Frode_E30 Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 På vått føre kan det være en del forskjell, men på tørt føre skal det usannsynlig mye til for å kunne skylde på dekkene. Hadde et sett linglong dekk som jeg personlig mener kan være farlig på ny, våt asfalt. Disse havnet som bakdekk på ACR.
CrZyWiz Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Har merket en del forskjell på tørt føre også. Kjørte med 2 forskjellige dekkmerker forran og bak, på ACR. Forskjellen var betydelig.
Alpejohn Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Jeg har hatt nankang forran (235/35-19"), måtte bråbremse en gang, og aldri hatt hjertet høyere opp i halsen.. Bilen bare fortsatte og skli! Dette var på tørr asfalt. Dekkene var grei nok til daglig, men etter den opplevelsen har jeg ikke hatt Nankang igjen.Hadde et par med Rotalla bak, større mannskit dekk skal man lete lenge etter.. skrens i rundkjøring med moderat gass.. Dvs gassa forskiktig og normalt, breisladd fra helvete, og selv ikke DCS klarte og rette opp bilen.. Fikk også skrens i 80-90 opp en bratt bakke i sving ved litt gasspådrag. Da tok heldigvis DCS kontrollen og det ble med det. Har hatt noen ekle opplevelser med "billigere" dekk, så jeg kommer heretter til og gå for litt kjente merker.Har hørt folk snakke om achilles, var vel positive meninger om dem og god pris. Aldri testa dem selv da.
bjalle Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Legger til at jeg gikk fra Conti 5 testvinner dekk som jeg hadde brukt fra de var nye,235/45-17 fram 255/40-17 bak orginale M felger,min erfaring var conti er bedre på vått føre helt klart,men Achilles sporet mindre,ingen forskjell på støy,mindre slitasje,merket ingen forskjell på tørt føre,dette er kun min egen erfaring derfor betaler jeg ikke dobbel pris for Premium dekk som sikkert er bedre men ikke verd prisen mener jeg,har hatt (veldig)dårlig erfaring med billigdekk,derfor ble jeg positivt overrasket av Achilles dekk.
Haug530D Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Da har jeg fått dekkene og satt de på, betalte ca 3000,- for 235/40R18 og 265/35R18 hos Byttdekk.com tok ca 3 dager å få de sendt fra Sverige til Vestlandet Det ble ikke så billig å få de satt på, 2000,- for hjulskift,omlegging, balansering og nye ventiler, så ca 5000,- totalt. Anyway, det var som natt og dag i forhold til de dekkene som satt på (men de var rimelig utslitte så det er vel ikke så merkelig) Ikkke noe sporing i det hele tatt og jeg føler bilen ligger silkemykt på veien litt støy er det jo, men jeg har aldri hatt noen premiumdekk på mine biler bortsett fra Piggdekkene men de støyer jo uansett, men det er ikke verre enn at jeg skrur radioen på normalt lydnivå som jeg som regel har på hele tiden anyway. Har ikke fått testet de på vått føre ennda men skal komme med tilbakemelding.
Odd-M Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Jeg betale 1350,- for Conti Sportcontact5 235/45-17 ferdig pålagt og balansert sist jeg kjøpte i fjor vår. Eller 5400,- for 4 stk om man tar den regneøvelsen. Ser at de fremdeles har samme prisen. Hvis det er 700,- det koster for Achilles i samme dim (nevnt tidligere i tråden), PLUSS omlegging, så skjønner jeg ikke tankegangen overhodet. Er ikke ETT nanosekund i tvil om at jeg heller velger Conti, alene for den økte sikkerheten de gir.
Haug530D Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Jeg betale 1350,- for Conti Sportcontact5 235/45-17 ferdig pålagt og balansert sist jeg kjøpte i fjor vår. Eller 5400,- for 4 stk om man tar den regneøvelsen. Ser at de fremdeles har samme prisen. Hvis det er 700,- det koster for Achilles i samme dim (nevnt tidligere i tråden), PLUSS omlegging, så skjønner jeg ikke tankegangen overhodet. Er ikke ETT nanosekund i tvil om at jeg heller velger Conti, alene for den økte sikkerheten de gir. Det er forskjell på 235/45-17 og 265/35-17 både i pris og størrelse, over 17" tar de fleste ett tilegg for å legge om dekk. Dessuten så ser jeg at disse koster rundt 1000-1200,- hos dekkonline mens 265/35-18 koster rundt 2000,- for Conti 3, fant ikke Conti 5 i den dimmen hos dekkonline, så det hadde blitt noe dyrere enn 5400,- tror jeg. Jeg kunne gått til ett annet verksted som legger det om for ca halve prisen, men de hadde ikke tid og jeg skal bort i helgen.
