Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med venstre xenon lys ikke fungerer. Har prøvd å bytte pære, det fungerer ikke. Høyre likt fungerer fint. Hva kan problemet være? Er det noen sikringer eller noe sånt? Vet det ikke er pæra for når jeg setter pæra i høyre lykt så fungerer den fint der. 

E39 som sakt, 97 mod. 

Skrevet

Er uansett ikke verre en og måle spenninga i kontakten til tenneren da, om du er i tvil. :-P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Ja, men det beste er jo å skifte tenner også så man ikke sitter ny pære på sleten tenner slik at den kan lage annen farge enn den andre lykten. Ser man biler med lilla rosa lys eller blå så er det 98% sjangs for at tenneren snart ryker. Du kan oppleve også at pæra med dårlig tenner tenner senere enn den andre og lager lys og farge forskjell.

Alt sette finner du ferdige kit

tenner og pærer latterlig billig på ebay.  

Skrevet

Noen som hadde giddet å finne link til en på ebay som passer min bil? Regnr er forsåvidt PP27216.. Greiest om en av dere som har peiling finner en, så jeg ikke kjøper feil! hehe:)

Skrevet

på xenon lys så bør man skifte tenner og pærer samtidig eller pære og tenner samtidig.

Synes det er rart å foreslå noe slikt da Tenner eller ballast orginal fra Bmw koster vel rundt 4-5000,- 

Skrevet

Synes det er rart å foreslå noe slikt da Tenner eller ballast orginal fra Bmw koster vel rundt 4-5000,- 

Rart? :-s

Hvorfor kjøpe en hos BMW til 4-5000 som du skriver når du får akkurat samme varen på ebay til langt over 50% rabatt.

Har selv skiftet på min for noen år siden og fant meg komplett kit med nye pærer og tennere, husker ikke prisen nå, men var kanskje en tusenlapp eller nesten.

Tennerne var også stemplet BMW med nr. og fungerer akkurat like fint i dag, og til E60 er det sikkert ennå dyrere enn til E39 (hos BMW)

Skrevet

Rart? :-s

Hvorfor kjøpe en hos BMW til 4-5000 som du skriver når du får akkurat samme varen på ebay til langt over 50% rabatt.

Har selv skiftet på min for noen år siden og fant meg komplett kit med nye pærer og tennere, husker ikke prisen nå, men var kanskje en tusenlapp eller nesten.

Tennerne var også stemplet BMW med nr. og fungerer akkurat like fint i dag, og til E60 er det sikkert ennå dyrere enn til E39 (hos BMW)

Joda er klar over det, kjøpte selv nye tennere hos Vvme, men man trenger ikke bytte tennere hver gang pæren ryker, var bare det jeg ville frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...