Gå til innhold

Hvordan vasker dere BMW'ene deres? :)

AlexZandero
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mulig, har bare brukt den en gang, men har ikke lest noe om merker.. Men har ikke scanna internett heller da. :)

Men med mye såpevann så går det nok bra. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Flere på DCN som opplevde marring av Claymitt, og gikk tilbake til ordinær clay igjen. Bla hmsilset på dcn.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet akkurat samme bildet i reef's LED tråd, men dæven se så rein og blank han ble!

Etter en anbefaling på detailersclub mente de bare en runde med Mac Prickbort (fåes på Statoil til ca 80 kr), ville alt bli bedre. 

Og det kan jeg gå god for :)

3_zpsfde24a7e.jpg

Jeg sprayet på Prickbort først over hele bilen. 

Lot virke i 5 min

Sprayet på med skum (Brix bilpleie hall btw)

Lot virke i 5 min

Skylte av med høytrykks vann

Begynte å vaske for hånd, svamp + ZIP bilshampo 

Skylte av med høytrykks vann når håndvasken var ferdig

Vokset bilen med brix supervoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironx er et kjempestoff!

Eg bruker den dersom det er ureinheter i lakken, gjerne før clay og polering/voksing. Tar nok ikkje alt som en clay gjer, men synes det er betryggende å vite at bilen er så rein som mulig før eg begynner med clay.

Lukter dritt, men FUNKER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironx er et kjempestoff!

Eg bruker den dersom det er ureinheter i lakken, gjerne før clay og polering/voksing. Tar nok ikkje alt som en clay gjer, men synes det er betryggende å vite at bilen er så rein som mulig før eg begynner med clay.

Lukter dritt, men FUNKER! :)

Som tran ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange har oppfatning av IronX bare skal brukes utside dørpanel osv, og det er jo helt riktig da :)

Den tar jo siste metallrestene som er i lakken, blir lilla og løser det opp. MEN DEN KAN brukes som FELGRENS OGSÅ?!

DET BLIR JO HELT STRØKENT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange har oppfatning av IronX bare skal brukes utside dørpanel osv, og det er jo helt riktig da :)

Den tar jo siste metallrestene som er i lakken, blir lilla og løser det opp. MEN DEN KAN brukes som FELGRENS OGSÅ?!

DET BLIR JO HELT STRØKENT!!!

Velger er utvendig, så ingen grunn til å ikke bruke Iron X der også. Det er ofte der mesteparten av metallpartikler fester seg. F.eks rester fra bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...