RuneH Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Hei Kjøpte nylig en e61 touring. Hadde ikke hatt bilen mange dagene før det var stopp. Feil på motorspjeld. Diagnosen viser også at det er feil på en glødeplugg. Noe sier meg at tidligere eier kjente til dette fra før, siden han har eid bilen fra den var ny. Den har også komplett servicehistorikk. Men er det vanlig å ta diagnose ved service? Noen ting må man sikkert regne med uansett. Det som fikk begeret til å renne over, skjedde når vinterdekkene skulle settes på. Merket endel vibrasjon i bilen etter dekkbytte. Reiste på dekkverksted for å avbalansere dekkene. Fikk beskjed om at alle 4 felgene var skjeve. Svarte f#"n! Her mener jeg det er rimelig at tidligere eier må ta kostnaden med nye felger evt retting. Har dere noe erfaringer eller tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Du må bevise/påvise at gamle eier var klar over disse feilene/manglene du viser til. Det skal uansett veldig mye til før alle felger er skeive, da må dette være noe uoriginale felger. Kan godt hende dekk er blitt urunde og er gamle. Du kan jo evt høre med gamle eier om han var klar over dette. Er han en ærlig og seriøs person så setter han en liten sum inn på kontoen din for å bli ferdig med saken. Hvis ikke så må du gå via en advokat eller forbrukerrådet. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clausfox Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Ta en titt her du! https://www.naf.no/kjop-og-salg/salg-av-bil/kjop-og-salgskontrakt-for-bil/?gclid=CLz08sbz7LsCFUtP3godRQUAxw Lykke til ! (: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Glødepluggen tviler jeg på han viste om, det merker man jo ikke noe tilspjeldet kunne jo ikke han vite at kom til å ryke.Men felgene, du har en sak der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Enig. Ut fra det du sier, så bør du få kompensert for felgene, men ikke de andre tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Glødepluggen tviler jeg på han viste om, det merker man jo ikke noe til spjeldet kunne jo ikke han vite at kom til å ryke. Men felgene, du har en sak der Når jeg byttet mine glødeplugger så merker ut i forkant at en var gåen, motoren gikk urent på tomgang og fusket rett etter start ved kald motor. Ellers under kjøring merket jeg ingenting, hadde nettopp kjøpt bilen så forhandleren byttet pluggene gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-e46-m3 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 glødeplugg Når jeg byttet mine glødeplugger så merker ut i forkant at en var gåen, motoren gikk urent på tomgang og fusket rett etter start ved kald motor. Ellers under kjøring merket jeg ingenting, hadde nettopp kjøpt bilen så forhandleren byttet pluggene gratis Glødepluggene har ingenting å si på tomgangen. eneste du kan merke v at en plugg er gåen er at den ikke fyrer på den sylinderen like kjapt som de andre v ekstrem kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Er det ingen form for etter gløding på bmw? Så for meg det i noen sekunder etter start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Noen biler har selvgløding, slik at de ikke starter før de har gledet uansett om du trykker på knappen / dytter inn nøkkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Er det ingen form for etter gløding på bmw? Så for meg det i noen sekunder etter start. Jo, det er det. Slik ser det ut i en E60/E61 når den glødes før start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Jo, takk. Gløding før var jeg klar over. Men jeg skrev etter gløding. Mente da ettergløding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå