre to-hjulinger.

Tempo Standard'n er fra 1953 som jeg fikk i konfirmasjonsgave av fatters for nesten 30 år siden, mopedene er Victoria Termopeder fra 1958. Hvite Vespaen er en 125cc Super fra 1966, og den orange er en 180cc Rally fra 1971

DSC01084.JPG

FullSizeRender (3).jpg

DSC03629.JPG

Moro! Min var vell pusset opp rundt 1995, men skal sies det er en sjarm med patina på desse syklene viss de er teknisk fungerendes :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg en veldig pen kawsaki ninja zx-9r 2003 mod i helgen. Kun gått 10.000km og en eier. Veldig sjelden orginal dekor i sølv/orange

etter 2år uten sykkel skal det bli gøy å cruise igjen. 

 

Noen andre som er mye ute å kjører om dagen, eller vurderer lapp på mc eller sykkel? :D perfekt ute på veien for mc

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noe jeg liker særs godt ved å eie en BMW bil eller motorsykkel er deletilgangen. Koed tilbyr også MC-deler, så da er det bare å plotte delenummer rett fra delefilmen inn i handlekurven og bestille. Delene er billige!

Dukket opp en mengde servicedeler og hvite blinkers forran og bak i posten idag. Original BMW 8)

 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stund vært litt nysgjerrig på dette V-twin greiene, og Ducati ikke minst. Et slags "kult"-merke for tiden.

Fikk kjøre en times tid på en Ducati Monster på seks hundre og noe kubikk, både på landevei, by, køkjøring osv.

Jeg må si det er MEGET spesielt. Jeg klarer ikke helt å forstå fascinasjonen, for meg så var dette bare ubehagelig :P Det vibrerte stygt og motoren orka generelt lite på lavt turtall, jeg har jo hørt at V-twin er tingen når man ønsker bunndrag. I tillegg bråka den fært, selv med originaleksosen. Det var meget godt å sette seg på skolesykkelen igjen, selv om jeg ikke er stort fan av de heller; Yamaha FZ6 og XJ6.

Snakka med en kamerat som liker V-twin og begynner å lure på om det kan ha vært noe galt med enten Ducatien, eller meg. Kanskje det er meg? Men skal ikke sykkelkjøring være behagelig da? :oops:

Sikkerhetskurs på vei idag, oppkjøring Mandag om drøyt(!) en uke. Begynner faretruende å nærme seg merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ang. Koed! Genialt. Strandveien Auto i trondheim har sluttet å selge mc deler, så har vært avhengig av Mc-Tuning. Fint å ha ett sted å sammenligne priser. 

Link til lufting av bremser på 2001 --》RS. Innholdsrik forklaring. 

http://www.k-bikes.com/forums/faq.php?faq=new_maint_brake

Jeg byttet nettopp bremseklosser fram da jeg har hatt en vibrering på rolig nedbremsing. Klossene var skeivslitt og dårlige. Byttet til SBS klosser. Skal kjøre en tur etterpå å se om det fungerer bra. 

Lykke til med oppkjøring. Høres ut som du har det klart :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sykkelen med defekt venstre varmeholke.. Synes jo det var ganske ille i utgangspunktet, da jeg har hatt god nytte av å myke opp litt småstive fingre på en av de lengre turene. Varmeholker er virkelig unnværlig når man har blitt vandt med det.. Fattern kjører fra April og helt til snøen legger seg igjen, og han sier han kjører både med varmeholker og varmesete på full grill til og fra jobben på K1300GTn.

Sjekka nest siste servicekvittering hvor det sto at det var en defekt varmeholke og at ny ikke var på lager, så den ble ikke skifta(vi snakker i grunn et koste hva det koste vil eierskap tidligere.. Noe jeg synes er litt greit). Ny koster mye penger :P Så da tenkte jeg at jeg fikk undersøke hvorfor den ikke funka.

