TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Men hvis du enda leter etter en forskjell, som du ikke vet at er der, som du ikke kan merke at er der, hva er det du klager på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Men hvis du enda leter etter en forskjell, som du ikke vet at er der, som du ikke kan merke at er der, hva er det du klager på? Spurte om hjelp! og har ingen peiling på åssen dette med e38 hjerne og slikt fungerer! spør jo om hjelp da selvfølgelig og slikt? tar jo det som en svindel? Klager er vel feil å si nå, jeg spurte om hjelp, fikk masse hjelp som jeg er takknemlig for, men tror bare dette er en diskusjon som går videre uten noe nytte så å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er det du ikke har fått hjelp med i denne saken da? Du har bedt om hjelp med grunnlag i at selger har unnlatt relevante opplysninger og det har du fått. Etter massiv hjelp viser det seg faktisk at du dro en "hvit en" og unnlot å fortelle at du var klar over motorbyttet. Slik jeg ser det har du ingen rettigheter i å reklamere på en feil som ikke er eksisterende. Mht. at det er foretatt motorbytte kan man aldri med 100% sikkerhet vite hvor den kommer fra og dette er igrunn noe som går på din risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er det du ikke har fått hjelp med i denne saken da? Du har bedt om hjelp med grunnlag i at selger har unnlatt relevante opplysninger og det har du fått. Etter massiv hjelp viser det seg faktisk at du dro en "hvit en" og unnlot å fortelle at du var klar over motorbyttet. Slik jeg ser det har du ingen rettigheter i å reklamere på en feil som ikke er eksisterende. Mht. at det er foretatt motorbytte kan man aldri med 100% sikkerhet vite hvor den kommer fra og dette er igrunn noe som går på din risiko. Les oppe, jeg sa jo at jeg får masse hjelp som jeg er takknemlig for? det siste der visste jeg ikke om det går etter loven! derfor jeg spør evt om ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er det du har blitt svindlet med da? Nå skal du høre noe helt sinnsykt... e38 725tds har... MSA11 ecu.. e39 525tds har.... MSA11 ecu.. Sånn nå lærte du noe. Så hva er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 At bilen har en velfungerende hjerne som stammer fra en E38. Hva så? Hva slags feil og mangler er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Basert på dokumentasjonen til nå har du en dårlig sak, og jeg forstår fullt og helt at selger ikke aksepterer din forespørsel om heving eller prisavslag. Når selger opplyser om at motor er byttet, inntrer din undersøkelsesplikt, noe du antakelig har benyttet deg av for sent. Du har med åpne øyne og god informasjon kjøpt en bil det er byttet motor på. Antakelig er heller ikke ny motor i vesentlig dårligere stand enn det du kunne forvente ut i fra kjøpesummen.Det du har gjort, er å spørre flere om hjelp, også gir du rett og slett faen. Konklusjonen er at du har opptrådt uerfarent og at du burde skamme deg. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Det visste jeg ikke! Nei da er det visst ikke no problem, men herregud må jo få lov til å spørre?.. veit om en tulling som hadde en E30 320 motor og satt på turbo og lada den som faen til motoren slo på panseret! jeg vet jo ikke om f.eks forrige eier hadde slik peiling? Jeg setter spørsmålstegn på både ting jeg vet og ikke vet om eieren faktisk veit såpass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Basert på dokumentasjonen til nå har du en dårlig sak, og jeg forstår fullt og helt at selger ikke aksepterer din forespørsel om heving eller prisavslag. Når selger opplyser om at motor er byttet, inntrer din undersøkelsesplikt, noe du antakelig har benyttet deg av for sent. Du har med åpne øyne og god informasjon kjøpt en bil det er byttet motor på. Antakelig er heller ikke ny motor i vesentlig dårligere stand enn det du kunne forvente ut i fra kjøpesummen. Det du har gjort, er å spørre flere om hjelp, også gir du rett og slett faen. Konklusjonen er at du har opptrådt uerfarent og at du burde skamme deg. Jeg tar jo hjelpen jeg får? Ja jeg er uerfaren og derfor burde jeg skamme meg?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 ..., men tror bare dette er en diskusjon som går videre uten noe nytte så å si Neste nye å si er vel at du er: Takk til Bimmerbrukere som linker historiene sammen så en får sannheten. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg tar jo hjelpen jeg får? Ja jeg er uerfaren og derfor burde jeg skamme meg?... Du har også fått opplyst at motoroppgraderingen ikke er lovlig, men allikevel påstår du dette til potensielle kjøpere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg liker at du, 100% uten faglig tyngde, blottet for innsikt i det du klager på, uten noe å klage på (for du har enda ikke vist til ETT ENKELT PROBLEM), skal være opphengt i at han som en gang har reparert bilen trolig ikke visste hva han gjorde..... Jeg håper tidligere eier ikke måte bruke mye tid på det våset ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Du har også fått opplyst at motoroppgraderingen ikke er lovlig, men allikevel påstår du dette til potensielle kjøpere. Jeg skriver det jeg har beskjed om fra BT, ikke mer ikke mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg tar jo hjelpen jeg får? Ja jeg er uerfaren og derfor burde jeg skamme meg?... Du utelater informasjon når du ber om hjelp, og lyver, slik at vi får et totalt feilaktig bilde av handelen. Det er i mine øyne skammelig og har ingenting med at du er uerfaren å gjøre. Det som har med manglende rutine å gjøre er at du kjøper en bil som senere viser seg å ikke være eksakt som du håpte, på bakgrunn at dine egne feiltrinn, og det er noe du må ta på din egen kappe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Kan man se at motoren kommer fra e34. Mangler egr og har alu innsug og ikke har pynte deksel over dysene? Rart du har e38 hjerne. Sikker på ikke er org hjerne? Tenkte på start sperre ews. Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå