Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, DanielStance skrev:

Syns den var veldig tøff, men prisen syns jeg kanskje var litt i overkant, i hvertfall når den har gått 220k.
Greit nok at det er riktig motor og girkasse, gjerne i riktig karosseri også, men syns fortsatt det blir litt mye for en E46.

Prisene på E46 generelt i dagens marked går meg dessverre litt på nervene.

Her også en nydelig E46 til høy stiv pris.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81895045

Endret av Solberg93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, awt skrev:

Det ble modellskifte i 2005 på 3-serien, så her kan du enten kjøpe den "gamle" (e46) og ha ganske mye å velge mellom, eller den nyere e90 der det blir vanskeligere å finne en brukbar til under 100K. Jeg tror jeg hadde forsøkt å finne en nyest mulig e90/e91, aller helst med facelift (dette er mulig om du følger litt med, og har lite krav).

Hei det er jo litt å velge mellom I det segmentet på finn. Hvem motor utgave er det minst krøll med av de som ligger der? Får ikke til å lime inn fra finn på tlf . Men søkte fra 2006 og pris fra 50000-100000kr

 

 

 

Endret av andre1
link funka ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest gjennom store deler av tråden vdr disel motorer og masse annet her på forumet samt trålet finn. Sitter igjen med en magefølese som sier "bmw er en bil med mye tekniske utfordringer som er svært kostbare å fikse". Velger derfor å se nærmere på mercedes og volvo,takk for litt hjelp av moderator.   Et fantastisk bra forum med høyt kompetansenivå 😊

Endret av andre1
stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hverken Volvo eller Mercedes er bedre på driftsikkerhet dessverre :)

Jeg har stort sett aldri hatt store problemer med noen av mine BMW'er. Og jeg har hatt en del forskjellige nå. Er noen gjengangere, men med litt preventivt vedlikehold så slipper man store utgifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kommer nok an på vedlikehold .Selv så har jeg hatt v70 d5 tidligere med lite feil på 100000km kjørte km,andre igjen får større utgifter med gåen automat osv.Når det kommer til mercedes så har jeg lest en del og får inntrykk av at dette er svært solide biler med høyt km intervall mellom skifte av deler. Spesielt w210 ser meget bra ut mtp utgifter,men her må en finne en bil med lite rust. Jeg tror grunnen til at taxinæringen velger mercedes og volvo er kjørekomfort og at de er holdbare. Du ser svært få bmw på finn med samme kmstand som mercedes,det tror jeg ikke er tilfeldig.Jeg har å tenkt etter å ha lest noen timer på dette forumet at der er en grunn til at man ser få bmw I taxinæringen. Har bekjente som jobber I politiet og det skal bli interessant og høre deres erfaringer ettervert,passaten viste seg jo på ingen måte å holde mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedårsak til lite BMW i taxi-næringen er fordi BMW ikke har noen avtale med taxier :)

De får stort sett ikke komme raskere til enn vanlige kunder, kontra hos mercedes og volvo hvor de blir tatt med en gang og har egne avtaler på det meste :) Tror ikke BMW vil at de skal bli kjent som "taxi"-merke. Det er premium og for vanlige mennesker som vet hva de skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere merker som taxi som ikke har noen form for avtale eller bedre garanti ordninger en bmw.Man kan ikke forlange alverden for skarve 100000kr. Derfor går jeg får hva jeg føler ikke bare er opplevd kvalitet men også faktisk kvalitet. At bmw eiere er no mer målbevisste en andre kunder I premiumsegmentet har jeg vondt for å tro . Men nå skal ikke jeg ødelegge denne tråden med mine meninger,så jeg setter et punktum for min del 😊

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ha litt å gjøre med at de som skal kjøre i området 500k km på relativt kort tid velger merker som satser mer på komfort enn sportslighet. Det hadde antaglivis jeg gjort også om jeg var mer merkenøytral.

Man kan samtidig se litt på blocket.se, ettersom mange svensker pendler over større avstander. Der er det ganske vanlig å se BMWer som ligger på rundt 300k km +/- 50k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...