320Schanke Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 Flott arbeid! Blir bestandig glad når jeg ser folk ta vare på E36'n sine. Uansett motor og kaross egentlig. Høres ut som stor jobb dette med bytte av varmetråder i setene. har mista i ene mitt også. Hvor handlet du de nye fra? Stå på videre. Følger. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 1 time siden, thomaleo skrev: om jeg husker rett nå så har jeg samme dekselet på min og det kommer 2(?) rører ut fra dette, som kommer ifra kullfilteret som ligger i reservehjulsbrønnen inni bilen, vet ihvertfall at det kommer 2(?) blåe rører utfra ett deksel av noe slag på høyre siden av reservehjulsbrønnen, regner med at det er dette, ett kullfilter som er koblet på bensinanlegget, etter hva jeg har sett så er det bare 3.2n som har det Fikk svar med en på facebook, stemmer veldig bra det du sier ja! thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2017 4 minutter siden, 320Schanke skrev: Flott arbeid! Blir bestandig glad når jeg ser folk ta vare på E36'n sine. Uansett motor og kaross egentlig. Høres ut som stor jobb dette med bytte av varmetråder i setene. har mista i ene mitt også. Hvor handlet du de nye fra? Stå på videre. Følger. =) ser ut som gs bildeler har repsett i delekatalogene sine, håper ikke disse har gått ut av produksjon bare (har ikke bestilt selv enda) tror ikke det er all verdens jobb, har drevet litt på med bytting av setetrekk på arbeid og er ganske mye rett fram, ligger også mange fine DIY er på nettet ang dette, spessielt til sportssetene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2017 9 minutter siden, BjornarHS skrev: Fikk svar med en på facebook, stemmer veldig bra det du sier ja! regner med at det er meningen til å ha noen form for finrensking av bensinen, men fikk du svar på om det er noe intervall på bytting av dette filteret? BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 2 timer siden, thomaleo skrev: regner med at det er meningen til å ha noen form for finrensking av bensinen, men fikk du svar på om det er noe intervall på bytting av dette filteret? Godt mulig det ja, var dessverre bare at det var et kullfilter, ingen informasjon om intervall :/ thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 9, 2017 Share Skrevet Januar 9, 2017 Mye fine updates her! Jeg har også dette kullfilteret.. Uten at jeg har skjønt meg på funksjonen men synes det er litt rart at kun 3.2 har dette? thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2017 5 timer siden, Skulebollen skrev: Mye fine updates her! Jeg har også dette kullfilteret.. Uten at jeg har skjønt meg på funksjonen men synes det er litt rart at kun 3.2 har dette? Takker for det! Jeg aner ikke hva kullfilteret er annet enn at det er i sammenheng med bensinanlegget, har som nevnt tidligere ikke sett, eller hørt om at noen andre enn 3.2 har dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2017 på tide med en update igjen! kan godt si det samme som en annen på forumet her, at det er artig med kommentarer! uansett så fikk jeg hatt på strøk nr 2 med grunning begge strøkene med svart maling tatt ned bakhjulsstilling, klargjort denne til sandblåsing og pulverlakk grunningsjobb og farging først her første strøket med sort maling strøk nr 2, etter at dette hadde tørket i 2 døgn ble selvfølgelig bukkene flyttet til kanalene og jeg begynte å ta ned bakhjulsstilling ang malingsjobben er det mulig det blir ett strøk nr 3 med sort farge, men det tar jeg til slutt når resten er klar til å få sort farge begynte å plukke ned bakhjulsstilling glemte kameraet første dagen når jeg presset ut foringer fra traversen, men har noen ferdigbilder da ang sveisejobbene så har blitt gjort her, på første bildet så løsnet dette festet (fremre diffeste) i sommer en gang, og ble gjort en kjapp kjapp jobb, nå ble det gjort 100 føler jeg selv ihvertfall her var det kommet ei lita sprekke, var greit å få tatt den mens jeg hadde mulighet førbilde av nav og noen underveis navene skal byttes mest trolig uansett så jeg tok meg ikke bryet med å få av ytterringen av hjullageret og ferdig ferdig! og ferdig blir vel ei sandblåsingsoppdatering i sammenheng med pulverlakk og pussing av chassi Skulebollen, hsd og BjornarHS reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 16, 2017 Share Skrevet Januar 16, 2017 Var det diffestene som var kommet sprekker i? Er dette "normalt" på e36 m3? Ellers utrolig mye godt arbeid som blir gjort! thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 16, 2017 Share Skrevet Januar 16, 2017 Lett å sjå at denna bilen ha havna i rette hendene, ja. Blir god saus når du e ferdig thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2017 (endret) 23 minutter siden, Skulebollen skrev: Var det diffestene som var kommet sprekker i? Er dette "normalt" på e36 m3? Ellers