Gå til innhold

Felger skadet av verksted

BMWtotti
 Share

Anbefalte innlegg

Var og hentet sommerfelgene til X5`n fra dekk omleggeren i dag, og da var det ett lite hyggelig syn som møtte meg.

2 av felgene var ganske stygt ripet opp (Antagelig fra en eller annen form for maskin)

De fleste var gått for dagen så jeg må vente til mandag før jeg snakker med de rette personene om hva de skal gjøre med saken.

Sinnssykt irriterende i alle fall da jeg for det første gledet meg til å skifte til sommerdekk i helga, og fordi bilen skal selges i løpet av våren.

Noen som har vært borti noe lignende? Hva gjøres egentlig for å reparere skaden? Sliping og lakkering?

post-44677-0-44569600-1397239131_thumb.j

post-44677-0-39136000-1397239153_thumb.j

post-44677-0-88140100-1397239179_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå fy f…den er kjip….ser ut som om det kommer fra dekkomleggingsmaskinen! For en amatør!

Hadde sendt mail umiddelbart, dokumentert med bilder og trappet opp der på mandag. Vet at lakkeringsverksteder tar ca 2-3000 for å lakkere en felg.

Du kan kanskje prøve rubbing hvis det er overfladisk? Hvis klarlakken er vekke hadde jeg ikke gjort noe og krevd at de utbedrer eller gir deg en form for kompensasjon.

Utrolig at de ikke ga beskjed selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett sånt som detta tidligere. Skjedde på gamle arbeids plassen min da en ny kollega skulle legge om. På armen som du legger nedpå felgen for å dra hjulet ned rundt på felgen så sitter det en liten plastbit som skal forhindre det her. Denna karen tok bort plastikken å la armen for nære felgen. Det resulterte i at når det blei press på armen pga dekket så dro armen seg nedpå felgen å lagde sånne riper. Ikke tvil om at detta er en feil gjort av verkstedet. Bare å forlange reparasjon. Håper svaret kommer til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værste jeg har sett.  forlang de utbedret av ett felg firma, evt lakkverksted.   dekka må nok av igjen da om det skal bli bra.

dekkmann skrapet opp litt på kanten min og så lakken slapp litt, men fikk bare masse usakelige mailer om at de var brukte osv så jeg ga fan til slutt... 

tok også dekk av noen 17" jeg hadde liggende,  NYE nesten ukjørte dekk,felger.... fikk de tilbake ferdig "kantkjørt" med masse lakkslipp.   dette var hos en amatør dekkonline har avtale med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, dette var ille! Er nok ikke tvil i at det er armen som man bruker til og bryte av dekket nei. Sykt at dem ikke har sett at den lager striper og stoppa..

De har jo gått rundt hele felgen! Blinde jævler....

En kompiss som har kjøpt seg omlegger la om til meg for en uke siden, selvsagt var jeg litt nervøs, men han var utrolig oppmerksom på denne armen når man bryter opp kanten på dekket for og få det av. Da ble jeg ganske lettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en trend til folk som holder på med bil driter i åssen ting ser ut, så lenge de får gjort det de faktisk skal. Bilen min stod på Bilia i 3 måneder, da jeg leverte den der var en rustfri, skade og bulkfri, når jeg fikk den tilbake, var det en syk skraperipe whatever på nedre del av bakfangern, bulk i nedre del på hjulbue og en haug med rustflekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsikke så provoserende å se. La om mine i går og der holdt de på å bomme på felgene. Har jo forskjellig innpress framme og bak pga M sport.

Flaks jeg var i verkstedet og rekte rundt og holdt på å sjekke foringene på bilen min mens de holdt på med dekkene. 

Hadde eg funna slike riper i felgene hadde det eg laga tornado der inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått ny bakfelg selv pga samme, men mye mindre skade. De sa felgene var for brede for deres dekkomleggingsmaskin (10x20") og ødela to felger før de fikk det til. Jeg hadde bilder fra før jeg leverte felgene og sa at det var samme for meg hvordan de fiksa det, bare jeg fikk de tilbake i samme stand som jeg leverte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom med 20" alpina felger for å legge på dekk så stod hele firmaet og så på felgene og var litt små nervøse.

Hentet de dagen etter. Da hadde de spennt opp felgene opp ned og gjort alt de kunne for og ikke lage noe merker. Meget fornøyd med de. De forklarte meg hele prosessen de hadde med mine skjeldene felger.

De var fasinert over at lufteventilen satt i senter. Og konkluderte med at dette var dyre felger de ikke ville skalde. Så dem satte sin beste mann på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom med 20" alpina felger for å legge på dekk så stod hele firmaet og så på felgene og var litt små nervøse.

Hentet de dagen etter. Da hadde de spennt opp felgene opp ned og gjort alt de kunne for og ikke lage noe merker. Meget fornøyd med de. De forklarte meg hele prosessen de hadde med mine skjeldene felger.

De var fasinert over at lufteventilen satt i senter. Og konkluderte med at dette var dyre felger de ikke ville skalde. Så dem satte sin beste mann på jobben.

Nå er ikke mine felger sjeldne, men de jeg bytta dekk hos, samma som jeg gjorde på E39en med M5 felger, så fikk jeg høre det "Åja, det er du som hadde sånne syke felger", og de tok godt vare på mine felger, var litt riper og diverse på dem fra før av, også er det GS felger så jeg gir egentlig litt faen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos omleggeren på mandag og etter litt kamp og en del diskusjon så gikk han med på å betale for reparasjon av skaden.

Han prøvde seg på det meste fra at felgene var levert sånn og at det var kantkjøring til å hente inn vedkommende som hadde gjort jobben (som selvfølgelig ikke hadde gjort noe galt). Men etter ett kjapt blikk på felgene ble de fort enige om at skadene hadde kommet fra omleggingsmaskinen og tok på seg regninga.

Syns at en så total mangel på yrkesstolthet som finnes hos mange i dag er skremmende. Dessverre har jeg inntrykk av at dette er en økende trend innenfor bilbransjen.

Har opplevd verksteder som tar seg betalt for jobber som ikke er gjort og deler som ikke er byttet og masse snarveier underveis. Priser meg lykkelig for at jeg er bilinteressert at jeg i alle fall har bitte litt greie på bil. His ikke tror jeg at jeg hadde blitt rundlurt hver gang jeg har bilen på verksted.

Men denne saken ser i alle fall ut til å løse seg, selv om jeg dessverre må utsette sommerdekkskiftet til over påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...