Gå til innhold

Freakshow´s Bmw E46 330iat


 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil Freakshow, må være moro med 231 turtallsglade hester.

Når det gjelder olje og m54, så bruker ikke min en desiliter. Tok oljeskift i august og kjørte 4000 km frem til slutten av oktober og oljenivået er like fint som ved skift. Men så har også min akkurat bikka 100 000 km. Kan jo ha noe med det å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er fine!

Hmm syns jeg leste en plass at m54 motorene skal bruke litt olje. Men min lekker jo fra flere plasser da. Veldig lyst til å finne en ny motor og overhale den jeg har ^^

Men min har gått nesten 250k da :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har her! :) Morsomt med litt hester under panseret også. Leste gjennom store deler av tråden nå og fikk selv litt hjelp, haha. Har hatt samme problem med klunking fra forstilling. Retta du noe på tårnlagrene eller bare stramma du de?

 

Måtte også herme litt etter signaturen din, syns det var litt kult med E30meet medlemsnr haha.

Endret av patrikskauen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du hadde ein klunkelyd i forstillingen som løyte seg ved å stramma tårnlageret. Kan du forklara kjapt korleis ein gjere det? Har ein klunkelyd i forstillingen på E34'en som eg ikkje blir klok på sia alt i forstilligen e nytt i sommar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du hadde ein klunkelyd i forstillingen som løyte seg ved å stramma tårnlageret. Kan du forklara kjapt korleis ein gjere det? Har ein klunkelyd i forstillingen på E34'en som eg ikkje blir klok på sia alt i forstilligen e nytt i sommar :P

jeg stramma bare tårnlagret. vakke noe problem når det var press de :P

men høres ut som fjærene spretter over eller no! får en sånn klonk lyd fra begge sidene når jeg dreier om rattet! noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altso mutteren midt i lageret? Angåande fjørlyden so hadde eg samme på E39'en eg hadde. Samme har ein kompis. Begge bilane har FK coilovers, og ingen av oss fant ein løysning. So me køyrde berre med det :P Knirkelyd når ein svinga, muligens eit lite dunk av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stramma bare tårnlagret. vakke noe problem når det var press de :P

men høres ut som fjærene spretter over eller no! får en sånn klonk lyd fra begge sidene når jeg dreier om rattet! noen ideer?

 

Høres ut som samme problemet som med min. Kjøpte camber-tårnlagre på ebay. Pillow ball-lageret er så stramt at fjæren hopper rundt istedetfor at lageret roterer. Jeg skal bytte til standard tårnlagre. 

 

Lyden jeg har er ein sånn "spjoing" lyd når jeg roterer på rattet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så en annen type nevne at de kunne så litt skjevt. Vet ikke om han tenkte på de få mm med "camberjustering" man har eller hva han tenkte på jeg [emoji28] Prøvde å bare stramme de med en muttertrekker i går, så får se om klunkingen er borte

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe :P

Tårnlagre?

Jepp

Høres ut som samme problemet som med min. Kjøpte camber-tårnlagre på ebay. Pillow ball-lageret er så stramt at fjæren hopper rundt istedetfor at lageret roterer. Jeg skal bytte til standard tårnlagre.

Lyden jeg har er ein sånn "spjoing" lyd når jeg roterer på rattet :P

Trur jeg skal kjøpe orginale tårnlager selv. Er jo velt vanlige jeg har nå bare billig versjoner.

Men den lyden er passer ganske perfekt til hvordan den jeg har er [emoji23]

Angående camber kitet så har jeg jo GS performance sitt på e39'n og der har jeg samme lyden! Har jeg montert det feil da eller? Oo

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...