larserso Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Har hatt 3stk E61 (ble litt mange pga bytte fra E61 uten tilhengerfeste til en med bl.a). Har hatt E61 i fire år nå. På den eldste (-08) hadde jeg problem med rust på bakluke og antenneforsterkeren. Men på den jeg har nå (-10) er dette utbedret slik at deksel som gnisser og fører til rust er utbedret og ekstra pakninger på antenneforsterker. Om du ser på pre-facelift 525d så bør du også se på facelift 520d da den har samme effekt og ytelse samt vesentlig lavere forbruk (penere er den også) og du kan få nyere og bedre bil for pengene. Ville tenkt meg om på denne bilen. 5-serie uten automatisk klima er svært vanskelig å selge igjen når den tid kommer. Man må også være bevisst manuell for det samme gjelder der. Min første E61 var manuell fordi jeg ikke ville ha automat. Nesten ikke mulig å selge pga dette tross mye annet fint utstyr. Nå kunne jeg aldri tenkt meg manuell 5-serie igjen. Snakk om å møte seg selv i døra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 "Gubben" sin argumentasjon faller jo litt på steingrunn når han kommer med sine alternativer. Som om det skulle være bedre økonomi i å eie en Audi med Quattro eller Volvo XC70?! Dette er jo også avanserte, høyt utstyrte biler på linje med aktuelle BMW'er. Ergo blir de tilsvarende dyre dersom man er uheldig. Skal han ha mest mulig problemfritt bilhold, så bør han gå for en ribbet Avensis eller noe. Forøvrig: E61 er ikke BMWs beste modell. X3 skal da være blant de bedre. Jeg hadde likevel valgt E61 av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Synd det alltid er det negative som kommer fram.. Superfornøyd med min e61 525d. Har vell faktisk hatt den ett år nå, eneste kjente feilen jeg har opplevd er rust på bakluken (rustgaranti så bavaria fikset det gratis). Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Jeg personlig ville ikke kjøpt en prefacelift E61.. Det er så mye dyrt som kan gå galt! - Antenneforsterker - Kabelbrudd i bakluke - EHC kompressor - Sprekk i eksosmanifold - Giroljelekkasje fra bunnpanne og stikk-kåpe - Lekkasje fra spjeldene i innsuget - Mye elektronikktull (styreenheter, sensorer, dynamoer++ you name it!) - Slakk i tannstang Jeg synes også de føles mye eldre enn en facelift med 3literen, ikke bare motoren, men totalopplevelsen av bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 De tre første gjelder for facelift også, og elektronikken er like utsatt i facelift som tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Er egentelig ingenting som er galt med V70 Mk2, men bilen lider av noen kvalitetsmangler og problemer på de første årgangene som man finner i denne prisklassen. En kamerat og nabo jobber som mekaniker på Volvo og har den aktuelle V70en, det som forekommer er lekkasje mellom motor og gir, 2,0 T er ømfintlige for å trekke tung og resultatet er at automatkasse havarer. Bilene sliter konstant endeledd og foringer i hjuloppheng og oljeforbruk forekommer på dieselmotorene. Var selv i markedet for en slik Volvo for noen år siden, nydelig bil å kjøre og har riktig med plass men motoren (2,0T 180 hester) var både dau og umåtelig tørst. For å få firehjulstrekk må man over på 2,5T og den er enda tørstere og D5 eventuelt som ikke er å finne i denne prisklassen til en lagelig Kilometerstand. V70 Mk3 (2007-) er en MYE bedre bil og hadde disse vært i denne prisklassen så hadde jeg anbefalt denne over alle 2.0t er ikke no rakett. Men maks nm fra 2000rpm el no gjør denne veldig fin med automat syns jeg. Mye bil for billig penge. Men mangler kjøregleden en BMW gir. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 De tre første gjelder for facelift også, og elektronikken er like utsatt i facelift som tidligere. Skrur på disse bilene daglig, prefacelift sliter markant mer med elektronikk enn faceliftbiler, ellers har du rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2014 Mest sannsynlig så er det ett eller annet fusk med biler som er noen år gamle og har km på seg, uansett merke. Her er det noen som ikke har hatt BMW før, men som har lyst til å prøve. Er det noen som kan finne noen bra alternativer på finn.no på BMW'er til ca 150.000,- diesel og greit utstyrt? "Størrelse" på bil er litt usikkert siden både X3 og E61 har vært inne i bildet, men dette er en famile på 2 voksne og 2 tenåringsbarn, sikker noen husdyr også. Hadde satt veldig stor pris på litt hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Problemet her er at i akkurat den prisklassen der og med de kravene så er det litt vanskelig å finne en BMW som passer bra, man ender liksom opp med biler som har gått svært langt, enten er for gamle eller for nye og dyre. Nesten så jeg heller ville anbefalt dem å legge BMW på is til de har ett litt større bilbudsjett, BMW er kostbare biler om man skal begynne å ha spesifikke krav og da blir det mye vanskeligere på ett mindre budsjett i tillegg. Men de bilene jeg kan komme på i farten som bør være gode biler er disse: 2005 X3 2,0d http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46882810&searchclickthrough=true 2008 E91 318I (Bensin men iallfall en driftsikker og god bil med få kjente feil) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46976512&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Hadde det ikke vært for at jeg har gode venner som er gode på BMW så hadde jeg aldri hatt det. Men vis man googler litt og sånn når man får problemer så er det utrolig hvor billig man kan fikse ting kontra å bruke en formue på BMW verksted. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Mars 3, 2014 Share Skrevet Mars 3, 2014 Jeg personlig ville ikke kjøpt en prefacelift E61.. Det er så mye dyrt som kan gå galt! - Antenneforsterker - Kabelbrudd i bakluke - EHC kompressor - Sprekk i eksosmanifold - Giroljelekkasje fra bunnpanne og stikk-kåpe - Lekkasje fra spjeldene i innsuget - Mye elektronikktull (styreenheter, sensorer, dynamoer++ you name it!) - Slakk i tannstang Jeg synes også de føles mye eldre enn en facelift med 3literen, ikke bare motoren, men totalopplevelsen av bilen.. Kan skrive under på at disse problemene ikke har forsvunnet på facelift modellene. Har nå brukt ca 50 000,- på retting av feil. Bank i bordet for at det ikke dukker opp flere problemer nå. Største utgiften var kabelbruddet. Ellers er E61/E60 en nydelig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 3, 2014 Share Skrevet Mars 3, 2014 X'en kjøpte en preface e61 525d hos forhandler. Den har vært inne og ut av verksted. Nå har forhandleren foreslått å gi henne en annen bil. Fadern har en e60 530d. Og han har ikke hatt noen nevneverdig problemer. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå