Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

12472700_1698271540441648_13254054369974

 

Sommerhjul. That lift though!


Fullførte 90mil i helga, de første 50 uten fungerende LMM/med massive sprekker i innsugsbelg. Denne bilen gir seg IKKE! :D

 

Forøvrig fått tak i svarte skinnseter, ikke bare bare å finne med nedfellbar bakseterygg. Får satse på at selgeren holder ord denne gangen. Sånn ellers; synes nesten at felgene er for blanke/blingbling/yoyo/40cent/kanjevest ift bilen. Mulig jeg er fjern. Eller, jeg ER fjern.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hoi, Julianv! Tusen takk! :)

 

Nye topplager/senkeskåler montert foran i dag. Sært nok ble ikke bilen stort lavere. Så, jeg gir etter.. Jeg må ha senk! Angrer som en hund på at jeg solgte mine originale m-sport fjærer for noen år siden. SUKK. 

Sånn ellers; kasterstag/termostat m/hus, reimer og vannpumpe er handlet inn. Ja, samt alle disse kjedelige filtrene og væskene en dytter under panseret med jevne mellomrom. Preventivt vedlikehold!

Ble sexy med skinn! Dette evinnelige skinnseteproblemet ville nesten ingen ende ta. Etter å ha skaffet svart std-skinn m/nedfellbart baksete var det atter en gang klart for montering. Hva skjedde? BRITISK!!!! Dette kom altså fra en britisk bil og jeg orka ikke styre med tilpasning av forseter. Igjen. Fikk igjen 500 blanke kr og brukte 600 på nye. Litt rens og kos senere så ble det saker! Endelig passer rattet inn :)

 

PS: Bildene er tatt etter rens, i sterkt sollys og før shinings av interiøret ellers. 

PPS: Grunnen til at jeg ikke kjøper komplett senk m/dempere og sulamitten? Jeg rocker splitter "nye"/freshe Bilstein dempere, de funker meget tilfredstillende :)

 

13082535_1706677076267761_71774452143607

13055481_1706677092934426_81677512245643

13094182_1706677116267757_15509631326753

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! Ja, derfor testa jeg senkeskåler i første omgang. Vil helst ha et harmonisk understell (høhø) så blir det byttings av fjærer må jeg nok bytte både f/b. Kikka litt på Eibach? sitt 40/15mm kit.

 

30/15 burde vel egentlig holde. Blir vel ca 40/15 læll, pga senkeskålene.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! JEG HAR SÅ LYST PÅ E39 MED V8!!!!!!

 

 

HUFF!

 

Alt var egentlig på G, men nå går jeg ned noen tusenlapper pr mnd i lønn og vips.. Fjas! OG! Jeg kan jo ikke selge min nåværende E39 heller. Jeg er glad i'n.

 

Så, da må jeg vel lete etter en hobbybil. Noe med litt futt i en noe lavere prisklasse enn planlagt. Promp!

 

Liker E36 veldig godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Det er jo ikke en morobil, sånn egentlig. Mer komfortcruiser alà det jeg har, bare mer futt ;) 

Selger virker veldig ålreit, og jeg avtalte forsåvidt en tittedate. Dagen før jeg gikk ned i lønn.

Great.

 

Så, jeg tenker litt på det. Mulig jeg hadde hatt mer glede av en dedikert morobil. "Bare" 520'en på ferie virker litt kjipt, men sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nytern skrev:

Hoi! Det er jo ikke en morobil, sånn egentlig. Mer komfortcruiser alà det jeg har, bare mer futt ;) 

Selger virker veldig ålreit, og jeg avtalte forsåvidt en tittedate. Dagen før jeg gikk ned i lønn.

Great.

 

Så, jeg tenker litt på det. Mulig jeg hadde hatt mer glede av en dedikert morobil. "Bare" 520'en på ferie virker litt kjipt, men sånn er det :)

Du kan helt sikkert ha det litt morro med en 535 også ;) Men kommer vel kanskje an på hva du anser som "morro" da :P

Skulle gjerne hatt 2 biler selv, men E34'en må selges om jeg finner meg en brukbar E39 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nytern skrev:

Begynte jo såvidt med banekjøring, vært kult å ta opp igjen tråden :)

 

Synes du burde beholde E34'en. Begynner å bli sjeldne å se langs veien :)

En 535 kan da være fullt så bra på bane som en 520 :P

Ja det er jo sant, selv om jeg så 2 stykker rett etter hverandre i dag morges :P Men må prøve nye ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...