Gå til innhold

Norbakken's E81 118d - Siste reis!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bruksbil i september slik at E28 kunne få hvile litt. Har ikke hatt de helt store planen for bilen, men lager en tråd allikevel.
Bilen er en forholdsvis godt utstyrt 118d Msport med 6trinns manuell, shadowline og bmw performance nyrer i sort høyglans. Originalt er det 136hk under huven, men er nok litt mer nå :)
Er veldig fornøyd så langt, utrolig morsom bil å kjøre selv om jeg en vakker dag må ha noe større...

Slenger med noen bilder fra hist og her...

IMAG1477_zps0fdf7707.jpg

red1_zps75477eea.jpg

red2_zps56946173.jpg

IMG_2973_zpsa678cc3c.jpg

22_1763344212_xl_zps57dd421c.jpg

Har kjøpt inn litt stash som skal på etter hvert. Avtagbart hengerfeste må man ha, og så har jeg kjøpt utstyr for å koble opp bluetooth til mobilen...

2014-01-25124822_zpscf053baf.jpg

Og så bytta jeg ut håndtaket over førersetet med en solbrilleholder, noe av det lureste jeg har gjort, tror jeg :-P

2014-02-05181027_zpsd8eca403.jpg

Bare å kommentere eller komme med forslag!

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Jeg foreslår aero baklukespoiler, hvis du ikke har.

Bakrutespoiler står absolutt på lista over ting jeg har lyst på, sammen med dobbel utblås på eksosen..., men det koster litt penger og jeg vurderer nye sommerhjul i stedet....

fin bil :) veldig morsom OG forunuftig bil :)

Helt sant. Er utrolig fornøyd med effekt og forbruk. Skal visstnok være ca 160hk i den nå, og på langkjøring ligger jeg på 0.43l/mil. Svært brukbart! :)

Men jeg går og sikler på 19" til sommeren. Må bli kvitt RunFlat-dekkene mine og da frister det med nye felger i samme slengen. Men jeg er litt usikker på hvilket innpress jeg får plass til bak, er mye bedre utvalg i felger med E9X-innpress.

Så er det noen som vet om 9,5X19" ET35 får plass bak uten enormt dekkstrekk og valsing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvor kjøpte du den solbrilleholderen?

Jeg kjøpte billeholderen her, men passformen var ikke helt på topp. Måtte utvide skruehullene i holderen litt for å få den til å passe helt overens med de i bilen. Men holderen funker utmerket nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, veldig fint oppsett! :smile:  

Skal sjekke litt mer rundt, men det er et alternativ å beholde de originale 18" M-sportfelgene og heller space de litt ut, står jo midt under bilen nå :-P Kan bruke pengene på bakrutespoiler i stedet :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den endelig (?) klart for å begynne og montere hengerfestet. Hadde på forhånd pusset over det og gitt det et par-tre lag med lakk slik at det tåler litt mer salt og dritt de neste årene...

Så var det bare å gå på med krum hals, x antall skruer ble fjernet, og det var faktisk ganske enkelt å fjerne bakfangeren.

I følge monteringsanvisningen måtte det borres nytt hull til kabelgjennomføringen (siden min bil har PDC), så da var det på nytt å gå på med den berømte krumme halsen og la det stå til. Var litt engstelig da jeg satte i gang, men resultatet ble veldig akseptabelt. Kablene ble trekt og hele greia passa utmerket.

Mer fikk jeg ikke gjort i dag, gruer meg til å gå løs på det elektriske, men den tid den sorg :-P

Her ligner den faktisk litt på en Fiat 500...

2014-03-24184528_zps184c744a.jpg

2014-03-24191212_zps4f13380e.jpg

2014-03-24193920_zps4f4ea37e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...