Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre at en kompis hadde chippet sin 316i e46

Kjøpt liten chipbox fra ebay som øker hk 35% og da hadde han nå rundt 130-140 hk på bilen nå.

Lurer på om jeg kan få ut no krefter hvis jeg chippet min å 316i 1.9L e46 eller er det bare tull? Fordi om jeg kan få til bare 20 hk mer så er jeg mer fornøyd enn bare 105 som jg har nå

Link http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=281076910238

Evt kan man kjøpe bedre/dyrere chip for mer økning?

Skrevet

Bare bullshit.

Eneste effektøkningen du får er at lommeboka veier litt mindre = lettere bil.. Men igjen, dingsen du monterer ødelegger nok dette igjen..  :evillol:

Bytt motor, eneste som duger!

Skrevet

Advarsel: Mye mulig det kommer noe sarkasme her. No offence til trådstarter.

Dette må jo være bra greier!!

Se hva dem skriver da:

The result is incease fuel pressure in injetion rail and pressure turbocharging.

Også heter jo boksen "proracing", lover 40hk på en 316i sugemotor, og koster mindre enn en time på verksted. MÅ VÆRE BRA!!!!!!

edit:

alpe var før meg..

Spør forøvrig om turbokit er inkludert i den seriøse prisen, siden de ønsker å øke ladetrykket.

Skrevet

Kan det ødelegge no på bilen?

Jeg så chippen på bilen, men hadde ikke tid til å ta en kjøretur på den

Motor er vel heller ikke no særlig å gjøre bedre å kjøpe ny bil da :P

Skrevet

Dette hørtes ikke riktig ut. Sikker på det ikke var en 316d han hadde? Tviler på du i det heletatt får chip til en 316i, fordi effektøkningen på en liten bensinmotor uten turbo er normalt fra 3-8%, og dermed ikke verdt kostnaden. En 316d derrimot har turbo , og med økt ladertykk etc vil du kunne få opptil 35% effektøkning :)

For effektøkning i din bil kan du ta kontakt med SS performance, eller ESS Tuning kanskje, men det blir fort dyrt da. Om du kan skru selv og har plass å stå, så tror jeg motorbytte er det rimeligeste og mest fornuftige alternativet :) Evt selge bilen og kjøpe en som allerede har større motor :)

Haha, likte reklamen som var på siden du linket til :mrgreen:

post-74071-0-72827400-1391552613_thumb.j

Skrevet

Jeg å trodde ikke på ham da han sa det var bensin motor

Og det var det! Helt lik som min men 1.8 liter

Og han mente at den ble mye raskere enn før

Hvor mye krefter kan chip fra sa performance og ess running klare å få ut ?

Skrevet

Hvor mye krefter kan chip fra sa performance og ess running klare å få ut ?

Disse driver vel helst med kompressor mating og turbo konvertering :) En chip kan nok ikke gjøre noe særlig for en 1,9l sugemotor :)

Skrevet

Og han mente at den ble mye raskere enn før

Har du noen gang hatt frieksos? Får samme følelsen da.  ;)

Tenker om du monterer denne chippen, borrer et par hull i potta, fyller 98 blyfri og monterer "supercharger" vifte (orgså fra ebay) 

så er du så høy på placibo (? :P ) effekten at du føler du kan kjøre fra en trimma supra.. hehe  :mrgreen: 

(Måtte bare, var ikke stygt ment altså!)  :)

Skrevet

Om det er skadelig aner jeg ikke, men hvorfor kaste bort, eller rettere sagt gi penger til folk som driver med svindel? Vil tro du merker mer med et skikkelig grenrør en chip uten at jeg har prøvd selv..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Koster ikke så mye det da :P blir fornøyd hvis jeg får 15-20 ekstra hk for 5-600 lapp

Men det får du ikke.. Det er svindel.

Skrevet

Som alle de andre her sier, det er bare tull og går ikke an. Ikke kjøp det, aldri kjøp det! Du får ingen fler hk av dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...