Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg heller hadde ikke godtatt betaling over nettbank. Da må isåfall pengene være på min konto før jeg leverer fra meg bilen. En vet jo aldri om kjøper stopper overførselen rett etter at han har kjørt avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller hadde ikke godtatt betaling over nettbank. Da må isåfall pengene være på min konto før jeg leverer fra meg bilen. En vet jo aldri om kjøper stopper overførselen rett etter at han har kjørt avgårde.

Og hvis det er tilfelle ringer du bare polisen og melder bilen stjålet ved prøvekjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller hadde ikke godtatt betaling over nettbank. Da må isåfall pengene være på min konto før jeg leverer fra meg bilen. En vet jo aldri om kjøper stopper overførselen rett etter at han har kjørt avgårde.

Jeg gjore det når jeg kjøpte 740'n.

Overforte cash via nettbank hos selger.

Skrev ut kvittering på overføringen.

Og tok print screen av overføringen. Sendte på mail til meg selv og selger.

Skrev i salgskontrakt at det var overført i nettbank.

Hadde jeg stoppet transaksjonen senere så har de flere bevis mot meg og mine underskrifter på handelen.

Så dette ville nok bare blitt mitt problem om jeg hadde stoppet overføringen.

Det viktigste er kontrakter og gode bevis på en handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjore det når jeg kjøpte 740'n.

Overforte cash via nettbank hos selger.

Skrev ut kvittering på overføringen.

Og tok print screen av overføringen. Sendte på mail til meg selv og selger.

Skrev i salgskontrakt at det var overført i nettbank.

Hadde jeg stoppet transaksjonen senere så har de flere bevis mot meg og mine underskrifter på handelen.

Så dette ville nok bare blitt mitt problem om jeg hadde stoppet overføringen.

Det viktigste er kontrakter og gode bevis på en handel.

 

Det virker ryddig og greit å gjøre det på den måten. Men det går fortsatt litt på tillitt...

 

Alle er ikke like ærlige.

Var en kar som solgte en Suburban, han fikk noe håndpenger, og resten ble ført over på stedet. Men de 15000kr som skulle bli ført over fikk han ikke pga kjøperen stoppet overførselen.

Vet ikke åssen det gikk til slutt.

 

Det fins mange tullinger som driter i om de får pes på den ene og andre måten, bare de "tjener" noen kroner der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten ved overføring er at kjøper ser på bilen og avgjør om han skal ha den. Overfører i nettbanken den dagen og henter bilen når pengene har kommet inn på selgers konto. Jeg stoler ikke på noen, og det gjør at jeg heller aldri havner i problemer. Hvis kjøper ikke liker det får han kjøpe en annen bil. 

 

Ellers så er cash veldig ok for meg, men såklart hvis bilen koster over 100 er det mye penger å drasse med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ryddig og greit å gjøre det på den måten. Men det går fortsatt litt på tillitt...

 

Alle er ikke like ærlige.

Var en kar som solgte en Suburban, han fikk noe håndpenger, og resten ble ført over på stedet. Men de 15000kr som skulle bli ført over fikk han ikke pga kjøperen stoppet overførselen.

Vet ikke åssen det gikk til slutt.

 

Det fins mange tullinger som driter i om de får pes på den ene og andre måten, bare de "tjener" noen kroner der og da.

Selgeren kan jo alltid skrive ut bankutskriften i bevis for at han/hun ikke har fått pengene som avtalt, og du har jo allerede underskriften til kjøperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ryddig og greit å gjøre det på den måten. Men det går fortsatt litt på tillitt...

 

Alle er ikke like ærlige.

Var en kar som solgte en Suburban, han fikk noe håndpenger, og resten ble ført over på stedet. Men de 15000kr som skulle bli ført over fikk han ikke pga kjøperen stoppet overførselen.

Vet ikke åssen det gikk til slutt.

 

Det fins mange tullinger som driter i om de får pes på den ene og andre måten, bare de "tjener" noen kroner der og da.

Vet dere hva dem sier i USA? Du kan saksøke hvem som helst og vinne alle slags saksmål, men lykke til med å kreve inn pengene.

 

Bruker folk fortsatt bankremisser? Det virker som den mest fornuftige løsningen. Man kjøper (for rundt 150-200 kr.) en sjekk fra banken. Da har banken pengene helt til sjekken blir innløst av bilselgeren. Den bankremissen er da et verdipapir og kjøper kan ikke kansellere den, og selger kan uten bekymring cashe ut i banken sin etter at bilen er solgt.

 

Ps. Har prøvd å få tak i folk som ikke har betalt for varer i oppkrav (gjort meg skyldig i store fraktbeløp) og folk som har lovet men ikke betalt skyldig årsavgift (gjort meg skyldig i årsavgift). Gikk bare ikke. Uaktuelt å reise til andre siden av landet og campe der for å finne igjen drittsekken, Hadde stilt seg annerledes med større beløp, men jeg blir sliten av bare tanken på all tid, energi og penger en som har blitt lurt må bruke for å få tilbake pengene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om kontrakten er aldri så god om kjøperen stopper overføringen, man får unødvendig mye pes og styr, og må gjerne vente i ukesvis på pengene. Mest sannsynlig får man de ikke, og man får en ihjelkjørt bil tilbake som man må selge på ny. Det er forøvrig endel nettbanker der man ikke kan stoppe overføringen i ettertid også.

 

Det var en bruker her inne som kjøpte M3 baksete(?) av en annen bruker. Der stoppet kjøperen overføringen med en gang han gikk ut døren og kjørte sin vei. Prisen var vel rundt 6000,-.

 

Begge to var vel relativt aktive her mener jeg, men jeg husker ikke hvem det var.

 

Når jeg kjøpte e61-en brukte jeg bankremissè, og det gjorde jeg vel forøvrig med e46-en også. Når jeg handlet 1-serien gikk jeg og selger i en bankfilial tilhørende banken jeg bruker og lot de ordne alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...