Gå til innhold

...overpriset?

Anbefalte innlegg

Hei.

Snuser på å anskaffe meg min første BMW for tiden, etter å ha hatt diverse japser og noe VAG oppigjennom. Var tidligere i uken å tittet på denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47598197

Falt VIRKELIG for den, men... Er den overpriset?!

Ser jo på finn at man det er noen som er tilsvarende for ca. samme pris, på den annen side er det også noen som er ca. tilsvarende for rundt 50-70k mindre, OG går man opp bittelitt, så kan man jo få en F10 (riktignok 520d, men allikevel)... Altså, jeg syns dette lukter litt både overpriset, OG at prisene på disse kommer til å rase ganske kraftig fremover...?

Uansett, dere har sikkert mer greie på akkurat dette enn hva jeg har, som ikke har noe særlig erfaring i BMW-jungelen, så jeg hadde satt pris på å få noen tilbakemeldinger på hva dere tenker rundt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har fulgt så veldig mye med på prisene i det siste vil jeg si at den er noe dyr.

Når det er sagt, virket jo bilen ganske pen ut, og var relativt godt utstyrt (jeg savner riktignok HUD her), så om det er litt prutemuligheter er tror jeg ikke du gjør et direkte dårlig kjøp.

Sammenligner man med F10 får man som du nevner en nyere bil, men de aller fleste av disse mangler både M-pakke og annet "vesentlig" utstyr, så jeg tviler på at en slik er et bedre kjøp sånn rent økonomisk sett. En tidlig modell av et karosseri har en også tendens til å ende opp rimeligere enn en sen modell av forrige karosseri (om den setningen ga mening vet jeg ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første har knapt noe utstyr utover M-pakke, begge har manuell girkasse (riktignok en smakssak, men det er ingen hemmelighet at automatgir er det folk flest foretrekker på disse bilene), ingen har skinnseter (noen foretrekker alcantara, så det er også en smakksak, men for meg er det en "mangel"), begge mangler navigasjon osv.

Jeg tror at e60-en vil holde verdien bedre enn begge disse om en har planer om å ha bilen noen år, men den til 389 hadde jo forsåvidt ganske fin kilometerstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart overpriset. Jeg følger med på både E60 LCI og F10 om dagen. Har sett denne, og den er 50000 for høyt priset.

Her nylig gikk det en e60 530d M-sport her i bergen. Ca samme utstyr og km som denne. Sto til 299, og hadde stått lenge. Tipper den gikk for mindre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg også har en 525d E60, da 2009 modell, og jeg ga det samme for min, dette var i oktober i fjor, da hadde bilen gått 10k mindre enn den du linker til har gått, så mangler den du linker til noe utstyr som jeg har, derav el. innfelbare speil, aktiv cruisecontroll, nyeste iDrive software og navigeringshjulet er med alle knapper som NAV, TEL, RADIO osv, ikke bare meny knapp. Selvom beige skinn er fint, så kan det være vanskelig og få solgt igjen. Så som han over sier, så er den noe overpriset ja, men den står hos forhandler, og der er biler som regel overprisa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har fulgt så veldig mye med på prisene i det siste vil jeg si at den er noe dyr.

Når det er sagt, virket jo bilen ganske pen ut, og var relativt godt utstyrt (jeg savner riktignok HUD her), så om det er litt prutemuligheter er tror jeg ikke du gjør et direkte dårlig kjøp.

Sammenligner man med F10 får man som du nevner en nyere bil, men de aller fleste av disse mangler både M-pakke og annet "vesentlig" utstyr, så jeg tviler på at en slik er et bedre kjøp sånn rent økonomisk sett. En tidlig modell av et karosseri har en også tendens til å ende opp rimeligere enn en sen modell av forrige karosseri (om den setningen ga mening vet jeg ikke).

Helt klart så mangler F10'ene litt utstyr, men jeg hadde klart meg i massevis i hvert fall. Ser at trådstarter ikke nevner noe om utstyr, så jeg vet ikke hva vedkommende foretrekker.

F10 er uansett et så utrolig mye penere karosseri enn E60...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er kjekt med F10 i forhold til e60 og er jo at det er somregel garanti igjen på dem :)

Den til 389 feks var det jo litt over 2 års nybilgaranti igjen :)

En 09 e60 har man vell ingenting, med mindre forhandler gir noe ekstra bruktbilgaranti. 

Har vært sett på samme bilene selv(525d lci vs f10 520d) Virker som man bør klare få grei e60 til rundt 300k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen spesielt utpreget utstyrshund, så slikt som HUD, GPS, cruisekontroll som justerer farta selv, ryggekamera og sånt det interesserer meg egentlig midt oppi rattata...

Ønsker:

Likte veldig godt disse komfortsetene (inkl fargen), så ja takk til de.

Er ganske audiofil, og dette stereoanlegget (individual high-end), var såpass bra at noen vidre oppgradering annet enn en subwoofer trengt ikke for min del. Helt klart en fordel.

Automat.

Cruisekontroll.

Gjerne 4WD (intet krav).

Ellers er jeg ganske åpen... Bilen var helt klart både komfortabel nok å kjøre, og sportslig nok, samt et lavt nok støynivå i kupeen. Skal jeg være helt ærlig så var det vel egentlig den bilen jeg har likt best å kjøre, noensinne.

Alt i alt så likte jeg bilen veldig godt, og det er ikke akkurat flust av slike med de brune komfortsetene og individual high-end anlegget...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg om jeg synes denne var overpriset, den har jo både komfortstoler, navipro, M Sport og for ikke å snakke om en aldeles nydelig fargekombinasjon. Dette synes jeg er E60 på sitt aller beste og bilen ser overhode ikke gammel og "forrige modell" ut :) Men F10 er en helt annen bil HVIS man kjøper 525d med treliteren, ja man får uansett en bedre bil når det gjelder kjøreegenskaper men som 520d så faller den mange hakk kontra E60 525d.

Jeg ville valgt litt eldre bil med mer utstyr og motor, gå for E60 525d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...