Marca Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Regner med det er endel her inne som kjører import-bmw uten kode 842 - Kaldt klima/Nordisk versjon....? Denne inneholder slik jeg forstår blandt annet: -kraftigere varmeapparat-kraftigere batteri-dynamo som lader mer-oppvarmede dørlåser, spylerdyser og sidespeil-oppvarmet dieselsystem som sørger for å øke dieselens flyteevne i kulden betraktelig-isolert veivhusventilasjon slik at den ikke skal fryse når det er mange minusgrader Erfaringer med å ikke ha dette? Ser på "ny" 5 serie og utvalget øker jo betraktelig hvis man ikke trenger det? Selv har jeg bare hatt Bmw med denne koden og lurer derfor på om noen har vært plaget under vinteren med sin import-Bmw? Hvor kaldt er det evt. der dere bruker bilen? Mr. Erling reagerte på dette 1
Otis Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Hvilken 5 serie? F1x eller E6x? Uansett så er det ikke nøye, jeg har nå sjekket delekatalogen og jeg kan ikke se noen plass at er nevnt noe om "842" som en forskjell på deler.
Marca Skrevet April 30, 2014 Forfatter Skrevet April 30, 2014 Det jeg ser på er F11 mod. ser flere oppgir S842A Cold-climate version i utstyrslistene på finn f.eks. Derfor jeg spør her inne. Tenker på plager med for dårlig varmeapperat (Treg å få varme i kupeen) Tungstartet ved 10-15 minus da de ikke har "oppvarmet dieselsystem" ol.
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 I f.eks Bayern i Tyskland så er det bikkjekaldt som f og kaldere enn de fleste steder i Norge. Der leveres det ikke som standard. Hvis du ikke befinner deg på den svarteste dagen i Hemsedal, Karasjokk e.l så går det helt fint uten ned til en minus 20-30. De leverer den på alle norskbestillte biler for å ta høyde for alle deler av landet og noen steder er det virkelig "jingle bells" kaldt. Min er fra Tyskland uten koden og det går helt fint ned til en minus 35 antar jeg som er der kjølevæsken begynner å nærme seg frysepunkt. Det er også uansett forvarming av diesel på dieselfilteret så starting har aldri vært problem hvis en bytter drivstofffilter hver 3. oljeservice / annethvert år eller noe. Så er det jo vinterdiesel de kaldeste stedene i landet. De tester jo de vanlige versjonene hardt i Sverige hvor det kan bli minus 50 så BMW anser jeg som en veldig bra vinterbil.
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Har og vært med på at BMW norge bruker det som salgsargument for å kjøpe norsk/ny bil i norge men dette er BMW og funker veldig bra på vinter så den kjøpte jeg ikke Kanskje hvis jeg hadde bodd i nordsverige eller karasjokk
Marca Skrevet April 30, 2014 Forfatter Skrevet April 30, 2014 Bor i nordland, mener som regel ikke kaldere enn 10 minus, en skjelden gang ned mot 15. Vi har pr. nå en tyskimportert vw polo til "konebil" og har aldri vært plaget på vinteren med den ihvertfall.
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Ja altså i europa mange steder er det kaldt som f…der er bilene "standard"
Freakshow Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Jeg bor i Kirkenes å kjører en E39 530d jeg er usikker på om jeg har den koden 842 men det er en import bil. Uansett, bilen startet fint selv i 42 minus Sent from my iPhone using Tapatalk
larserso Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Jeg har kun hatt importerte biler, deriblant tre stk E61 uten cold climate. Har bl.a. vært i kontakt med Koed og spurt og de hevder at forskjellen med/uten cold climate på E61 kun er en annerledes temperatursensor (mener jeg det var) på luftinntaket. Ingen forskjell på varmeapparat, batteri, dynamo etc. Veldig problemfritt uten cold climate i hvertfall. Blir vesentlig raskere varm enn mange andre merker.
Clevion Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Min E60 er import, har ikke 842 koden eller S842, og den starta helt fint i 20 minus ifjor, og varmen kommer relativt kjapt
Otis Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Bra at det er fler her inne som kan bekrefte det jeg har sagt tidligere.
Odd-M Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Det jeg har hørt/lest er at dette som regel bare innbefatter større batteri og dynamo, ingenting annet.
quandt1960 Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Det jeg har hørt/lest er at dette som regel bare innbefatter større batteri og dynamo, ingenting annet. Stemmer nok ganske godt ja
Mr. Erling Skrevet Juli 21, 2016 Skrevet Juli 21, 2016 Min erfaring etter en vinter med F10 diesel, er at jeg IKKE ville vert foruten 'Kaldt klima versjon. Kombinert med en webasto varmer, er det super kjapt å få varm kupé i vinterkulden. Kort og godt ikke noe mer å si!
mspec Skrevet Juli 21, 2016 Skrevet Juli 21, 2016 2 år gammel tråd du har funnet frem her Har du en sammenligning med en tilsvarende modell som ikke har denne pakken? Har heller aldri hatt noen problemer med import uten denne pakken. Men noe av kanskje det viktigste,mener jeg å ha lest at veivhusventilasjonen/slanger er mere isolert for å unngå at de fryser på cold climate?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå