Robkill Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Artig tråd! Får vel finne frem noen eldre bilder selv på sikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg brukte Apples bildestrøm til å overføre bildene til meg selv, noe som førte til at de kom i litt rykk og napp. I tillegg er de ikke scannet inn i noe system, så det er lit rotete. Dette vil jeg tro er fra samme ferjekø som sist: Ombord i ferjen: Et stopp på Haukeliseter i Telemark langs E134. Mine besteforeldrers Mercedes et-eller-annet. Har forstått det slik at dette var en kjip gammel drittbil. Litt tilfeldige bilder jeg fant: Vågen i Stavanger: Aner ikke hva som er poenget med dette bildet, men det er ihvertfall en bil. Fredrik og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Kan jeg legge ut mercebildene på merceforumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Kjør på, men gjerne gi meg en link om det er et åpent forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2014 Likte spesielt bildene av Merca. Så ut som en skikkelig familiefavoritt På Haukeliseter er det en ganske fin svart Peugeot 504. For de som husker James Bond-filmen "For your eyes only" fra 1981 er det en biljakt i Spania hvor skurkene kjører 2 stk slike svarte 504er i jakten på Roger Moore i en gul 2CV. 504ene ender vel på taket begge to...Kule biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 En fyr i nabolaget har to stk. Mercedes-Benz W120 "Ponton" restaureringsobjekter stående i oppkjørselen til huset. De har stått der de siste 14 årene og det ser ikke ut som om han kommer videre med prosjektene. Det er en artig modell, men jeg liker W110 "Heckflosse" bedre. Artige kjælenavn på disse modellene... Forøvrig er det alltid morsomt å se bilder av gamle bensinstasjoner. Når man kommer litt ut på landet i Frankrike (spesielt Sydfrankrike) finner man ofte tilsvarende gamle bensinstasjoner som er vedlikeholdt og/eller satt i stand på en ordentlig måte. Som alltid tenker de kulturhistorie på en annen måte enn i Norge. Alt for mange gamle bygninger blir revet istedenfor å bli restaurert og/eller modernisert i Norge. Artig også med Radionette reklamen på toppen av det ene huset i Vågen, Stavanger. Radionette var som kjent en norsk radioprodusent som eksisterte fra 1927 tom. 1978. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Litt tilfeldige bilder jeg fant: Og sånn ser det ut nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Likte spesielt bildene av Merca. Så ut som en skikkelig familiefavoritt På Haukeliseter er det en ganske fin svart Peugeot 504. For de som husker James Bond-filmen "For your eyes only" fra 1981 er det en biljakt i Spania hvor skurkene kjører 2 stk slike svarte 504er i jakten på Roger Moore i en gul 2CV. 504ene ender vel på taket begge to...Kule biler. Hehe, ja den ene havner på taket og den andre ender vel opp i toppen på ett morelltre om jeg ikke husker feil 2CVen var forøvrig utstyr med en litt hissig 2 liter fra Citroën GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Merca er vel w121 190? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Og sånn ser det ut nå?Tøft. Hvor er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Skånevik, Sunnhordaland, Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Det er artig at bygningen (ref: bensinstasjonen) er der den dag idag, men den er ikke akkurat satt istand eller restaurert på en ordentlig måte. Jepp Wicky... det kan se ut som om Mercedesen har en kromlist under sidevinduene og dermed er den en W121. Uansett så var W120 den første modellen fra Mercedes-Benz som hadde et selvbærende karosseri og på den måten markerer den en viktig milepæl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Skånevik, Sunnhordaland, HordalandAh! Det burde jeg vel egentlig sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Et par tre tilfeldige bilder til fra samme "samling". Jeg vet dessverre ikke hvor eller ved hvilken anledning dette er: Utenfor huset til foreldrene mine. Faren min drev et entreprenørfirma, derav lastebilen. Den røde bilen klarer jeg ikke helt å tyde, men mulig det er en Datsun? Jeg vet de ihvertfall har hatt flere Datsuner. Jeg vet heller ikke historien til denne, men faren min sa den ble pusset opp og hellakkert etter bildet ble tatt. Kjenner heller ikke til historen her, men det er ihvertfall moren min og to av mine søsken som er avbildet. Farfaren min og to av mine søsken. Her får jeg vel forsåvidt bekreftet at den røde bilen lengre oppe er en Datsun. 17. mai-tog. Og til slutt et bilde jeg kom over fra Fornebu. Fredrik 90 og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 aah fornebu...det var en stilig flyplass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå