Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Nå er 3,0 det eneste sylindervolumet man får i sekser på F10/11 da. Selv 523i hadde 3-litersmotor, men når du snakker om storsekser i form av ytelse så blir det jo noe annet. Forøvrig er det jo selvsagt kjekt med noe som drar, men jeg hadde lett tatt en velutstyrt 525d fremfor en tynt utstyrt 530d, hvis de kostet det samme. Det er tross alt ingen av motorene i F10 som er irriterende trege (med forbehold om den nye 518d da), og objektivt sett er både 523i og 525d raske nok i massevis for en familiefrakter.

 

Ja begrepet storsekser kunne misforstås, det beklager jeg. Men du skjønte tegninga og hva jeg ville ha frem, i dag er det jo 3,0 litere over hele fjøla når vi snakker rekkesekser. Men likevel så er det noe gammelt som ligger igjen i underbevisstheten, en 535I er liksom så mye større enn 523i selv om de begge har samme motorvolum :)

Jeg må ha noe som drar litt, iallfall i en slik type bil som dette og da synes jeg 523I og 525d rett og slett blir for knapt selv om ingen av de akuratt er daue. Om jeg trenger en motorsterk 5 serie er ikke sikkert, men det er det jeg vil ha ;)

 

Jeg synes at 523i er et ganske godt kompromiss når det gjelder bensinalternativer i forbindelse med F10/11. 204 HK er ikke akkurat lite og selv om 270 Nm ikke høres like imponerende ut er det tilgjengelig i hele turtallsområdet mellom 1500 og 4250 rpm. Det er imponerende når det ikke handler om en motor med overlading. Jeg forstår godt hvorfor BMW tok denne modellen ut av programmet. Den nye rekkefireren med 184 HK hadde ikke hatt en sjanse uten at prisen var ganske mye lavere fra fabrikkens side. Dessverre er det ikke slik BMW driver forretningen. 

 

Et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,76 liter/mil er heller ikke dårlig. Vi snakker tross alt om en ganske stor og tung bil i kombinasjon med en treliters bensinrekkesekser. Dagens 520i gjør ditto gjennomsnitlig 0,68 liter/mil. Jeg vil tro at 520i er noe lettere å kjøre litt billigere over tid, men jeg er ikke i tvil om hvilken modell jeg hadde valgt hvis bilene ellers er nogenlunde like... :)

Ja 523I er en veldig fin motor og ett meget bra kompromiss her i Norge, er nok derfor den var så populær som den var de to årene den var i salg. Har selv kjørt denne en god del og jeg liker motoren, har det en moderene BMW rekkesekser uten turbo bør ha, veldig synd denne fikk så kort liv som den gjorde :( Men hva jeg synes om BMW sine motorprioriteringer i det siste skal jeg ikke ta en gang til, der vet dere hvor jeg står ;)

For min del så kom 523I litt til kort, jeg savnet mer effekt. Man merket at F10 er en stor og tung bil, kanskje dette hadde hjulpet om motoren fikk turbo men beholdt sine 204 hester. Å kommet over 300 nm på denne hadde hjulpet mye på effekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en cross sykkel liggende som skal selges? :)

Er på utkikk etter en 125ccm eller oppover, over 2000mod.

Yamaha, Suzuki, KTM, Kawasaki og Honda er av interesse!

Er villig til å gi opp mot 15.000,-

Må også være i nærheten av Rogaland, helst i Rogaland. :D

 

/PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo rett borti her... synd jeg ikke er så interessert i skruing og sånt, ellers skulle jeg henta den og fiksa den :)

Nesten Synd jeg allerede har en som trenger litt omsorg :/

sendt from my unicorn using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahha, se på hvordan hun har montert en liten pedal oppe på gasspedalen. Pedal-ception.

 

Også det M5 klistremerket bak i chrom... Jesus

 

Bilen burde bli solgt for super skampris, den er jo helt ødelagt, koster jo flesk og få den ordentlig igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...