Gå til innhold

215/40 på 17x10'', er dette trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dekkstrekk kan være fint det, men her går det på sikkerheten løs etter min mening.

3.3 bar kjører jeg på 215 på 8.5" - noe som knapt gir strekk. Tror du bør peise på med litt mer luft..

Skrevet

Dere som synes at dette er greit bør ha dere en tur på skolebenken og titte på hvordan de massive kreftene forplanter seg i et dekk i fart.

Du som synes det er det samme som å kjøre 110 i 100-sona, det er forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet. Ser du ikke at vi snakker om trafikkfarlige situasjoner i vidt forskjellige proporsjoner så burde du levere inn førerkortet, da du tydeligvis ikke er skikket til å føre en motorvogn. Det krever nemlig en grunnleggende forståelse for hvordan bilen og dens komponenter fungerer og blir påvirket i forskjellige situasjoner.

Og til alle dere som synes dette er kult (noe det ikke er); Spør mamma og pappa om å få litt penger så dere har råd til dekk som passer :)

I-dont-want-to-live-on-this-planet-anymo

Skrevet

ja det er nok penga det går på for min del........

Når det gjelder deg virker det mer som det er fornuft og kunnskap det skorter på ..

Skrevet

Når det gjelder deg virker det mer som det er fornuft og kunnskap det skorter på ..

i mine øyne kan vel jeg si det samme om deg...

Skrevet

Enig me stig. her, kjører selv me 215, riktig nok på 9.5 toms felg og det går helt knakende godt. Kan ikke si jeg har ikke kunnskap, for nå har jeg vært mekaniker i 12 år og alltid kjørt me dekkstrekk. No problems whatsoever :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å kjøre med det der. Dekkets anlegg mot felgen er betydelig redusert og det her ikke på NOEN måte konstruert for å arbeide med en så skrå sidevegg. Om en hadde et snev av teknisk forståelse så ville man skjønt det. At "det går bra" er IKKE det samme som at det er trygt og forsvarlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...