Gå til innhold

Girkasse problem BMW X5 3.0D 2002mod


christeruro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

på vei til jobb idag sto jeg i kø i en liten oppoverbakke, måtte opp i 3-4000 omdreininger for å få bilen til å gå fremover.
kjørte inn på første busstopp, slo av tenningen ventet 15min for så å prøve igjen. når jeg da prøvde å kjøre i "D" trilla bilen bakover.
noen som har vært borti dette før? er kassen ødelagt eller kan den ha gått i noe form for nødmodus eller elektrisk feil?

 

Mvh

 

Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet litt til nå.
det som skjer er at den hopper ut av gir, når den skal gire fra 1 til 2.

startet bilen, satt den i "D" kjørte rolig frem, satt den i "R" gikk ikke bak.
slo av tenningen - slo på tenningen - satte den i "D" og kjørte rolig frem.
kjørte så fortere og når den da skulle gire opp klarer den liksom ikke å komme til 2, så den blir så ståene uten å være i noe gir. ikke i 1 gir engang heller.
slår av tenningen - venter ltt-slår på tenningen- setter den i "D" klarer ikke kjøre frem.
noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tatt en diagnose for det er umulig å gjette hva som er feil. Disse kassene har problemer med solenoider og ventilhus som igjen kan føre til converterhavari og girkassehavari men det er jo ikke sikkert det er så dramatisk i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til oss på Rats AS tlf Ole Ringstad: 91849948.

Vi løser problemet ditt :)

Mvh Thomas Netlandet

takk for tipset Thomas. tar å ringer på mandag.

har allerede fått ett estimat fra en serriøs aktør her i Bergen, summen kom på svimlende 46-47000kr.

ser på muligheten for å kjøpe kasse fra utlandet, fått en grei pris fra tyskland. eneste problemet er at jeg må plukke ut min først for så å sende den. når de mottar min sender de meg en overhalt tilbake. vurderer dette men da tror jeg det blir lettest :-k å ta den ut selv få så å vente å satse på at jeg husker hvordan den skal inn igjen.

noen som vet hvor mye arbed det er å ta ut å sette innigjen en slik? er en GM kasse. noen som har en guide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har nå tatt ut kassen og kjørt til tyskland å bytta den i en overhalt. ny oljekjøler er også satt inn.
men:
når jeg setter i den nye er det bare tut og kjør eller må man inn med diagnose?
bilen har også stått noen dager uten batteriet tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig med noe diagnose, kan eventuelt være greit og slette gamle feilkoder..

Meb bare sørg for og få fylt rett olje, og på rett måte, så du ikke ødelegger den nye kassa. Ville latt et verksted med flushemaskin fylt på for deg og kblrt igjennom gira. Er vist en slags prosedyre på dette uten at jeg vet noe mer om det. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassen ble hentet hos en girkasse spesialist, de fylte den med 10,9l olje, noe som er litt mer en nødvendig.
fikk en prosedyre for hvordan man skal starte bilen. når det er gjordt og man har gått igjennom girene ett visst antall ganger skal man tømme ut overflødig olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...