Etter litt undersøkelser ser jeg at holkene er parallelkoplet. Da var det inni holka problemet lå. Lurte trykkluftblåsern innunder holkegummien og druste på, da kom holka av uten større problemer.

Fant et svart felt på undersiden og begynte å skjære meg innover til jeg fant bruddet. Loddet på litt solid-core ledning jeg hadde liggende formet som en liten bue for litt slækk. Loddet på plass.. Det ble jo rene fugene, tinnet beit ikke skikkelig så tok i litt ekstra. Derfor ble det filt en del ned etterpå. Scotch Super 88+ i 3 stramme lag utenpå og på med gummien igjen. Nå har jeg to fungerende holker :beer:

Jaja, kunne sikkert lagt ut disse to bildene og droppet alt teksten, men ble litt overivrig!

Neste prosjekt blir å legge opp til 12V sigarettenner ved instrumentet forran, slik at jeg kan ha GPS/stæsj inni tankbag. Selve kontaken har jeg alt festet i et av hullene rett forran styret(en avstivningsbrakett som går der.. Passa perfekt.. Gjenstår bare å legge opp ledninger fra 12V uttaket bak og fram.. Må av med kåpa så det får vente litt :mrgreen:

 

13590333_10157182393375341_7274890570653767468_n.jpg

13627041_10157182393395341_5775265908123470791_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende jobb.

Varmeholkene på min K1200GT fungerer fint men selve gummiet er litt slitt. Jeg fikk derfor pris fra MCOslo for et år siden på skifte av varmeholker: 4 351 kr. Det er sikkert dette beløpet du har spart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille to holker uten varme, forhåpentligvis er det bare å ta av gamle holka og tre på den nye. BMW og McOslo vet jeg at liker å selge dyrest mulig! 

Mine holker er snart slitt tvers igjennom :mrgreen: Tror jeg legger inn enda en bestilling hos Koed i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne delenummer, så kan du bestille fra Koed :) 

Holkene på BMW er festet rundt en hylse, hylsa skrues med to skruer fast til styret. Dette gjør utskiftning av holker lynraskt.. 

Skjermbilde 2016-07-07 kl. 19.26.11.png

Det ovennevnte er et alternativ. Her får du plasthylsene med på kjøpet, kjøper man "heated grips" fra BMW får man istedefor plasthylsa, plasthylse med konstantantråd surret rundt. Det er hele forskjellen. Under produksjon av disse syklene har dem gjort det slik ettersom det er mye enklere. Holkene komplett med hylse er feks. på venstre side festet med to skruer.. Monteres på få sekunder uten behov for å tulle med å bruke holke-klister el. Gummien er den samme på begge typer. 
Så for vår del som har fullt fungerende varme, og egentlig bare trenger original holkegummi er dette et greit alternativ. Av med gammel gummi ved hjelp av trykkluft, dra av ny gummi fra plasthylsa som følger den nye, tre ny gummi over hylsa som sitter på sykkelen-->Ferdig. Jeg tenker også om du kjøper bare venstreholke, så går det også helt supert da du ikke bruker hylsa.. Bare gummien. Så man kommer unna med drøyt 500kr for nye holker fra Koed.

 

Etter litt hardcore gurgling kom jeg fram til et annet delenummer som vil være et bedre alternativ for oss som kun trenger gummi..
Bare holka.. Så er det også sånn at høyre og venstre holke er forskjellige.. Ettersom den høyre har en utsparing for gassvridern innerst.. Så det er forskjell på høyre og venstre, men ser ut til at jeg har klart å få tak i riktig delenummer allikevel. Dette ble nok en besparelse.

Skjermbilde 2016-07-07 kl. 20.06.33.png

01-150201.jpg

02-150201.jpg

 

Kildene hvor bildene av de aktuelle holkene er hentet fra bekrefter også delenummerne jeg har funnet. Jeg skal bestille disse holkene, så vil garantert komme med en tilbakemelding på hvordan det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...