Gå til innhold

Best pris på batterier

Bayerfun
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Ser at min kjære E65 begynner å få noen velkjente "gremlins" som at Dynamic Drive kobler ut. Har overvåket lading og batterispenning en hel dag nå, og er ikke i tvil om at jeg bør bytte batteri (og kanskje dynamo om ikke det er nok).

Har forsøkt å finne noen som selger 90Ah AGM-batteri til en overkommelig pris, men stort sett alle ligger i området 3000-4000, bortsett fra Biltema som er betydelig billigere (men det har sikkert sin grunn).

Er det noen som kan anbefale en butikk som selger batterier til en overkommelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med skeptisken til Biltema. Klar over garanti og alt det der, men syns ikke en så luksuriøs bil som E65 fortjener et batteri som kommer fra Biltema. Det høres så fattig ut.

Kjøp originalt. 

Kunne aldri satt inn noe annen i min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reef89. Det du sier bare rart. Jeg putta inn biltema sitt batteri i min e39 og der funka knall det. Dessuten, som Dal-z sier, 4 års garanti.

Skrev aldri at det ikke funket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det gjort og det sitter et fint AGM-batteri i den fra Biltema ;)

Så at det gamle batteriet var et som var byttet før, stemplet av et annerkjent verksted. Problemet er at dette var det første batteribyttet som var registrert på bilen... Trodde verksteder gjorde slikt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte exide batteri hos sønnak på brobekk til en scooter her om dagen. 12 volt, riktig nok i miniutgave, men gav kun 96 kr for batteriet. Synes faktisk det var uforskammet billig. Til bil blir det nok dyrere, men hvor mye vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sinnsyke priser på det. Biltema sitt til 1800,- frister mer (for lommeboka) da.

Får se hvordan det holder, men forventer meg ikke noen negative overraskelser med det første. Fire års garanti er jo også flott.

Det som er mest spennende nå, er om jeg er kvitt problemet, eller om jeg må bytte dynamo også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt hørt folk snakke positivt om Biltema sine batterier. Det negative kommer stortsett fra de som ikke har prøvd dem. - meeeen det er Biltema da.... ;) høres liksom ikke bra ut.

Håper du er kvitt problemet, eller blir vel 1800 for batteri bare småpenger i forhold til bytte av dynamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del spiller det ingen rolle hva det står på batteriet eller andre ting for den saks skyld, bare det gjør jobben sin. Verktøy fra Biltema har jeg en del av og det er vel det som holder best sånn i det store og det hele. Fine garantier på det også.

Dynamobytte på denne ser ganske knotete ut, har en dieselpumpe i veien. Prisen er en annen sak; sånn ca 7000,- mener jeg å huske. Kan nok hende jeg vil reparere den gamle i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Biltema batteri i min E39, tror jeg er på 3 året nå uten noe som helst problemer, Biltema var vel best i test på batterier for mange år siden også :)

Er mye dritt på Biltema men man kan komme over noen gullkorn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...