Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs på forretningsmodellen deres. Skal ikke sikte på en bestemt forhandler, men enkelte scooper opp alle M3-ene som er i bra stand, klargjør dem og legger dem ut til 100k over opprinnelig pris. Dermed ligger alle bilene som ikke er rævkjørt høyt i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan75 skrev:

Undertegnede har vært og sett på bilen sommeren 2015. Dette var i forbindelse men en annen bil som jeg var interessert hos Kokstad Autosenter. Har ikke prøvekjørt bilen men jeg satt i den og hadde par runder med undersøkelse både internt og eksternt. Bilen var i veldig god stand da, og jeg regner med den ser likens ut i dag.

Jeg mener, på generelt grunnlag, at disse E92 M3 er overpriset. Til tross for den høye levestandarden i Norge, er det ikke hvem som helst som kan legge på bordet 600.000 kroner for en bil som i utgangspunktet har meget snever kjøpegruppe. De fleste som kjøper en slik bil, har som regel bil nr. to som brukes om vinter og til daglig. Da begynner vi å snakke om store utgiftsposter med to biler, der den ene er meget dyr i forsikring.

Det er nok en del av forklaringen hvorfor en slik bil har vært til salgs så lenge uten å bli solgt. Hvis Kokstad Autosenter hadde vært lure, burde de redusert pris til 500.000 kroner, og bilen hadde nok blitt solgt på noen få dager. I stedet velger de forholdsvis høy pris, og heller tape penger hver dag på denne bilen. Dette betyr at de binder en god del kapital som de ikke får frigjort til andre kjøp så lenge bilen forblir usolgt.

Jeg kjenner til flere bilforretninger som har organisasjonspolicy som tilsier følgende: Hvis en bil ikke blir solgt i løpet av første seks månedene, reduseres prisen betydelig fordi tapet ved å ha en slik bil inne er større. Dvs. bil skal ut etter seks måneder med formål om å vedlikeholde omløp av biler.

Dessverre ser det ut som at Kokstad Autosenter har veldig mye penger siden de har råd å holde en så dyr bil inne i to år, uten å redusere prisen vesentlig.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=46633252&ov=m

Fant en link til da den ble lagt ut for salg i februar 2014, bl lagt ut til 695 000 kr på den tiden. Har vel stått i 599 000 kr siden i høst da jeg var der, da stod den i 619 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Spørs på forretningsmodellen deres. Skal ikke sikte på en bestemt forhandler, men enkelte scooper opp alle M3-ene som er i bra stand, klargjør dem og legger dem ut til 100k over opprinnelig pris. Dermed ligger alle bilene som ikke er rævkjørt høyt i pris.

En E92 M3 er vell strengt tatt bygd for å tåle litt "rævkjøring", Vet ikke helt om jeg ville kjøpt en stivt prisa M3 osv som aldri har blitt kjørt av noen under fullt gasspådrag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Svein Tang said:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=46633252&ov=m

Fant en link til da den ble lagt ut for salg i februar 2014, ble lagt ut til 695 000 kr på den tiden. Har vel stått i 599 000 kr siden i høst da jeg var der, da stod den i 619 000 kr.

•  

I følge Kokstad har bilen vært solgt siden den annonsen, og kjøpt/byttet tilbake.

Uansett, bilen er overpriset etter min mening, den var overpriset da og er overpriset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jan75 skrev:

I følge Kokstad har bilen vært solgt siden den annonsen, og kjøpt/byttet tilbake.

Uansett, bilen er overpriset etter min mening, den var overpriset da og er overpriset nå.

Er enig i den, 550 000 har jeg sagt er mer riktig i mitt hode. Men noen forhandlere som Pettersen Autoimport, Konghelle og Kolbotn selger 08 mod M3 E90/92 til opp mot 650 000 kr til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Svein Tang said:

Er enig i den, 550 000 har jeg sagt er mer riktig i mitt hode. Men noen forhandlere som Pettersen Autoimport, Konghelle og Kolbotn selger 08 mod M3 E90/92 til opp mot 650 000 kr til stadighet.

En ting er hva de krever for sine biler, en helt annen ting er hva de egentlig selger dem for. Personlig pruter jeg alltid på biler som jeg kjøper, og da snakker vi ikke om forsiktig pruting på 10.000 kroner på en bilen som har prisantydning rundt 500.000 kroner. Det går mer på pruting i 100.000 kroners klasse. I de fleste tilfeller blir jeg avvist, men av og til får jeg kraftige avslag hvis bilen har stått lenge eller hvis vedkommende har det travelt med å kvitte seg med bilen. Men da må man ha god tid, gode kjøp dukker opp sjelden.

Endret av Jan75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gabz skrev:

Liker godt at han har lagt til flere bilder av felger og dekk, med tekst under om at de ikke følger med.

Må ikke glemme at motoren er unik, M54 type "SExeclusive". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...