Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Da må du jo skrive det da, ikke skrive at det var en grei pris. :)

 

Når det er sagt så hjelper ikke manuell girkasse så veldig på prisen, heller motsatt.

 

Var et spørsmål, jeg har ofte sett de til mye høyere pris med samme årsmodell/km. Men jeg har ikke fulgt med på markedet ;)

Hvorfor er det sånn egentlig? De fleste er jo levert med automat, så burde være positivt at den ikke er det? Ser samme greia med E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hva slags kjøpere man tenker å treffe. E60 er definitivt på veg inn i et område hvor en del entusiaster ser på de som en forholdsvis ny og rimelig bil. Jeg har selv en slik med manuell, og jeg lette ganske lenge for å finne en som oppfylte mine kriterier, og det var en del som forsvant som "hot cakes" rett foran nesa på meg. Forklaringen var alltid den samme, at kjøperene som vil ha disse "SKAL" har manuell gir. Men det som er vitkig å poengtere er at de som _skal_ ha manuell gir, gjerne også _skal_ ha full m pakke (og jeg er en av disse). Manuell blir derfor ofte mer ettertraktet etterhvert som bilen blir eldre, forutsatt at den har annet utstyr som applerer til entusiasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hva slags kjøpere man tenker å treffe. E60 er definitivt på veg inn i et område hvor en del entusiaster ser på de som en forholdsvis ny og rimelig bil. Jeg har selv en slik med manuell, og jeg lette ganske lenge for å finne en som oppfylte mine kriterier, og det var en del som forsvant som "hot cakes" rett foran nesa på meg. Forklaringen var alltid den samme, at kjøperene som vil ha disse "SKAL" har manuell gir. Men det som er vitkig å poengtere er at de som _skal_ ha manuell gir, gjerne også _skal_ ha full m pakke (og jeg er en av disse). Manuell blir derfor ofte mer ettertraktet etterhvert som bilen blir eldre, forutsatt at den har annet utstyr som applerer til entusiasten.

 

Veldig bra svar. Tror du det er samme med E39? Stort sett de jeg ser (jeg ser ikke mye på bensinbiler) på Finn er 520d og manuelle - men skal jeg ha E39 igjen skal det være sekser (og diesel)! - vet det ligger en 525d manuell ute også nå - mens E46 flyter over (320d, få 330d).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte min forholdsvis strøkne E39 525D 2002 (null rust) eller kosmetiske skader for 62.000. Full M-sport, fult servicehefte, to gode sett med dekk uten kantkjøre felger etc, riktig fargekombo. Rullet 198xxx. Var ikke akkurat lettsolgt. Er jo som regel bare ungdommer som har lyst på E39, og da er det som regel et helt annet budsjett.

 

E39 holder seg bra i verdi, men ikke så bra som mange skal ha det til. 

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte min forholdsvis strøkne E39 525D 2002 (null rust) eller kosmetiske skader for 62.000. Full M-sport, fult servicehefte, to gode sett med dekk uten kantkjøre felger etc, riktig fargekombo. Rullet 198xxx. Var ikke akkurat lettsolgt. Er jo som regel bare ungdommer som har lyst på E39, og da er det som regel et helt annet budsjett.

 

E39 holder seg bra i verdi, men ikke så bra som mange skal ha det til. 

Sånn sett gruer jeg meg til å selge min - helt lik som på bildene i signaturen, usenka og fortsatt helt original. Kjøpte den for ca 80, så håper å få igjen litt mer enn 60. Men vi får se. Jeg visste at jeg en dag ville være lei autolat da jeg kjøpte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarity: Føler jeg følger relativt godt med, og kan ikke huske å ha sett noen bil av interesse i den prisklasse på finn? (mm du la den ut for en betydelig høyere sum). Sedan/touring? Automat/Manuell?

 

Sølv touring, original manuell. Lå vel ute til 70. Des 2014-feb 2015.  En lærling på Autostrada avd. Billingstad som har den nå. 

 

Hvordan du ikke kan huske den er veldig rart ettersom nåværende eier mener at du har montert downpipe og optimalisert den, iaf det han sier. 

 

Jeg har dessverre slettet annonsen, eller så skulle jeg gjerne sendt deg den. 

 

Jeg hadde en veldig god annonse med bilder av alt fra poleringsøkter, bilde av dokumentasjon, gode detaljerte bilder og kurant tekst.

 

Jeg har ikke fulgt med på Finn så veldig mye selv, men har ikke sett en bil tilsvarende den, utenom en eller annen råtten blå E39 525D som ble kræsjet i 2013, bygd opp og solgt i sent 2014 evt tidlig 2015, lå vel ute på Finn for litt over 80, og var laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra strøken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det godt hende jeg har gjort, om vi setter kriteriene til "e39 2,5d touring m sport" så er den fortsatt bare en i en ganske lang rekke med slike biler vi har tatt. Så jeg har nok ingen mulighet til å få med meg hva av kundebiler som selges og kjøpes rundt om (ei heller interesse).

 

Det høres uansett ut som om noen fikk mye bil for pengene ;)

 

Når det er sagt så er ikke touring samme kjøremaskin som sedan, og igjen, det er nok den gruppen som er villig til å betale for manuell (og ikke for automat). Videre så er sølv ofte en vanskeligere farge å bli kvitt etter min erfaring (i det sjiktet det er snakk om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper markedet stabiliserer seg litt framover, det er rart at man kan få mye for en helt ødelagt E39 520i med store mangler og feil, og ikke minst i elendig forfatning.

Men det å selge en så og si strøken bil med fult av dokumentasjon og troverdighet er derimot mye vanskeligere.

Ser det samme skjer med E60 og. Søppel som selges i bøtter og spann, mens en ikke-rånete velholdt E60 skal være vanskelig å kvitte seg med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølv touring, original manuell. Lå vel ute til 70. Des 2014-feb 2015. En lærling på Autostrada avd. Billingstad som har den nå.

Hvordan du ikke kan huske den er veldig rart ettersom nåværende eier mener at du har montert downpipe og optimalisert den, iaf det han sier.

Jeg har dessverre slettet annonsen, eller så skulle jeg gjerne sendt deg den.

Jeg hadde en veldig god annonse med bilder av alt fra poleringsøkter, bilde av dokumentasjon, gode detaljerte bilder og kurant tekst.

Jeg har ikke fulgt med på Finn så veldig mye selv, men har ikke sett en bil tilsvarende den, utenom en eller annen råtten blå E39 525D som ble kræsjet i 2013, bygd opp og solgt i sent 2014 evt tidlig 2015, lå vel ute på Finn for litt over 80, og var laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra strøken.

Den blå sto ikke i Skien og var original induvidual med lav km? Jeg var bittelitt for sen med å ta kontakt på den, så da ble det den jeg kjøpte i stedet (solgt ca 20.feb tror jeg, begge bilene), eneste blå e39 jeg kan huske i den perioden i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra svar. Tror du det er samme med E39? Stort sett de jeg ser (jeg ser ikke mye på bensinbiler) på Finn er 520d og manuelle - men skal jeg ha E39 igjen skal det være sekser (og diesel)! - vet det ligger en 525d manuell ute også nå - mens E46 flyter over (320d, få 330d).

Har en e39 2001 525d touring som er manuell med skilter du kan få billig/bytte, for jeg vil ha automat :-) bilen ser ut som en dritt å er eu ok til 2017, svart skinn std comfort, masse feil og mangler, men er i dagli bruk,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en e39 2001 525d touring som er manuell med skilter du kan få billig/bytte, for jeg vil ha automat :-) bilen ser ut som en dritt å er eu ok til 2017, svart skinn std comfort, masse feil og mangler, men er i dagli bruk,hehe

Kunne jeg også fått litt informasjon om bilen din? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en e39 2001 525d touring som er manuell med skilter du kan få billig/bytte, for jeg vil ha automat :smile: bilen ser ut som en dritt å er eu ok til 2017, svart skinn std comfort, masse feil og mangler, men er i dagli bruk,hehe

 

Har du noe mer info da? Regner med relativt dårlig utstyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...