Haug530D Skrevet April 12, 2014 Forfatter Skrevet April 12, 2014 I dag har jeg vært ute å kjørt nesten hele dagen i regnvær her på vestlandet og jeg må si at dekkene henger godt nok på veien for min del, jeg tør nesten påstå at de er hakket bedre enn Nankang
Clevion Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Når man kjøper seg premium bil som BMW, (og andre luksus-biler), så syns jeg det blir for dumt og spare inn penger på dekk. Jeg kjøpte nye dekk for et par uker siden, 10600 ferdig omlagt, avbalansert. Ikke faen om at jeg setter noe billig crap på bilen min, den er såpass dyr, og skal jeg spare inn noen tusenlapper i gummi å risikere og dra av veien eller kræsje inn noen andre pga dekk, så blir kostnaden langt værre. lierbimmer reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet April 13, 2014 Forfatter Skrevet April 13, 2014 Når man kjøper seg premium bil som BMW, (og andre luksus-biler), så syns jeg det blir for dumt og spare inn penger på dekk. Jeg kjøpte nye dekk for et par uker siden, 10600 ferdig omlagt, avbalansert. Ikke faen om at jeg setter noe billig crap på bilen min, den er såpass dyr, og skal jeg spare inn noen tusenlapper i gummi å risikere og dra av veien eller kræsje inn noen andre pga dekk, så blir kostnaden langt værre. Vel, jeg kjøper ikke dekk til 10-11K til en bil som ikke er verdt mer enn en 30-40K. Hadde jeg hatt en bil til en halv mill så hadde jeg ikke stusset, men jeg synes det blir litt for galt å bruke så mye. Kjører man fornuftig og etter forholdene så drar man ikke uttav veien, kjører man av veien er det ikke dekkene det er noe galt med men sjåføren.
Clevion Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Vel, jeg kjøper ikke dekk til 10-11K til en bil som ikke er verdt mer enn en 30-40K. Hadde jeg hatt en bil til en halv mill så hadde jeg ikke stusset, men jeg synes det blir litt for galt å bruke så mye. Kjører man fornuftig og etter forholdene så drar man ikke uttav veien, kjører man av veien er det ikke dekkene det er noe galt med men sjåføren. Har ingenting med hvor mye bilen din er verdt. Hvis du heller har lyst til og miste livet ditt fordi dekka dine ikke var bra nok, bare fordi ville spare inn noen tusenlapper, så er det jo helt greit. Det er ikke snakk om kostnader der eller her, men forskjellen mellom liv eller død.
Haug530D Skrevet April 16, 2014 Forfatter Skrevet April 16, 2014 Her er jeg sterkt uenig, forskjellen på liv og død er det du som sjåfør som avgjør, når man kjører bil skal man kjøre etter forholdene ikke stole på at dekkene stopper bilen. Jeg har hatt sertfikat i 18 år, har aldri hatt premium dekk og har heller aldri hatt behov for å bråstoppe, har heller aldri vært innblandet i noen ulykker, jeg påstår ikke at jeg er verdensmester eller noe slikt, men jeg anser meg selv som en hensynsfull og fornuftig sjåfør.
Alpejohn Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Det er jo stor forskjell på billigere dekk, og billidekk.. Billidekk er jp typisk møkk som faktisk er trafikkfarlig, billigere dekk vil jeg si er helt ok bra dekk, bare ikke typr continental osv. Og fordi man ikke har de dyreste dekka som kan kjøre 200 km/t igjennom svingen på våt asfalt, men heller de billigere som bare klarer 150 km/t i samme sving, vil det jo ikke si at man kjører så fort uansett. Men jeg er helt enig med Clevion når det gjelder skikkelig billige dritt dekk, type rotalla (har erfaring med dem selv, burde aldri vært på markedet!) osv. Da er de rett og slett så dårlig at dem burde vært forbudt! Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
Haug530D Skrevet April 16, 2014 Forfatter Skrevet April 16, 2014 Det er jo stor forskjell på billigere dekk, og billidekk.. Billidekk er jp typisk møkk som faktisk er trafikkfarlig, billigere dekk vil jeg si er helt ok bra dekk, bare ikke typr continental osv. Og fordi man ikke har de dyreste dekka som kan kjøre 200 km/t igjennom svingen på våt asfalt, men heller de billigere som bare klarer 150 km/t i samme sving, vil det jo ikke si at man kjører så fort uansett. Men jeg er helt enig med Clevion når det gjelder skikkelig billige dritt dekk, type rotalla (har erfaring med dem selv, burde aldri vært på markedet!) osv. Da er de rett og slett så dårlig at dem burde vært forbudt! Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk De forrige bakdekkene jeg hadde på burde vært forbudt for de var rett og slett livsfarlige, i begynnelsen rett etter at jeg hadde fått de på og første gang jeg kjørte på vått føre fikk jeg sleng på bilen i en rundkjøring i ca 30-35km/t, dekkene het Antyre og disse kan jeg være enig i at kan være forskjell mellom død og liv om man ikke er klar over hvor farlige de er. Jeg vet at billigere dekk kan være dårligere enn dyrere dekk, men billigere dekk kan faktisk være bra de også. http://www.dagbladet.no/2014/04/03/tema/motor/dinside/bil/aller/32630315/ Så istedet for å svartmale alt som er av billige dekk så synes jeg de som ikke har erfaringer fra billigdekk ikke trenger å komme med diverse meninger i negativ retning når de ikke alltid nødvendigvis vet hva de snakker om. Denne tråden kan forøvrig stenges da jeg har kjøpt disse dekkene og er fornøyd, jeg gidder ikke å diskutere mer om dekk da det kan dra ut i det uendelige.
Alpejohn Skrevet April 16, 2014 Skrevet April 16, 2014 Opplevde det jeg også med de billige dritt dekka jeg prøvde (var kun for en periode for og sjekke om den sleit skeivt bak). Tok en rundkjøring på våt vei i normal fart, gassa normalt ut og fikk sleng. Det var så glatt at DSC jobba overtid men klarte ikke rette opp bilen. Nesten som og kjøre på snø..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå