Gå til innhold

Nye kjennemerker/skilt?

egeland92
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld! :)

Kjæresten min var på biltilsynet og hentet nye kjennermerker til bilen min for meg i dag. Da hun kom hjem med kjennemerkene viste det seg at det var metallkjennemerker med uthevet skrift, slik som kjennemerkene så ut før.

Er det noen som vet om dette er den nye standarden?

Likte personlig mye bedre plastkjennemerkene ..

post-54055-0-20141800-1392409983_thumb.j

post-54055-0-35675500-1392409991_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. januar 2012 gikk de tilbake til kjennemerker i aluminium igjen, så det er helt korrekt det du har fått der.

Grunnen for tilbakegangen skal være at disse er mer holdbare og billigere å resirkulere.

Takker og bukker for godt svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! Det Fredrik90 ikke vet er at mange leser avisen og ikke bryr seg nok til å poste på forum!!! Neeeeeei da  :stupid:

Men det var også store problemer med å lese plastskilt pga de var ikke uthevet samt de sprakk i det kalde været.... Hvertfall min erfaring den siste. Jeg liker bedre stål jeg altså. Eller alu eller hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alu ja.

Svenskene prøvde jo dette. Og fant ut at plast var ræva. Så skulle norge prøve. Svenskene sa til norge. " plastskilt er ræva. De sprekker og får luft mellom plast lagene om man borrer hull til skruer."

Norge dret i dette og kjørte igang med plast.

Plutselig fant norge ut noe nytt med de plast skilta. De sprekker, og om man borrer hull til skruer så får man luft mellom plastlagene i skiltet.

Merkelig at ingen viste om dette fra før og advarte norge mot dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alu ja.

Svenskene prøvde jo dette. Og fant ut at plast var ræva. Så skulle norge prøve. Svenskene sa til norge. " plastskilt er ræva. De sprekker og får luft mellom plast lagene om man borrer hull til skruer."

Norge dret i dette og kjørte igang med plast.

Plutselig fant norge ut noe nytt med de plast skilta. De sprekker, og om man borrer hull til skruer så får man luft mellom plastlagene i skiltet.

Merkelig at ingen viste om dette fra før og advarte norge mot dette

Dette går igjen om Norge på andre områder også  :P

Jernbanerelatert:  Drivmaskiner (maskiner som veksler mellom to spor), Norge har i alle år brukt maskin produsert av Siemens som kalles BSG9. Denne er nå gammel og utdatert for mange år siden og man trengte en ny modell.

Tbanen i New York og andre baner har brukt maskin som heter Alstom, men går nå vekk fra denne pga diverse problemer med kulde.

Hva legger Norge inn på nye baner nå spør du? Jo, Alstom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. januar 2012 gikk de tilbake til kjennemerker i aluminium igjen, så det er helt korrekt det du har fått der.

Grunnen for tilbakegangen skal være at disse er mer holdbare og billigere å resirkulere.

Sikker på det? Jeg henta ut nye skilter til E39en jeg hadde i sensommer i fjor og fikk plastskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? Jeg henta ut nye skilter til E39en jeg hadde i sensommer i fjor og fikk plastskilt.

Helt sikker. http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/Bilskilt+i+aluminium+fra+nytt%C3%A5r.281092.cms

Fra nyttår vil skiltene bli produsert i aluminium. I de tre siste årene har de vært produsert i plast. Aluminium er mer holdbart og lettere å resirkulere. [08.11.2011]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om skiltene har blitt levert inn vil de ligge lagret hos trafikkstasjonen i en gitt periode før de destrueres. Hadde bilen plastikkskilt ved innlevering og du var innenfor tiden får du de samme skilten ut igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...