Gå til innhold

Speil på E87 1 serie går får langt!

Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Kom ut ifra Rema1000 idag og da sto plutselig det ene speilet fremover! De kan kjøres inn og ut ved å trykke på knappen inne i døra. Når jeg trykker på knappen går begge speilene inn som de skal, men når jeg skal kjøre de ut i normal posisjon går venstre speil helt frem og det høyre stopper som det skal.

Har googlet litt og de "resett" tipsene som jeg finner virker ikke. Speilet vil ikke stoppe i normal posisjon.

Slik blir det stående:

post-38523-0-24834900-1388419885_thumb.j

post-38523-0-04959800-1388419865_thumb.j 

Må jeg virkelig kjøpe nytt speil til den hyggelige prisen 4000kr!!!  ](*,) eller kan det fikses på noen måte?

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vri det tilbake, men da vrir jeg det løs ifra motoren og speilet står helt løst. Når jeg låser oppe bilen så går speilet automatisk helt frem igjen så det hjelper ikke.

Har tatt av dekselet bak på speilet, men er ingen føler eller sensor som jeg kan se.. Men kan være enig at det må jo være en sensor eller føler en plass, men hvordan finner jeg den da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom selve speilhuset og den braketten speilet sitter i skal det være en liten forhøyning/tapp. Det er der speilet skal stoppe siden den da føler motstand... Har du vasket bilen i det siste eller har det regnet og fryst på? Da kan det ha kommet is på denne tappen som gjør at speilet hopper over tappen... Lager speilet lav dempet knekkedunke lyd når den bretter seg videre? Stopp speilet med hånda når du bretter den ut...da skal den stoppe riktig...Eller varm opp bilen i en varm garasje så smelter isten og speilet kommer tilbake på riktig plass.

er du uheldig så er denne tappen slitt av eller knekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom selve speilhuset og den braketten speilet sitter i skal det være en liten forhøyning/tapp. Det er der speilet skal stoppe siden den da føler motstand... Har du vasket bilen i det siste eller har det regnet og fryst på? Da kan det ha kommet is på denne tappen som gjør at speilet hopper over tappen... Lager speilet lav dempet knekkedunke lyd når den bretter seg videre? Stopp speilet med hånda når du bretter den ut...da skal den stoppe riktig...Eller varm opp bilen i en varm garasje så smelter isten og speilet kommer tilbake på riktig plass.

er du uheldig så er denne tappen slitt av eller knekt...

Speilet stopper når jeg holder det igjen med hånden og da blir det stående i den posisjonen jeg stoppet det helt til jeg låser opp! bilen. Ide jeg trykker låse opp så går speilet helt frem. Speilet på andre siden står stille. I begynnelsen kunne jeg kjenne på speilet at det var et lite hopp det det egentlig skal stoppe, men nå er det ikke det lenger.

Har regnet en del her i det siste, men bilen står i tørr fin garasje store deler av døgnet. Den hadde vært ute i regn ca 15min når dette skjedde.. Har ikke vært under +5 grader her på 2 mnd tenker jeg. ;)

Har en følese at den tappen er slitt ned eller knekt av. :(

Løste problemet enkelt ikveld. 

post-38523-0-94217200-1388441400_thumb.j

Klippet den gule ledningen ide speilet kom i riktig posisjon. Det får være slik til enten jeg kjøper nytt eller jeg finner en DIY på hvordan man fikser det.. Justering av selve speilet virker forsatt. Kommer nok ikke til å savne den automatiske vipp inn funksjoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner at speilene åpner seg og lukker seg når du låser/låser opp bilen. Har hørt at det er ikke anbefalt om vintern, jeg hadde det på min E39, og da var det faktisk engang at det ene speilet ikke åpna seg fordi det hadde fryst fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner at speilene åpner seg og lukker seg når du låser/låser opp bilen. Har hørt at det er ikke anbefalt om vintern, jeg hadde det på min E39, og da var det faktisk engang at det ene speilet ikke åpna seg fordi det hadde fryst fast. 

Forklarte det litt dårlig. Normalt så går de ikke inn når jeg låser, men noen ganger gjør de.. De har en tendens til å gjøre det når jeg går med nøkkelen i lommen(har Comfort access) og jeg vasker bilen. Da driver den å låser og låser opp så jeg må ta nøkkelen ut av lommen når jeg vimser rundt bilen. De gangene det skjer så går speilene inn. De går også inn hvis jeg holder inne låse knappen på nøkkelen noen sekunder. Utenom det går de ikke inn heldigvis. Hva som skjedde idag vet jeg ikke, men har en mistanke om at noen har dunket borti speilet når jeg var inne å handlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklarte det litt dårlig. Normalt så går de ikke inn når jeg låser, men noen ganger gjør de.. De har en tendens til å gjøre det når jeg går med nøkkelen i lommen(har Comfort access) og jeg vasker bilen. Da driver den å låser og låser opp så jeg må ta nøkkelen ut av lommen når jeg vimser rundt bilen. De gangene det skjer så går speilene inn. De går også inn hvis jeg holder inne låse knappen på nøkkelen noen sekunder. Utenom det går de ikke inn heldigvis. Hva som skjedde idag vet jeg ikke, men har en mistanke om at noen har dunket borti speilet når jeg var inne å handlet.

Åja, okei. Jeg har også comfort access på min, men aldri vært borti at bilen låser seg opp og igjen utenom at jeg faktisk er borti håndtaket, eller trykker på nøkkelen. Usikker på om speila mine klapper seg sammen om jeg holder inne låseknappen, men det skal jeg sjekke opp når jeg får tilbake bilen fra verkstedet. 

Mest sannsynelig er det en som har feia borti speilet ditt og gitt faen, det skjer ofte på trange plasser, værtfall nå i juletida, folk er stressa osv. Mener at det skal være mulig og bare flippe den tilbake, mulig det er forskjell fra min til din. Hvilket årsmodell er det du har? Er vel før 2010? Uansett, så er det kjipt at du må eventuelt betale for reparasjon som en annen idiot kunne ungått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 06 mod 118d M-sport med siste software versjon ifra BMW. Vet ikke om det har noe å si, men er kansje litt forskjell på hvordan bilen oppfører seg ved forskjellige software versjoner.

Satser på at jeg kommer over et brukt speil en plass ettervært, men er jo ikke alle som memory og automatisk fold-in...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil (05 120d) låser seg opp og igjen hvis jeg vasker med nøkkelen i nærheten, så jeg legger den et stykke unna bilen når jeg vasker.

På min bil klappet speilene seg inn hvis jeg holdt et sekund eller to på låsefeltet på dørhåndtak. Denne funksjonen ble innimellom overfølsom i regnvær, slik at speilene klappet inn hver gang jeg låste bilen. Dette har jeg nå kodet vekk med en app som heter BMWhat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at jeg kommer over et brukt speil en plass ettervært, men er jo ikke alle som memory og automatisk fold-in...

Det er godt mulig du kan klare deg med et standardspeil, da selve innmaten somregel er lik på disse. Du trenger uansett ikke kjøpe et med memory, da du bare kan ta elektronikken fra ditt nåværende speil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...