Gå til innhold

Hockeyspillern's E36 (Møte med autovernet) Slutten på min første bil :(


Anbefalte innlegg

Er ikke så lett å jobbe med det trekket nei, men synest egentlig det er kjempegreier til prisen selv. Det ble ivertfall milevis bedre enn det gamle synest jeg :)

 

Føler at alle andre e36er enn min har aircondition, det gjør alt med interiøret synest jeg. Tror det blir en liten retrofit til aircon med digitalt panel til sommeren.

Endret av HSD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å jobbe med det trekket nei, men synest egentlig det er kjempegreier til prisen selv. Det ble ivertfall milevis bedre enn det gamle synest jeg :)

 

Føler at alle andre e36er enn min har aircondition, det gjør alt med interiøret synest jeg. Tror det blir en liten retrofit til aircon med digitalt panel til sommeren.

 

Var ikke lett nei, men ble bedre etterhvert og jeg skulle kanskje tatt den største plata til slutt. sidepanelene bak ble strøkne, men de små dekslene passet ikke da stoffet er litt tykkere enn orginalt. Aircondition er en god ting å ha ja, og det digitale panelet oppgraderer interiøret veldig mener jeg. ;)

 

Her er forresten noen ferdig bilder (glemte å ta bilder da taket var av...)

 

post-74647-0-02182500-1451483631_thumb.j

 

post-74647-0-34437200-1451483688_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dagen i dag på å bytte en pakning som sitter i mellom motorblokka og delen som går til oljefiltre. Har alltid svettet litt der men nå rant det ut olje på plassen. Ble bestilt pakning samt nye o-ringer til en slags ventil som sitter inni der. 

 

post-74647-0-54016800-1451678597_thumb.j

 

Her var det et tykt lag med sand/olje og møkk. mye demontering måtte til.

post-74647-0-50156500-1451678616_thumb.j

 

Gamle pakninga som var tørr og gamel. her er ventilen tatt ut. rensket område grundig og slipte lett over der pakninga skal sitte

post-74647-0-24784200-1451678670_thumb.j

 

Resten av delene ble også vasket( glemte å ta bilder) men nå er det tørt og fint igjen. :)

post-74647-0-98220700-1451679086_thumb.j

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Alltid like flott denne :) Har ikke vurdert oransje blink framme? :) Syns det er fint på svart BMW.

Takker :D

Det var oransje blinkere originalt på bilen, så har jeg tenkt lenge på om jeg skal sette de på igjen. Skal jobbe litt med bilen etterpå så får vi se om det blir oransj eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får vel ta en liten vår update på bilen nå.  Har i det siste bre kjørt den og brukt den hverdag, men det har jo selvfølgelig skjedd litt de to siste månedene ;)

Først og fremst har den blitt "innkjørt" (nå står den på 226k)

IMG_8232.thumb.jpg.9b6db731147b00cd07268

 

Så begynte bremsene å skrike for noen uker siden. La merke til at høyre fremhjul alltid hadde mye mer bremsestøv på seg sammenlignet med venstre sia. her er resultatet: av den ene sia foran... helt slipt ned, men på andre sia var det kanskje 70% igjen.

IMG_8228.thumb.jpg.4d367fb6795bd4839a4b3

IMG_8229.thumb.jpg.e08a889d724238a17235f

Tenkte at jeg hadde en "sticky brake piston" men viste seg at de boltene som holder den ene delen av selve bremsekallipern ikke var smurt i det hele tatt. Var dette som førte til at den ikke slapp taket på skiva når jeg bremset. 

Smurte opp de boltene og bytta begge klossene foran og 7k km  senere ser det ut til å virke bra med gjevn slitasje på begge sider. 

byttet også bremsevæske når jeg først var igang.

IMG_8227.thumb.jpg.f5f6bbeee73e3e190076f

Så for noen uker sia gikk vannpumpe i oppløsning uten noe forvarsel. Ble stranda i Sarpsborg og det kosta mer å taue bilen hjem enn å bare gi den til Mekonomen. Værste er at jeg skulle bestille en ny vannpumpe like før...

Avslutter oppdateringen av lite stemningsbilde, hardtoppen er av og ser frem til en Solfylt sommer :)

IMG_8324.thumb.jpg.e197e1512655dfe06738d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt fin bilen sin nå ja, har ikke vurdert sota hvite blinkers foran istedenfor? :P

 

Har du noe tanker om å kvitte deg med frontlyktene med angel eyes i? På jakt etter nye brukte lykter og da helst med AE :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Robin94 skrev:

Blitt fin bilen sin nå ja, har ikke vurdert sota hvite blinkers foran istedenfor? :P

 

Har du noe tanker om å kvitte deg med frontlyktene med angel eyes i? På jakt etter nye brukte lykter og da helst med AE :mrgreen:

Tror ikke det blir sota hvite ennå, holder de oransje på til jeg blir lei av dem.:smile:  Er de eneste lyktene jeg har til bilen og er ikke så vansklig å installere AE. Det eneste er at jeg kjørte med Led lys før som var for hvite og blenda litt for mye. Derfor bestilte jeg CCFL (lysrør) men de knuser og er defekte.... er på tredje settet med AE nå...Kina kvalitet.:-?

 

 

Endret av williamthomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...