Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

10151987_1711177435817725_86161946809756

Oljer, filtre og litt annet på husholdningens to BMW'er. Ja, samt prikken over i'n på min; nyrer. Sånn ellers, jeg er litt sær og foretrekker svarte lister :D 

 

Fruens Compact har virkelig vært pleietrengende, nå sist fikk den rustsveiset bakre jekkfester, samt ny drivaksel. Kommer seg jo, men jeg er litt lei hele bilen for å være ærlig.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
2 timer siden, Werther skrev:

Har du kjøpt deg F30? Tok forhandler innbytte i W124-Taxien? :mrgreen:

Haha! Så utrolig sært at du nevner dette! Du skjønner, jeg kjøpte bilen hos BOS, og nevnte i forbifarten at jeg hadde en gammel Tynset-taxi stående hjemme. Ikke bare ble selgeren meget entusiastisk, jaggu fant han frem all dokumentasjon på bilens noe humpete ferd gjennom 80, 90 og 00-tallet. Den ble faktisk levert ny der jeg kjøpte denne BMW'en. Meget sært :D

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med ny bil :) Velkommen i F-serie klubben, men gjør som meg å behold minst en god gammel BMW til dager når gammelbimmer lengselen blir påtrengende ;) 

Hoi, tusen takk! Drømte om F10, men sleit litt med å finne en med litt utstyr, nybilsgaranti, samt relativt lav km-stand innenfor mitt budsjett :) Jeg beholder E39, den forsvinner aldri! Ikke at den er perfekt på noe måte, men den har kommet et stykke, også er den jo utrolig fin å kjøre. 

 

Det må sies, jeg slo ikke på stortromma hva gjelder motor, men her er det jo muligheter for litt justerings når nybilgarantien utløper. 

Artig å eie noe "nytt", spesielt godt var det da jeg på Onsdag, på vei hjem fra sivilisasjonen droppa innom Sulland og fikk fiksa endel garantirelaterte greier. Ble litt skeptisk når den bare ble værende på verkstedet, funderte på hvordan regninga ville se ut. Men, gratis alt sammen. Så stilig! :)

Jeg var lenge skeptisk til å kjøpe bil med automat, men siden jeg ønsker at fruen skal ratte denne når føret er dårlig, ble det sånn. Den overrasker positivt! 8-trinns automat med nesten sømløse girskift parret opp mot det som i utgangspunktet nok er en noe slapp? motorkonfigurasjon fungerer godt. Den har alltid turtallet der det bør ligge for mest moment og føles igrunn aldri treg. 520'en min er myye mer sirup. 

3.sept fyker vi til Tyskland, og nå gleder jeg meg. De siste turene har jeg hatt i E39'en, og der har jeg stortsett alltid skrudd litt på farten. Har heldigvis vært skånet fra de store tingene, men det er litt kjipt læll, å fikse bil da en egentlig føler for å kose seg på tur.

Førstepri er felger. Synes den fortjener 19" i et litt sprekt design. Men.. Da kommer spørsmålet om senk igjen, det skjer jo alltid. Huff!

 

Her følger utstyrslista:

 

Order options
blind.gif No.  Description 
blind.gif 1CA  SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 
blind.gif blind.gif
blind.gif 2FH  16"LIGHT ALLOY WHEELS V-SPOKE 390 
blind.gif blind.gif
blind.gif 2PA  LOCKING WHEEL BOLTS 
blind.gif blind.gif
blind.gif 205  AUTOMATIC TRANSMISSION 
blind.gif blind.gif
blind.gif 230  EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 
blind.gif blind.gif
blind.gif 248  STEERING WHEEL HEATING 
blind.gif blind.gif
blind.gif 249  MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 
blind.gif blind.gif
blind.gif 255  SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 
blind.gif blind.gif
blind.gif 4AD  INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 4AE  ARMREST FRONT RETRACTABLE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 4DL  HIGH.TRIM FIN. BLACK HIGH-GLOSS 
blind.gif blind.gif
blind.gif 423  FLOOR MATS, VELOUR 
blind.gif blind.gif
blind.gif 428  WARNING TRIANGLE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 431  INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 
blind.gif blind.gif
blind.gif 465  THROUGH-LOAD SYSTEM 
blind.gif blind.gif
blind.gif 481  SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 
blind.gif blind.gif
blind.gif 493  STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 494  SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 
blind.gif blind.gif
blind.gif 5DA  PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 5DC  FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 
blind.gif blind.gif
blind.gif 502  HEADLIGHT WASHER SYSTEM 
blind.gif blind.gif
blind.gif 507  PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 
blind.gif blind.gif
blind.gif 520  FOGLIGHTS 
blind.gif blind.gif
blind.gif 521  RAIN SENSOR 
blind.gif blind.gif
blind.gif 522  XENON LIGHT 
blind.gif blind.gif
blind.gif 534  AUTOMATIC AIR CONDITIONING 
blind.gif blind.gif
blind.gif 544  CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 
blind.gif blind.gif
blind.gif 563  LIGHTS PACKAGE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 575  ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 
blind.gif blind.gif
blind.gif 6NH  HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC 
blind.gif blind.gif
blind.gif 6S4  LANGUAGE VERSION SWEDISH 
blind.gif blind.gif
blind.gif 6WA  INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT 
blind.gif blind.gif
blind.gif 654  DAB TUNER 
blind.gif blind.gif
blind.gif 698  AREA-CODE 2 
blind.gif blind.gif
blind.gif 8KA  OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 
blind.gif blind.gif
blind.gif 8SM  VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 
blind.gif blind.gif
blind.gif 8TG  ANTI-THEFT SYSTEM 
blind.gif blind.gif
blind.gif 8V2  STICKER NCAP NIED/DEAN/SCHWED 
blind.gif blind.gif
blind.gif 842  COLD CLIMATE VERSION 
blind.gif blind.gif
blind.gif 885  SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION 

 

 

Ja, og E39'en har det bra. Fått bittelitt hjelp rent høydemessig. Valget falt på H&R denne gangen, og det er jeg fornøyd med. Mistet ikke mye komfort, men kunne gjerne vært litt lavere foran. Senkeskålene koser seg i bagasjerommet, der gjør de ikke mye nytte. :)

13669713_1744524169149718_7909518227406598652_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.8.2016 at 18.01, DanielStance skrev:

Gratulerer med NY bil :) F30 er veldig god å kjøre, både med automat og manuell, så ingen av alternativene er dårligere enn den andre :) Hvilken motor har den?

Takktakk! :) Dette er altså en ultrakul 316dA. Tenker å hjernevaske maskinisten nærmere garantitidens utløp :)

 

Sånn ellers.. Jeg craver performance nyrer. Kunne kjøpt no svarte greier fra kinaland, men frister mer å doble prisen. Da vet jeg at jeg får kvalitet og. Bilen er levert med gulvmatter i velour, men jeg kjøpte'n med gummi. Vurderer kjøpe, bare fordi jeg liker stoff best. Så får gummi være vintermatter eller noe.

Funderer dessuten på felger. En veldig hyggelig kompis har tilbydd meg 19x8.5 og 9.5 BBS LM replicaer for en høvding. I bra stand, med unntak av klarlakkflass på kanter. Vurderer suse ned til oslobyen for disse.

Senkefjas. Bilen trenger det. Tror jeg må få på'n 19" først, bare for å se med egne øyne hvor dust bilen blir utseendemessig med 19", uten senk.

 

Sånn ellers; jeg gleder meg virkelig til vinteren nå. Fikk montert defa smart-start i 1-serien før jeg solgte den, og må innrømme at jeg har savna det. Veldig. Denne bilen er utstyrt med dette opplegget, inkl batterilader. Makan til luksus!

 

Jeg skriver rart. Har snurra kino for porsjonssnuskastende gærninger i kveld. Det tar på.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Performance nyrer bestilt! Litt usikker på gulvmattegreia.. Alltid kjørt stoff, men det er jo en smule upraktisk. Sånn egentlig. Kanskje på tide å bli litt voksen? Gå for funksjonalitet over form? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nytern skrev:

Takktakk! :) Dette er altså en ultrakul 316dA. Tenker å hjernevaske maskinisten nærmere garantitidens utløp :)

Åja :) Tror ikke jeg har prøvd akkurat 316d, men går sikkert fint. Er jo litt power i diesel motor i forhold til 316i. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...