Nicolay Sandvik Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Hei dere! Beklager hvis dette allerede eksisterer, er ny på formuet så vet ikke helt hvor jeg skal lete. Har en BMW 1 serie 118d, 122hk 06 modell som jeg har lyst til å chippe. Noen som har erfaring med denne bilen og chiptuning? Jeg har hørt litt rundt å noen sier den enkle boksen vil gjør susen, mens noen sier at de heller ville gått for permanent endring av hjernen. På forhånd tusen takk for alle svar
Tommy H Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Hei. Tror som reger endring av hjernen er det beste. Det har jeg gjort på min 520d med 150 hk orginalt. Den går nå svært mye bedre over hele registeret mens drivstofforbruket er ca det samme, ca 180 hk nå. Jeg brukte ecotune. http://ecotune-scotland.co.uk/product/iFlash_BMW Siden de holder til i Scotland kjøpte jeg en OBD greie som på linken. Når du får den plugger du den inn i bilen og leser av ecu, så plugger du den i pcen og sender den orginale filen til Stan. Så lager han en ny til deg og sender den på mail. Da plugger du bare OBDen til pcen og deretter i bilen. Så kan du velge mellom orginal eller ecotune softwhere på noen minutter. Du kan også velge mellom tre "steg", evirotune, ecotune eller maxitune. Maxitune må du betale litt ekstra for mens du kan velge mellom de to første når du kjøper OBDen. Jeg valgte ecotune, eller steg 2 på min og er svært fornøyd. De har spesialisert seg på BMW og er veldig populært på bmw forum i uk. Jeg kan varmt anbefale Stan til alle med BMW. Svært hygglig å prate med alle på kontoret der og super rask service. Min kom på døren med DHL på under 24 timer. ruberhai reagerte på dette 1
ruberhai Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Meget godt svar av han over her. Må ikke finne på å montere boks, den bare manipulerer railtrykket.
D.Toft Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 har bluefin på forden, samt en kompis har bluefin på sin 320d. funker fett. kjapp levering og billig. http://www.mybluefin.co.uk/search?make=3&fueltype=2&model=27&variant=107
CrZyWiz Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Jeg kjører også med Ecotune "Steg 2" på min 2006mod 118D, og bilen var ikke til å kjenne igjen etterpå! Anbefales på det sterkeste, og Stan er en veldig hyggelig å hjelpsom type. Visst du ønske alternativ i Norge, så er TRF og ESS gode alternativer.
Hpi Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Jeg kjører med steg 2+ TRF tuning på en E39 530D. Veldig fornøyd. Jeg har også kjøpt en slik Powergate fra TRF som det sies her som leser ut originalfil og laster inn tuningfil slik at du enkelt kan bytte mellom disse 2. Powergate er veldig greit. Da kan du også enkelt teste forskjellige map med forskjellige moment/effektkurver for å finne akkurat det oppsettet som du og din bil liker. Dette er da veldig enkelt siden tuningfila sendes på mail. Genial boks.
TRF Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Siden når har ecotune hatt "steg 1" "steg 2" osv? enviro,eco, green and what not er vel mer det produktrekka der heter Ellers takker jeg for god omtale Det som gjør 118d 122hk litt spesiell er at den oppleves omtrent som den har medfødt hjertefeil originalt, og de får et meget bra register ved riktig tuning.
-Erik- Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Siden når har ecotune hatt "steg 1" "steg 2" osv? enviro,eco, green and what not er vel mer det produktrekka der heter Ellers takker jeg for god omtale Det som gjør 118d 122hk litt spesiell er at den oppleves omtrent som den har medfødt hjertefeil originalt, og de får et meget bra register ved riktig tuning. Hva er prisen hos deg for å rette opp i hjertefeilen?
TRF Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 9900,- ink mva når jobben utføres av en av være samarbeidspartnere (dette inkluderer lesing av feilminne, prøvekjøring osv). Enda billigere for dem som monterer selv og enten kjøper en slik håndholdt enhet, eller sender ecu til oss for programmering
Nicolay Sandvik Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Tuusen takk for gode råd å svar! Til stor hjelp! Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hei dere! Beklager hvis dette allerede eksisterer, er ny på formuet så vet ikke helt hvor jeg skal lete. Har en BMW 1 serie 118d, 122hk 06 modell som jeg har lyst til å chippe. Noen som har erfaring med denne bilen og chiptuning? Jeg har hørt litt rundt å noen sier den enkle boksen vil gjør susen, mens noen sier at de heller ville gått for permanent endring av hjernen. På forhånd tusen takk for alle svar Ville kult an med chipping på den motoren…N47 fra 2006 er ikke helt god på registerkjedet. Spesielt i forbindelse med manuelt gir og chipping. De er kjent for å få stor sannsynlighet for å ryke når du har passert 100k km.
TRF Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 så bra at 122hk er m47n2 da Jeg liker hvordan man greier å tillegge alle konstruksjonsfeil fra produsenten sin side, til ettermarkedet. -Erik- reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Siden når har ecotune hatt "steg 1" "steg 2" osv? enviro,eco, green and what not er vel mer det produktrekka der heter Ellers takker jeg for god omtale Det som gjør 118d 122hk litt spesiell er at den oppleves omtrent som den har medfødt hjertefeil originalt, og de får et meget bra register ved riktig tuning. Stan kan tilpasse tuning etter eget ønske også. Altså drøye strikken lengre, ved f.eks Decat. Derfor betegnet jeg det som "Steg 2", for at det skulle være forståelig Men ja, 118d 122hk er ikke til å kjenne igjen etter tuning. I en blindtest, ville jeg aldri trodd det var samme motor.
CrZyWiz Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Ville kult an med chipping på den motoren…N47 fra 2006 er ikke helt god på registerkjedet. Spesielt i forbindelse med manuelt gir og chipping. De er kjent for å få stor sannsynlighet for å ryke når du har passert 100k km. Og du fortsetter din krisemaksimering rundt om på forumet. For det første er det flere faktorer som spiller inn på nevnte problem, som du beskriver. For det andre, så har ikke 118d 122hk N47 motor, men M47TU2. N47 kom i 2007, og problemene med registeret ble utbedret etterhvert.
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Stemmer det, oversåg at det var 2006 mod. Kjenner ikke til at det er et kjent problem på den Krisemaksimering? Kall det ka du vil. Det er et omfattende problem på N47 motoren og folk rundt omkring i europa blir ruinert. At det bare er 3-4 offisielle tilfeller av det i Norge viser bare at Norge er et knøttlite land og at bmw har lykkes med å dysse det ned. Når BBC har det på nyhetene i england er det alvorlig mtp at det er bmw og at det er så dyrt å fikse det. Grunnen til at jeg skriver om det er å spre de forebyggende tingene en kan gjøre for å redusere risikoen for at det skjer. Hvis du vil hakke ned alt jeg skriver om på forumer så er det helt ok. Norge er et fritt land og de som vil være asshole er fritt frem for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå