Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke dette tilfellet har en dritt å gjøre om du enten er pakkis, nordmann, kineser eller hva faen man enn er, rasisme er uaktuelt og det kan du drite med å bruke!

Drit å dra! Dette er ikke rasisme, samme pokker om du er Svenske, Iraker, Tysker eller Afrikaner så er dette du prøver på like på trynet. Opplys i annonsen din det du vet om bilen og sett ned prisen pga dette, ta det tapet som måtte komme som en mann....

Du er jo helt ute å kjører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aroid: Jeg vet du vet om de få forskjellene som er. Men så lenge den går på TU ecu så har den jo alle de nye funksjonene som ny pumpe, maf, 20Nm ekstra osv. Det blir da på en måte mindre interessant hvilket innsug den har osv spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke no skikkelig bilde av motor rommet, men kun fronten av bilen og slikt

hvordan er du så sikker på motoren kommer fra e34 å ikke kommer fra e38? Men kan jo også kom i fra Opel Omega, opel frontera eller land rover? Bare for å sette ting på spiss'n

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aroid: Jeg vet du vet om de få forskjellene som er. Men så lenge den går på TU ecu så har den jo alle de nye funksjonene som ny pumpe, maf, 20Nm ekstra osv. Det blir da på en måte mindre interessant hvilket innsug den har osv spør du meg.

vell bare vite hvordan han veit hvor motoren kommer i fra. Noe må gjør at han har merket det. >_>
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den beskjeden jeg fikk fra Bmw verksted :P

Men det er ikke noe BMW verksted du har vært på da det ligger i Flateby. Greit nok at det sikkert er en lokal med kjennskap til merket men det er ikke noe "BMW Verksted", vet det høres finere ut og at meningen er at folk kan fort dra slutninger til ett ordentlig merkeverksted men slik er det ikke. Verksted med god greie på BMW eller "BMW spesialist" slik som f eks Alf Lie er noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lat som du ikke skjønner hva Werther mener, du har tross alt selv satt ett Norsk navn på slagsannonsen selv om telefonnummeret ditt avslører noe annet. Er vel heller ikke påfallende at det norske navnet "Nina" som du har satt på annonsen er forholdsvis likt med ditt eget navn....

Haha, dette blir mer og mer underholdende.

Hentet frem den buffrede siden av annonsen hans jeg hadde oppe for en time siden. Og da stod det kanskje det samme navnet som du fikk på eier av nr: Amir ? 

Har vi ikke en tråd her inne som trådstarter kanskje også bør nevnes i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette blir mer og mer underholdende.

Hentet frem den buffrede siden av annonsen hans jeg hadde oppe for en time siden. Og da stod det kanskje det samme navnet som du fikk på eier av nr: Amir ? 

Har vi ikke en tråd her inne som trådstarter kanskje også bør nevnes i?

Hehe, nei jeg fikk opp ett annet utenlandsk klingende navn. Av hensyn til forumreglementet så vil jeg ikke gjengi det men hvis trådstarter ikke har forandret kontaktinformasjonen nok en gang så kan du klikke deg inn på annonsen å se selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey jeg melder meg ut av diskusjonen, trodde motorene var forskjellig jeg :P Trådstarter kan glemme å få tilbake pengene, I tillegg bør han skrive alle opplysningene han har om bilen i annonsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg fikk opp ett annet utenlandsk klingende navn. Av hensyn til forumreglementet så vil jeg ikke gjengi det men hvis trådstarter ikke har forandret kontaktinformasjonen nok en gang så kan du klikke deg inn på annonsen å se selv ;)

Navnet jeg gav var åpen info selger selv hadde lagt ut åpent i annonsen, og da ikke det jeg vil si går under forumreglene. Så derfor jeg utgav det her.

Ser den at du ikke vil, siden det navnet er litt mer skjult  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi...hvordan kunne jeg ikke få med meg denne diskusjonen? haha :P

Til Bimmersgruged:

Tan er IKKE ett BMW VERKSTED. Han er en privatperson med stor kunnskap til BMW. Han skrur for det meste på kvelden og natten...hvilket sertifisert bmw verksted gjør dette? En annen ting...du dreit deg rett og slett loddrett ut og tråkka i salaten og dreit på draget og skleid på banen.... Du sier du ikke visste om motorbytte før Tan sa dette til deg...? Men det står klart i annonsen fra forrige eier at motoren er bytta? At ECU er fra 725tds har ikke en shitt å si så lenge den gjør samme jobben?

Bilen fungerer right? Om du fremdeles påstår at denne motoren er fra en E34, så kan du ta motornr som står på motoren, og sjekke med ett autorisert bmw verksted, f.eks Alf Lie eller Bavaria. De kan sjekke hvilken bil motoren kommer fra. De kan også sjekke om den bilen er registrert i Norge eller ikke.. Om det viser seg at motoren er fra en E34, men at alle andre deler og ytelser samsvarer med E39, så har du ingen sak. Om det viser seg at motoren ikke er lovlig importert til Norge så har du en sak mot selger. Om det viser seg at motoren, inkludert turbo ecu etc etc kommer direkte fra E34, og dermed ikke gir de ytelsene den skal gi i en e39 så har du en sak.. Men det krever at ett autorisert bmw verksted (ikke TAN) bekrefter og kan gi deg papirer på de manglene som er der... Sjekk også etter på kvitteringen på overhalt motor..ring gjerne verkstedet som utførte overhalingen..de kan også gi deg  nyttig info.. Går du til forliksrådet slik saken står nå så blir du bare kasta på dør med en regning på 860kr + eventuelle saksomkostninger..

Over til "ja men alle ba meg selge bilen jo"... Jeg er selv fra Stovner og er innvandrer... Og de gangene jeg har fått problemer med biler jeg har kjøpt, så har jeg også fått samme svar "oe bare selg bilen og kjøp deg no annet a!" Men guess what...da har jeg ikke syti på forum i flere dager og krevd å få hjelp til å saksøke forrige eier... Jeg hadde en E38 for noen år siden der det, etter noen mnd, kom frem at det var tuklet med km.stand og at motoren var defekt, og masse andre feil...Hva skjedde? Jo jeg la ut bilen på finn.no, informerte om alle disse feilene til ny eier, og fikk solgt den. Da hadde jeg også skrevet masse om den her...  Verden er bitteliten nå.. internett er enormt..du kan ikke regne med å legge ut info og mangler her på bimmers, og deretter regne med at en eventuell ny kjøper ikke finner ut av det?? Og for all del..Skal du skrive ett norsk navn i annonsen, og deretter legge ut ditt eget nr...sørg for all del å gjøre nr ditt hemmelig..Ring din operatør og be om å bli fjernet fra alle offentlige tlf-info-registere... Da slipper du å drite deg ut enda mer... bare ett lite tips...

Anbefaler deg å ikke drite deg ut mer, innrømme feilene, slette annonsen på finn.no, og lage en ny en der du informerer om manglene, motorbytte, deler som følger med, og at du selger bilen slik den står uten garanti etc...

Og jo...det har noe å si at du er en utlending...hvorfor? fordi du bor tross alt i Norge og du er en norsk-pakistaner (om det er det du er? usikker på din opprinnelse...) Det er lettere for visse medlemmer her på forumet å henge ut en innvandrer, enn en etnisk norsk person... jeg har drevet med kjøp og salg av bil siden 2001... og jeg må ærlig si at det som regel er utlendingene som skaper problemer og drama når de skal kjøpe bil... Utlendinger...og unge bygdetullinger som skal bytte både playstation og vaskemaskiner mot biler...

Nok drama fra meg... Bagasjerommet så forresten fett ut! Trukket i skinn? Legg ut bedre bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...