Fredrik 90 Skrevet Mars 24, 2015 Share Skrevet Mars 24, 2015 Takk for nyttige råd, skal ta kontakt å spør om fler bilder Det med hjulbuelister er jeg også skeptisk til, perfekt rustoppsamler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2015 Hadde nok, av erfaring, unngått enhver gammalmerce med kromlister.... Selv om de er montert på riktig måte med rikelig olje/fett imellom listene og hjulbuene..så er det fremdeles skrudd skruer inn i hjulbuene... Så...ja... nei....dropp den...Selv om den er fin etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2015 BTW...Hvorfor betale 30k + for en fin E39 når man kan få en fin w211 med diesel til samme prisen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 Kjøp deg E32 igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 BTW...Hvorfor betale 30k + for en fin E39 når man kan få en fin w211 med diesel til samme prisen.... 211 kan bli veldig kule faktisk med amg fanger foran og de amg felgene du hadde på din e klasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2015 Kjøp deg E32 igjen? njeeeh... den jeg hadde fikk jeg ett forhold til..og ingenting kan på en måte erstatte henne..på lik linje med C123en min.. 211 kan bli veldig kule faktisk med amg fanger foran og de amg felgene du hadde på din e klasse I know....senk og felger i første omgang....amg fanger er for dyrt,... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 Hadde nok, av erfaring, unngått enhver gammalmerce med kromlister.... Selv om de er montert på riktig måte med rikelig olje/fett imellom listene og hjulbuene..så er det fremdeles skrudd skruer inn i hjulbuene... Så...ja... nei....dropp den...Selv om den er fin etc... Hvis du sier det så dropper jeg den, selgern var heller ikke så veldig villig til å svare på mail. Spurte om litt forskjellig og tilstand på motor, rust, interiør også videre men får bare "Mycket bra" som svar. Hadde kommet på ca 85 000 kr med skilter og moms om jeg ikke hadde fått prutet noe, da er ikke veien lang til en tilsvarende bil i Norge egentelig. Har sett litt på denne dog, en del billigere og mangler skinn... http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes_Benz_500_SEC_83_skattefri_58903197.htm?ca=11&w=3&last=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2015 Det er det som er dritt med svenskene...de SUGER på å selge ting rett og slett... Men den andre du linka til hadde jeg også tenkt å anbefale. Den har ligget en stund på blocket så det er noe prutningsmuligheter der... Om den er fin for rust på de kjente plassene, kammene i motoren ikke rasler sammen med kjedet og den er tight og fin å kjøre så hadde jeg sett vekk i fra manglende skinn. Skinn interiør kan man oppdrive til en billig penge (er en 126-guru i drammensområdet som har ALT!). Hva er budsjettet ditt sånn ca ferdig regga? Saken er...Om man skal ha en billigbil og pusse opp selv (som meg) så er sverige tingen..Om man vil ha en dønn strøken bil med masse utstyr og full historikk så leter man i Norge...Men da er prisnklassen en helt annen... Disse bilene er fremdeles raggarbiler i sverige, men entusiastbiler i Norge (aner ikke hvorfor!) Du har ikke sett nedover tyskland da? Var en forhandler i Nederland som hadde 3stk til salgs til en VELDIG billig penge som jeg selv vurderte før jeg henta min i stockholm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2015 btw.... innafo budsjettet ditt? http://www.bilsport.se/artikel/budgivningen-skenar-pa-ra-mb-560sec-amg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Ja svensker er virkelig noen rotehuer når det kommer til å selge ting, på den siste var det ikke noe dokumentasjon, ikke hadde han flere bilder og jeg fikk rett og slett dårlig feeling av både selger og bil. Kanskje det er en grunn at at han ikke får solgt? Jeg ser ikke etter noen garasjepryd men den må være original, i såpass stand at den er driftsikker og kan vises på Biltilsynet uten for store anmerkninger. Den sølv jeg først linka til beskriver bra hva jeg ser etter, hel og pen bil til under 100 000 kr (med moms og skilt) Men jeg har ikke noe dårlig tid, var bare det at vi skal til Gøteborg i påska og da fikk jeg det for meg at jeg ville ha med meg en SEC hjem igjen. Alt av BMW veteraner som selges i dette prisleiet er søppel eller totalt uinteressant mens alt av Amcars er rælete raggarbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Får da en meget bra e28 for den prisen ? Er vel ikke umulig med en 6 serie heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2015 Får da en meget bra e28 for den prisen ? Er vel ikke umulig med en 6 serie heller? Men en e28 er ingen c126 500 V8....Og en 6serie vil nok aldri få samme klassiske tilnærmingen fra alle slik en ordentlig stor mercedes fra den epoken får.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Jeg ville nå før hatt 6 serie Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2015 Ja svensker er virkelig noen rotehuer når det kommer til å selge ting, på den siste var det ikke noe dokumentasjon, ikke hadde han flere bilder og jeg fikk rett og slett dårlig feeling av både selger og bil. Kanskje det er en grunn at at han ikke får solgt? Jeg ser ikke etter noen garasjepryd men den må være original, i såpass stand at den er driftsikker og kan vises på Biltilsynet uten for store anmerkninger. Den sølv jeg først linka til beskriver bra hva jeg ser etter, hel og pen bil til under 100 000 kr (med moms og skilt) Men jeg har ikke noe dårlig tid, var bare det at vi skal til Gøteborg i påska og da fikk jeg det for meg at jeg ville ha med meg en SEC hjem igjen. Alt av BMW veteraner som selges i dette prisleiet er søppel eller totalt uinteressant mens alt av Amcars er rælete raggarbiler. Enig i den. bedre å vente til den rette bilen dukker opp. Dog vil jeg fraråde å kjøpe en sølv 500... de er ikke så ettertrakta som originale med mørke farger, de ser veldig "simple" ut og virker litt billige (min mening seff) For 100k ferdig reg hadde jeg kanskje titta litt på biler som allerede ligger til salgs i norge...eller sett i tyskland...men der har prisene begynt å stige mye mer enn her i Norge faktisk... Igjen...er noe annet å cruise en gammel merce fra den tiden enn en bmw uansett hvor bra den er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Får da en meget bra e28 for den prisen ? Er vel ikke umulig med en 6 serie heller? Jo man får mye E28 og E24 for den prisen men man får veldig tvilsomme biler, gjerne med styling eller i rett og slett pillråtten stand. Enig i den. bedre å vente til den rette bilen dukker opp. Dog vil jeg fraråde å kjøpe en sølv 500... de er ikke så ettertrakta som originale med mørke farger, de ser veldig "simple" ut og virker litt billige (min mening seff) For 100k ferdig reg hadde jeg kanskje titta litt på biler som allerede ligger til salgs i norge...eller sett i tyskland...men der har prisene begynt å stige mye mer enn her i Norge faktisk... Igjen...er noe annet å cruise en gammel merce fra den tiden enn en bmw uansett hvor bra den er... Personlig så synes jeg SEC kler både sølv og sort, men jeg føler veldig at de må ha skinn interiør i det minste. Utvalget i Norge er bra, mye bedre enn i Sverige synes jeg hvor utvalge er lite og tvilsomt. Som du sier så er de norske bilene ofte entusiastkjørte og overraskende mange er opprinnelig Norsksolgte biler med kort og ryddig eierhistorikk. Tyskland har jeg også sett på, men føler det er litt langt å reise for å kjøpe en såpass billig bil. Det som tiltaler meg med 126 er comforten og at bilen er så utrolig tidløs, en elegant cruiser jeg ser for på fine sommerdager med vinduene helt nede så coupeen er helt åpen. E28 og E24 er også noe jeg har veldig lyst på, men de tiltaler meg på en annen måte igjen. Her ser jeg for meg en litt grove motorisering, manuell og lange kjøreturer med kjørehansker og pilotbriller Men prisleiet på disse bilene er alt for mye, 150 000 kr for en vanlig E28 535I eller 300 000 for en M635I gidder jeg ikke. Da ville jeg heller hatt E34 M5 eller 850I men de er ikke veteran ennå og koster skjorta å forsikre samt få skilter på. Derfor hadde en SEC passet meg ypperlig akkurat nå wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå