Mons1 Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 N42- og N45-motorene har en alvorlig designfeil med kjedestrammeren, kjedeskinne og VANOS-drevet. Eiere av disse motorene risikerer å må bytte registeret både 2-3 ganger i løpet av normal eierskap av bilen. Hva er problemet med disse motorene og hvorfor klarer ikke BMW å løse denne svakheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 lurer jeg og på.. mitt inntrykk er at aller 4-syl bmw er noe dritt : / Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 Er det ikke kun den orginale kjedestrammeren samt knødete veivhusventilasjon (N42) som er hovedproblemet med disse? Min personlige mening er at disse motorene bør også ha kortere oljeskiftinterval enn oppgitt fra BMW. Toppkvalitet olje må de også ha. ALDRI noe Biltemaolje eller noen annen såkalt like god olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 helt enig ang oljebytte. aldri over 15000km selv om jeg kun bruker bilen til langkjøring. men ja, styr unna n42 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 BMW har gått vekk fra 30000 km oljeservice til 16000 km og en gang i året fra og med 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 30, 2016 Share Skrevet Mars 30, 2016 Forsvinner ikke litt av poenget med Kjede vs reim når kjedet havarerer og må skiftes flere ganger? Eller er det andre fordeler med kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 30, 2016 Share Skrevet Mars 30, 2016 (endret) Ser ikke bort i fra at BMW her er offer for "kina dritt". Underleverandørene til BMW presser sine fabrikker for å få ned prisen på produktene, slik at dem får levere til BMW. Og det er dessverre slik at mange merkevare leverandører har flyttet produksjonen sin til Kina. Eller kjøper fra kinesisk fabrikk. Og da går det ut over kvaliteten nnoen ganger. Vet ikke om dette er årsaken til at kjedene ryker, men jeg ser ikke bort fra det. Og et slikt problem tar tid å rette opp i. At kamkjeder ryker av er nesten ukjent fenomen i motorsykkel verden. Men der brukes japanske kjeder produsert i Japan. Som er seriøs merkevare hvor man ikke gjør kompromiss med kvalitet. Endret Mars 30, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå