Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.

Share

Anbefalte innlegg

Haha, hoi! Ras?! Det hadde jeg ikke ventet! Det var da som fjasan!

Jeg har nok allerede avtalt med selgerduden og jeg trenger vel strengt tatt ikke 2 touringer :D Håper du får orden på den igjen, det er kjedelig å måtte gi opp en bil en har lagt tid og kjærlighet i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må se hva som skjer.. skal ut og vri om nøkkelen nå, er jo plussgrader, så får vi se :P Regner med det blir en tur på verksted for å få et svar om noen dager. Hvis ikke jeg koster på en rep, så er det mulig noen henter bilen og det blir "ny" tds, får se. Hvis ikke Nytern føler et behov for å kvitte seg med E46'en sin da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Hvordan gikk det med E39en, Shattered? Hmm, E46en trenger en mer kjærlig eier.. Kanskje det må vurderes? :)

Henta bil med masse feber i går, mer info kommer! Orker ikke å skrive så mye pr tlf :)

Edit: jeg har feber, ikke bilen ;)

post-42402-0-98599500-1420546746_thumb.j

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal taue E39'en ned i dag ;) Så går det vel noen dager før jeg får dommen.
Hm, ja, mulig den E46'en blir litt for fin igjen. Står en TDS i Østfold jeg vurderer dersom det blir dyr rep ;)

Hva er det du har fått deg nå da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal taue E39'en ned i dag ;) Så går det vel noen dager før jeg får dommen.

Hm, ja, mulig den E46'en blir litt for fin igjen. Står en TDS i Østfold jeg vurderer dersom det blir dyr rep ;)

Hva er det du har fått deg nå da? :P

Får satse på at det er noe enkelt og billig :)

Nei, det var det da? :D

Skjer med deg og prøveskiltbiler? :P

Jeg liker prosjekter! Ja, også passer de min økonomi best  :)

Se her ja, hva kan dette være for noe :) Du er iallfall glad i E39 tror jeg ;)

Japp! Jeg er meget glad i E39! Planen var E34, men en får så utrolig mye mer bil for penga i E39.. De kastes jo etter deg nesten..

Sendte deg en PM, Nytern ;)

Besvart!

Hoi!

Dette er nok ikke den mest spennende bilen, men for meg er den en aldri så liten skatt! 

Kjapp info (ish)

2000mod

246?000km

Manuell

Stoff

Takluke

Lyspakke? Nei, men den har stemningslys og lys under dørene. Dette går under kategorien fancy shit her i gokk!

Det som dro meg i retning denne bilen var annonsen, det at jeg fikk et godt inntrykk av både selger og bil overskygget ønsker om masse motor, E34 og andre fjerne drømmeslott. :)

Vel, etter masse frem og tilbake med selger (jeg er sikkert noe vanskelig og definitivt en smule treig) kom dagen da løfter skulle innfris.. Jeg våknet selvfølgelig med feber.. Det er nå jeg nevner at jeg er en ganske pinglete sjukling.. Jeg holder meg helst hjemme under dyna med fruen på speed dial, men denne gangen hadde jeg 3 avtaler jeg MÅTTE holde!

1. Selgeren! Han var så utrolig ålreit at han valgte å holde av bilen til meg, dette tross overivrige kjøpere som etter sigende troppet opp på trappa hans med penger klare for handel. Han ble bydd nesten 2x det jeg betalte, men denne karen.. Integritet, definitivt mellomnavnet.

2. Sjåføren! Denne karen rekvirerte jeg da han allerede var greit bedugget på selveste nyttårsaften! Sleipt, men jeg tror han hadde svart ja uansett. Denne stakkaren måtte kjøre 60mil i tillegg til de 55milene i mitt ærend tur/retur Kristiansund. Wow!

3. Fruen! Fruen så nok mer frem til å bli kvitt meg for en dag enn jeg noensinne kunne forestille meg.. Hun praktisk talt dytta meg ut av døra denne Mandagen.. Jeg vet ikke om dette er så positivt for vår videre fremtid sammen.. :D

Jeg skal ikke jatte så mye om dårlig føre og alt det der, men seriøst.. Jeg har fått ny respekt for dere kyststakkarer.. Underkjølt regn MED et herlig lag sørpe dandert fint oppå.. Jeg vet ikke helt hvorfor de 392 brøytebilene vi møtte underveis ikke gadd å faktisk dra med seg sørpa, tipper de var redde for å slite utstyret sitt.. 

Uansett, vi møtte en svært hyggelig og imøtekommende selger i det vi ankom Kristiansund.. Ikke bare hyggelig, men han var ærlig. Herlig ærlig! Det viser seg at bilen levde et bedagelig liv helt til den en dag i en eller annen bedugget fyrs vold fant ut at den ville meie ned et busskur.. Dette førte til diverse mer eller mindre skjemmende skader. Det som står igjen sånn jeg ser det er panser og fordør førerside. Ja, og kanskje frontfanger/forskjerm. Det avhenger av hvor pertentlig jeg skal være.

Ellers virker bilen finfin, den går kjempemykt og jeg kan egentlig ikke si at jeg tenker over manglende effekt kontra 523'ene jeg har hatt gleden av å eie..

Positive aspekter ved denne bilen sånn jeg ser det er følgende:

Utrolig fin rustmessig, bakluka har tilogmed berga.. Sært.

Den virker relativt urørt.. Deilig! 

Nyere enn mine foregående E39'er, dvs bedre motor, kjølesystem, sikkerhet osv.

Hva må gjøres?

Bytte panser og førerdør

Bytte hjullager førerside bak

Fikse "justeringspinner" i ene hovedlykta. Har liggende etter forrige E39'en.

Generell vask

Generell service

Planer?

Jeg skal #?`(%`#%#% endelig komme meg på ferie i E39! Ferdig med den saken! Jeg har dog lyst til å.. Hmm.. Hvordan skal jeg si det.. Vise at jeg kan hvis jeg vil! 

Det begynner å bli så lenge siden jeg hadde bil med stuk nå, at jeg nesten føler et sært behov for å vise at jeg enda har teken..

Flere bilder kommer, jeg har faktisk ikke vært ute siden jeg kom hjem med bilen rett før kl 24 Mandagsnatta. KLØR I FINGRENE, hadde ihvertfall vært sjefs å få ta den nærmere i øyesyn :)

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, fantastisk innlegg! :D

Hoi! Takk! Noe ufortjent, men.. Jeg er ikke veldig skrivefør om dagen :P

Gratulerer med ny bil! Fantastisk skriving som alltid :D

Takktakk! Ny gammel bil er alltid et eventyr! Har enda ikke fått rørt'n siden jeg parkerte'n i noe dyp snø den natta jeg returnerte :)

www.nytern.blogg.no

Hoi! Jeg vil ikke verden så vondt, det får holde med syke mengder facebookblogging :D

Spent på stuket e39 skal få :)

Hoi! Shit, jeg skrev faktisk at den skulle få stuk.. Det kan jo ikke trekkes tilbake.. Jeg får prøve å ikke skuffe :D

Siden finnes ikke! Du vet hva du skal gjøre, Nytern!

Hjelp! 

Jeg har faktisk vurdert blogging, en anonym? blogg kunne kanskje spart min nærmeste krets for mye svada.. Ordene må jo ut, enten noen leser de eller ei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...