utrolig mye godt arbeid som blir gjort! i området rundt traversforinga, var kun på ene siden, sprekke på ca 1 cm takker for det! Endret Januar 16, 2017 av thomaleo Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Mars 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2017 da er det vel på HØY tid med en update her, har ikke fått gjort all verden mye men litt har skjedd tatt mer rusthull denne gangen i reservehjulsbrønnen pusset litt mer techtyl (lite motivasjon i gården for dette) sandblåst og pulverlakkert travers og bakhjulsstillingdeler laget nye bremserører er lagt inn ei bestilling på gs til 18K i smådeler og litt større deler, disse må komme i hus før jeg kan begynne montering igjen powerflex er ankommet og litt smådill litt bilder, rusthullet først begynte slik: litt techtylpuss under så ser man hvordan rusthullet faktisk er ferdig å kappe ut, begynt smått å lage platene som skal inn mer eller mindre ferdig å sveise, mangler da her å frese ut hullet for gjennomføringen for kullfilteret bremserører som ble laget ene røra har vært fjuska på før hva bremseslangene anngår så blir vel ikke disse byttet i denne omgang, men blir nok i framtiden en gang byttet til stålomspunnede slanger fra ebc eller lignende powerflex og lakk! tok av bremsecaliperne framme i dag for å få de også farget i samme slengen som de bak sandblåsing og pulverlakk av hjulstillinga, prøvde apparatet som står her, men her ble kompressoren på arbeid ALT for liten, så det er vel ikke apparatet sin feil. fikk lånt meg skikkelig utstyr med en stor kompressor til å få gjort dette ble da seende slik ut etter pulverlakk så ble det slik!!: her prøvde jeg å farge m merkene med de pitte små hobbyboksene man ser så vidt til på bildet med ekte lakk lengre opp noe som endte med ett mislykka prosjekt og at jeg fikk bestilt spraybokser med rette fargene istedet kommer vel en update på dette etterhvert i sammenheng med noe sammenmontering osv osv Jokkke, Bendik Kjellevold, BjornarHS og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet April 19, 2017 Forfatter Share Skrevet April 19, 2017 (endret) storupdate igjen! kjenner at våren/sommeren begynner å nærme seg, så må vel begynne å få ut fingern har ihvertfall fått gjort en god del! begynner med bremsecaliperne pusset ned og farget. ble seende slik ut etterhvert, hadde på strøk nr 2 i dag, M stempelet blir farget i m fargene i nærmeste framtid stabstagene fikk seg powerflex, skar litt i hjertet å brenne ut splitter nye foringer i nye stag men men ble nå slik da over til alle boltene i understellet så gjorde jeg ett forsøk på syrebehandling og det er noe jeg absolutt anbefaler, sparer seg for mange såre fingrer om man sandblåser ihvertfall, aner ikke hvilken syre det er men ja det funka! boltene var GRAVrustne og ble seende slik ut etter 3 omganger i syre sendte disse så inn til gulleloksering, og kom tilbake slik navene har begynt å komplettere seg, har fått inn foringene både her og der, bremseskjold og hjullager som vist på bilde hva bilen angår så er planen å begynne å montere sammen igjen for fult i morgen, starter med bensintanken vil se om dyret starter så jeg slipper ned igjen med tank men techtylpussing osv osv kommer da her brunox smurt på strøk nr 2 ferdig tørket med 2k epoxy og svartfargen, totalt 2 strøk med epoxy og 3 med svart maling på alt jeg har tatt disse første bildene er etter strøk nr 2 og som man kan se så har jeg vært å griset litt med sikaflex også tettet skjøter osv osv framskjermene fikk seg en gjennomgang, her må jeg bytte ene når hellakkering står for tur, sandblåste ett rustpunkt og der ble det hull i lakken på utsiden (kjempemorsomt) litt sparkling må til begynte med den rustflekken her, hadde på brunox i dag og første strøket med epoxy ett par ferdigbilder under og dynket bilen inni hulrom med dette stoffet, tar kanalene i nærmeste framtid da det ble lite igjen laget også til 2 nye asfaltmatter klar til å bli behandlet med varme stikkakslingene får en gjennomgang i disse dager, diffrensialen er vel eneste som ikke blir tatt nå i denne omgang. har planer om ei storopppussing på denne neste update blir vel montering tenker jeg Endret April 19, 2017 av thomaleo Skulebollen, Bendik Kjellevold, bimmerfun og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 19, 2017 Share Skrevet April 19, 2017 Tectylskrapingen må ha vert enormt mye jobb?? Fantastisk arbeid! Blir artig og se når litt mer er montert 👌 thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet April 20, 2017 Forfatter Share Skrevet April 20, 2017 5 timer siden, Skulebollen skrev: Tectylskrapingen må ha vert enormt mye jobb?? Fantastisk arbeid! Blir artig og se når litt mer er montert 👌 ganske mye arbeid, også er det den type arbeid man blir fort dritlei av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå