Gå til innhold

Kjøpsråd F25 vs F11


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt en X1 et par mnd nå, dessverre har den vært litt ugrei, så den har stått mye på verkstedet, over 3 uker nå.

Så noe av moroa med å få en ny bil er litt over, så... Har begynt å kikke litt igjen da.

Jeg kommer nok ikke til å handle på en stund, men lyst tii å se fremover mot en nytt prosjekt.

Pr idag baker det ned til to alternativer.

F11 520/525dat, 11/12 model

F25 X3 11/12 model.

Hva tenker folket om dette valget?

Evt alternativer tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale F11 525d 2011 modell slik at du får 3,0 liters seksern ;) Da har du en bil som er vanvittig god å kjøre og som byr på mye plass, X3 blir fort litt trang og stumpete å kjøre (uten EDC). Velg en F11 med comfortsetene, panorama, stop & go cruise, EDC og sportautomat (da følger EDC med) så har du en topp familiebil som vil gi enormt med kjøreglede. Firer dieselen er en fin motor den også og den går greit nok, men der er ikke til å stikke under en stol at en sekser gjør seg best under panseret på en F10/11 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale F11 525d 2011 modell slik at du får 3,0 liters seksern ;) Da har du en bil som er vanvittig god å kjøre og som byr på mye plass, X3 blir fort litt trang og stumpete å kjøre (uten EDC). Velg en F11 med comfortsetene, panorama, stop & go cruise, EDC og sportautomat (da følger EDC med) så har du en topp familiebil som vil gi enormt med kjøreglede. Firer dieselen er en fin motor den også og den går greit nok, men der er ikke til å stikke under en stol at en sekser gjør seg best under panseret på en F10/11 ;)

Overraskende svar til å komme ifra deg Fredrik ;-)

F11 er en langt mer sofistikert bil, ikke minst innvendig.

N47 begynner jeg å bli lei av.

Tenker som følgende:

F25: positive først : X-drive, sitte høyt, M sport og ønsker gjerne bensin (vanskelig jeg vet, få av disse), kun sportsseter å få, og datert/simpelt interiør.

F11: mer plass og komfort enn i F25, en mer elegant bil selvsagt, blir dyrt med X-drive dessverre, og ønsker primært å sitte høyere.

E70 var lenge drømmen, men etter å ha kjørt en SD og en E71, så er disse både store, tunge og gamle.

Så de har jeg faset litt ut til fordel for de ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du har lyst på for øyeblikket. Har du lyst på en SUV med høy bakkeklaring og 4x4 så hjelper det ikke at F11 er mer komfortabel og bedre på det meste:) Men kjenner igjen problemstillingen, har litt lyst på SUV neste gang og da er det nok F25 som er aktuell. E70 er for gammel i forhold til pris selv om den er grom.

 

Hvilke problemer har du hatt med X1 din? Hos meg røyk turboen før 35.000km så kommer neppe til å kjøpe noen gammel og dyr bil(e70), veldig deilig med nyest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E84 X1 har jo lenge toppet listen til ADAC sin "Pannenstatestikk" som en svært driftsikker bil, samme kan DEKRA også melde for den slår alle i sin klasse på driftsikkerhet og kvalitet :) Men alle kan jo være uheldige selvsagt, kjedelig når det skjer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du har lyst på for øyeblikket. Har du lyst på en SUV med høy bakkeklaring og 4x4 så hjelper det ikke at F11 er mer komfortabel og bedre på det meste:) Men kjenner igjen problemstillingen, har litt lyst på SUV neste gang og da er det nok F25 som er aktuell. E70 er for gammel i forhold til pris selv om den er grom.

 

Hvilke problemer har du hatt med X1 din? Hos meg røyk turboen før 35.000km så kommer neppe til å kjøpe noen gammel og dyr bil(e70), veldig deilig med nyest mulig.

Vi tenker ganske likt. Fikk heldigvis igjen X1 igår, kjørt med hhv Evoque, V70 ( alle mine fordommer stemte) og freelander 2.

Så deilig å få den tilbake.

Problemet var skapt av de som satt på hengerfeste, en foring som var glemt, slik at vann trengte inn i elektronikken.

Bilen i seg selv er helt topp slikt sett.

Jeg får prøve begge bilene og se hva som kan stemme, men har man blitt vant til X-drive er det vanskelig å gå tilbake, det er hvertfall min erfaring!

@ Fredrik.

Ja, E84 er jo egentlig en E90 rent teknisk, så en "moden" model som de fleste feil bør være luket ut på.

Det er som å komme "hjem" igjen etter 3 uker i mørket, BMW er bare fantastisk!

Men Evoque'n var grom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at E84 med mye utstyr er mer populær som leasingbil her i DK enn F25 med lite utstyr og liten motor. E84 fremstår mer som en ganske tøff crossover enn som en alminnelig SUV. Jeg ville ha valgt en F11... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette er jo den nyere firesylindrede motoren. Med denne så forsvinner jo egentelig det viktigste argumentet for 525 vs 520, da denne har mistet to sylindre og er kun en oppjustert 520d ;) Som jeg også skrev lengre opp så var det 525d med 3,0 literen jeg anbefalte til trådstarter, 525d med 2,0 literen er en annen sak men den har jeg heller ikke nevnt ;)

Men når vi først er i link humør, leste denne i går:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bruktbil/bruktbilene-vi-liker-best/a/23246794/

BMW 5-serien er ikke bare best likt i sin klasse med også totalt sett den nyere bruktbilen vi i Skandinavia er mest fornøyd med :) Jeg kan bare pent stille meg i rekken og være enig med flertallet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette er jo den nyere firesylindrede motoren. Med denne så forsvinner jo egentelig det viktigste argumentet for 525 vs 520, da denne har mistet to sylindre og er kun en oppjustert 520d ;) Som jeg også skrev lengre opp så var det 525d med 3,0 literen jeg anbefalte til trådstarter, 525d med 2,0 literen er en annen sak men den har jeg heller ikke nevnt ;)

Men når vi først er i link humør, leste denne i går:http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bruktbil/bruktbilene-vi-liker-best/a/23246794/

BMW 5-serien er ikke bare best likt i sin klasse med også totalt sett den nyere bruktbilen vi i Skandinavia er mest fornøyd med :) Jeg kan bare pent stille meg i rekken og være enig med flertallet jeg.

Som entusiast er det enkelt å gå for en 3 liter I6 kontra en oppjustert N47.

Det er denne som sitter i F15 også, som innstegsmodel.

Jeg er forøvrig enig, intensiven med å gå for en 525d, er mindre aktuelt ifra 2012 modellen.

Kunne tenkt meg å prøvd en annen 3 liter i F1*, nemlig 523i.

Noen som har erfaring med denne?

Prøvd den i en E89, men det er helt tilbake til 09', og både girkasse og chassi er et ganske annet i F1*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 3,0 litern gir en helt annen følelse av hele bilen, å betale så mye mer for en firesylindra 525d er tull syns jeg. Da hadde jeg heller valgt en 520d med mer utstyr og heller fått inn en Hartge programware med fabrikkgaranti :) N47 motoren er kjempefin den men som selv entusiast så synes jeg den blir så trøttende i en bil som F10/11.

Tilbake i 2010 da F10 var spell ny så hadde jeg en F10 523I til låns en hel helg, var sjåfør i bryllupet til en kollega som var på Fredagen og da hadde jeg Lørdagen og Søndagen for meg selv med bilen. Mitt inntrykk var veldig bra, nydelig lydbilde som kom godt frem, veldig ok bensinforbruk til å være en stor sekser og ikke allverdens fartsegenskaper. Føltes kjappere og mer morsom en 520d likevel da, men lyden har som sagt mye å si på kjørefølelsen :) Har også forsøkt E89 med denne motoren, Z4en trenger egentelig ikke mer motor enn denne. Utrolig artig med god gammel seksersnerr ifra eksosen 8) Men en annen litt skjult godbit jeg kan anbefale på det aller sterkeste er 528I med 3,0 litern på 258 hester, en fantastisk motor som yter bra og bruker veldig lite. Jeg vurderte denne veldig sterkt opp mot 530d da jeg handla men så tok fornuften overhånd :(

Veldig synd at BMW erstattet denne motoren med en effektiv men kjønnsløs turbofirer på 2,0 liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, N47 anser jeg meg selv som ganske "ferdig" med.

En lite sofistikert motor.

Så det blir enten X3 3.0da

Evt 525dat (X-drive?)

Ja for de som bil ha litt ekstra så er den helt klart lite sofistikert.

Men jeg må minne om at 525d X-drive kun kom som N47, isåfall må du opp på 530d X-drive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...