Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Er helt enig at det må være lov å skrive om det her :) men kan du sende meg en ps ang saken Sonara ? :)

 

Jeg skal på ingen måte drite ut forhandler eller snakke dårlig om de , men jeg forteller kun min opplevelse med dem. 

 

Skulle bytte inn min E90 320d til en bil de hadde på lageret. Tar først kontakt med de og de virker hyggelige og meget oppegående. 

 

Vi ble enige om innbytte pris for min bil enda det var et skamtilbud men jeg skjønte at forhandlere også må tjene penger. kan si at innbytte prisen var 130 000.

 

Alle formaliteter ble ordnet og dagen for å hente min nye bil var kommet. Skal inn til å levere min bil og hente den nye. 

 

Der blir jeg møtt av sønnen til eieren som forøvrig er fra utlandet. Plutselig sier han at faren har ringt og mener at de ikke kan ta min bil til 130 000 men at prisen ble noe lavere.  Han var veldig opptatt (lørdag) og sa at jeg skulle møte opp på søndag da faren var der.  Søndagen har kommet og jeg møter faren. Han sier at innbytte prisen for min bil er 95 000. 

 

Jeg blir ordentlig frustrert fordi vi allerede har skrevet avtale på at de skal ta inn min til 130k men dette mente han ikke gjaldt lenger fordi  de har ombestemt seg. Det koker over og jeg nevner at du kan ikke gå ifra en skriftlig eller muntlig avtale når du har signert med dato og ditt navn.  

 

Nå begynner de å bli sure og sier at de skal ta min bil på sånn løfte bukk og peke ut hvorfor prisen har falt  35 000.  Enda de hadde bilen på bukk den dagen vi ble enige om 130k for min bil .  Nei da , de skal ha den på bukk igjen. Mekanikeren setter seg inn med kjeledress og skitnet til de beige setene. jeg sa ingenting om det da situasjonen allerede var anspent. 

 

mekanikeren kjører bilen frem til bukken og løfter den opp. så kommer faren (eieren av stedet) og peker ut at bilen har utslitte dekk og at nedre bærearmsforinger (knirkeforinger) bak er slitte. Det turner for meg da dette er akuratt det de hadde pekt ut tidligere men fortsatt gitt et tilbud på 130k. dette har vi begge skriftlige avtaler på.  

 

Jeg sa at jeg ikke orket å holde på sånn ihvertfall ikke når jeg har fortalt om det som var feil på bilen ( dekk , foringer og dårlig batteri på nøkklen) Han sier at jeg er forpliktet til å ta tilbudet på 90 tusen fordi det har du sagt ja til. jeg sier NEI jeg forplikter meg til å tilbudet på opprinnelige 130k fordi det er det vi har begge skrevet under på. 

 

Nå har jeg gitt opp og sier at jeg ikke er interessert i noe handel etter som hvordan de oppfører seg og hvordan  de ikke klarer å holde seg til skriftlige avtaler. Eieren mente at jeg MÅTTE levere inn bilen til de vis ikke så ville politiet bli innkalt. jeg lo og sa at politiet har nok lite til overs for folk som ikke klarer å holde på avtaler.  Min advokat ble ringt og formidlet til eieren hva jeg følte. 

 

En sak har selvfølgelig to sider. Men jeg syns ikke jeg var vanskelig som kunde. Ville bare ha innbytte og betale resten med pengene jeg hadde på kontoen.   

Endret av Sonora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=53647592

Lurer på om dette er grei pris for bilen min? Det er ikkje så veldig mye å gå ut ifra mtp performance delene og at det kanskje er litt spess bil.

 

Om du ser her, er det en som nettopp har kjøpt en som ser noenlunde tilsvarende ut :) Du får kontakte han, høre hva han måtte blø  :P

 

http://bimmers.no/topic/623664-snapshot-of-the-day-tok-du-bilde-av-bilen-din-i-dag/page-1001#entry2973673

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser her, er det en som nettopp har kjøpt en som ser noenlunde tilsvarende ut :) Du får kontakte han, høre hva han måtte blø  :P

 

http://bimmers.no/topic/623664-snapshot-of-the-day-tok-du-bilde-av-bilen-din-i-dag/page-1001#entry2973673

Hehe, 

 

Min er nok en 123D, men ellers rimelig lik. Jeg har dog også noen små utstyrsforskjeller. Ligger en til 123d til salgs i tr.heim mener jeg hvis den ikke er solgt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ingen måte drite ut forhandler eller snakke dårlig om de , men jeg forteller kun min opplevelse med dem. 

 

Skulle bytte inn min E90 320d til en bil de hadde på lageret. Tar først kontakt med de og de virker hyggelige og meget oppegående. 

 

[...]

 

Uff.. Kjenner eg blir litt småfrustrert på dine vegne av å lese dette. Nei får håpe vi ikke møter på slike forhandlere i nærmeste fremtid eller ever :) selvom eg har hørt mange historier om slike bilforhandlere..

 

 

Moderatoredit (Saltkjelen): Det er helt OK å sitere et innlegg, men når du ikke svarer på noe konkret er det fint om innlegget forkortes ned med f.eks [...] eller tilsvarende. Det samme gjelder for så vidt å korte ned den delen som ikke er interessant i forhold til det man svarer på. Har av følgende grunn forkortet ned innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 

 

Min er nok en 123D, men ellers rimelig lik. Jeg har dog også noen små utstyrsforskjeller. Ligger en til 123d til salgs i tr.heim mener jeg hvis den ikke er solgt enda.

Men du kan sammenligne litt da. Du har navi og takluke+3l motor, men ellers er det vel ganske så likt. Hva syns du om prisen på bilen min i forhold til det du betalte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan sammenligne litt da. Du har navi og takluke+3l motor, men ellers er det vel ganske så likt. Hva syns du om prisen på bilen min i forhold til det du betalte?

Ville nok kanskje lagt meg litt nærmere 250K i forhold til hva jeg ga for min. Men du kan jo også lufte den litt og se om noen biter på, men er nok kun spesielt intr. som vil se og sette pris på performance delene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt dette tråden er for, men siden diskusjonen likevel er i gang, vil jeg linke til disse innleggene. Annonsen er riktignok slettet, men det er samme bil. Prisen har også "bedret" seg en god del siden den gang, men argumentene mine vedr. Performance-delene og pris mener jeg er like gjeldende enda.

 

123d har forøvrig 2-liters motor den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...