Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Husk at bruktbilmarkedet er ganske mye annerledes så langt i nord..mangel på bra nok utvalg i prisklassen under 100tusen gjør at veldig mange kan få det de vil for bilene sine... Ikke alle som drar helt ned til Oslo for å kjøpe en tilsvarende bil til 40k og kjøre hjem i 2dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at bruktbilmarkedet er ganske mye annerledes så langt i nord..mangel på bra nok utvalg i prisklassen under 100tusen gjør at veldig mange kan få det de vil for bilene sine... Ikke alle som drar helt ned til Oslo for å kjøpe en tilsvarende bil til 40k og kjøre hjem i 2dager...

helt riktig det du sier der, her for eksempel er det ganske dårlig utvalg.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 1-serie 120D 2008, 83 500 km, kr 324 977,-

Greit nok at bilen har alt som finnes fra Performance-katalogen, men når man priser den over 100 000,- mer enn tilsvarende biler (riktignok uten dette ekstrautstyret) bor man på en annen planet. Man får faktisk en 123d coupé for 110 000,- mindre.

Nja, ikke helt enig med deg der. Full Performancepakke koster fort ett par hundre tusen. Bare setene koster jo 50', carbon innvendig over 10', så kommer alcantara i tillegg, performanceratt 16', all carbon utvendig ca 24', felgene, power kit og luftinntak har jeg ikke giddet å lete pris etter. Komplett Performance utvendig i tillegg. Felgene er jo også hinsides dyre...

Men at denne bilen har utstyr for hinsides mye penger er det ingen tvil om. At det er utstyr for over 200', det er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er ingen tvil om at slikt koster når man kjøper det nytt, men som de fleste vet utgjør dette minimalt den dagen bilen skal selges, og det er nok tilfellet her også dessverre.

Jeg tviler på at dette øker verdien mer enn 10-20000 ekstra sammenlignet med en tilsvarende bil på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr har aldri vært en god invistering. :)

Folk flest vet knapt hva BMW Performance er, og er derfor heller ikke villig til å betale særlig mye for det. Nå er nok gjennomsnittskjøperen for e82 hakket mer opplyst på slikt enn mange andre, men det er fortsatt for spesielt interesserte. Og selv om man gjerne vet hva det er og hva det koster, vil nok de fleste velge en bil med større motor, mer ekstrautstyr (ting som iDrive o.l.), eller en nyere bil.

For min egen del (og sikkert andre) synes jeg mye av det som er på er "unødvendig", og ser kun verdi i bremser, stoler og felger. Resten hadde jeg nok aldri montert på en bil selv, noe som medfører at det ikke har noe ekstra verdi for meg. Andre hadde sikkert valgt andre "kombinasjoner", men de færreste hadde valgt alt, og har derfor heller ingen interesse av å betale for full pakke.

Jeg tror heller ikke dette utstyret har kostet kjøperen 200K, da de bilene som ble levert slikt som regel kom ferdig utstyrte fra forhandlerene som har adskillig bedre priser på delene. :)

Ikke misforstå meg, jeg har veldig sansen for BMW Performance, men jeg tror selgeren skal slite med å få så mye mer for bilen kontra de som ikke har dette utstyret. Det var forøvrig en e87 116i til salgs her lokalt for ikke så lenge siden med full BMW Performance-pakke, og den lå priset tilsvarende andre 116i-er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det er noen god grunn til å prise bilen 30-40k over normal pris. 5-6 tusen over vanlig pris hadde sett bedre ut, men det jeg stusser mest over er annonseteksten. Blir kraftig provosert av den for en eller annen grunn, spesielt når han snakker om entustatisk eid og slikt, det er en forbanna orginal e-39, ikke noe som får den til skille seg ut. Nå er jeg dårlig humør pga den annonsen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det er noen god grunn til å prise bilen 30-40k over normal pris. 5-6 tusen over vanlig pris hadde sett bedre ut, men det jeg stusser mest over er annonseteksten. Blir kraftig provosert av den for en eller annen grunn, spesielt når han snakker om entustatisk eid og slikt, det er en forbanna orginal e-39, ikke noe som får den til skille seg ut. Nå er jeg dårlig humør pga den annonsen!!!

Den er nok skikkelig overpriset, men slik er bruktbilmarkedet, få tilbydere vil si at man kan prissette slik man selv ønsker, og om bilen hans er org og ikke skiller seg ut, har vel ikke noe å si om selgeren er entusiast eller ikke??? Eller må man ha masse stickers og så billigst som mulig senkesett for å være bilentusiast? Hmmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok skikkelig overpriset, men slik er bruktbilmarkedet, få tilbydere vil si at man kan prissette slik man selv ønsker, og om bilen hans er org og ikke skiller seg ut, har vel ikke noe å si om selgeren er entusiast eller ikke??? Eller må man ha masse stickers og så billigst som mulig senkesett for å være bilentusiast? Hmmmmm..

var allerede i dårlig humør når jeg kom over annonsen, den gjorde ikke ting bedre :P jeg var kanskje litt for slem i forrige posten, MEN den er overpriset til helvete :P frister å sende selgerenen melding for å si hva han svarer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En entusiast monterer ikke slike lykter.

Selvom det er opp i nord er den bilen overpriset som fy. Må da finnes mer enn en 523 der oppe :P?

En entusiast kan gjøre slik h*n selv vil med sin bil, man er fortsatt entusiast, men da er man en entusiast med dårlig smak, jeg synes de chrome lyktene ikke går ann å forsvare i det hele tatt, men i selgerens øyne er de nok de nydelige, men slik er det, alle har forskjellig smak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...