viggo E34 Skrevet Mars 13, 2019 Share Skrevet Mars 13, 2019 Vi venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2019 På 13.3.2019 den 9.31, Eddy`s skrev: Spennende M51 prosjekt!! Gjerne video ved oppstart Takk skal det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mars 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2019 Finito 🤘 Otis, Amarios, ChrisP og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mars 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2019 Update! Prøve start igår og verken org starter eller m20 starter passer... lager bare ulyder og spinner på kransen. Skal hente en m30 starter idag og prøve den. Noen starter gururer her som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet April 9, 2019 Forfatter Share Skrevet April 9, 2019 Update, m30 starter tilpasset etter 30 forsøk ut og inn 🙈 oiljetrykk adapter montert ( se bilde ) ledninger til vifter trukket og klar til kobles til stack pro instrumentene mine! Den styrer faktisk viftene selv som er utrolig kult. Lage foring til instrumentene under produksjon ahj og Bimmerlorris reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet April 18, 2019 Forfatter Share Skrevet April 18, 2019 Progress! Fires up the new engine today! AND it fired up like a hungry cat ! Can hear that tuned cam sucking machine realy good, SNART KLAR!! Diiesel, Otis og Bimmerlorris reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mai 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2019 Testkjørt igår, motoren går som den skal men ikke dieselpumpa. Gassoppheng og lat.. lei seint ladetrykk også så jeg har kjøpt ar62 kontra ar82 eksos hus, manufoilden mistenker jeg sprekket? Rister og flexer mye. Skal demontere den idag. Masse jobb 😕 men må rekke bud 2019 1juni.. kommer til skrive laaaang story bak dette motorbygget av alle motstandene jeg har har opplevd og gjennomgått med denne motoren. Håper allt kommer på stell snart.. mye uflaks kan man si.. poster bilder slik folk kan henge med. Bildene viser fra etterstramme bolter i nm og 90° og demontering/montering. Takk til alle som følger og liker. Masse pågangsmot av dere! Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mai 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2019 Var tom for svart skai som egt skulle på. Men ble derfor sort stoff.. men men, ble greit, Instrumentene styrer radiator vifta etter grader. Veldig kult at stack har laget slike artige løsninger. Den styrer rele som du ser på bildet men en 60a sikring av type basskasse sikring ! Men det fungerer hehe. Instrumentene er loddet inn på org dimmeknappen slik dem kan dimmes ned likt med annet instrumenter i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mai 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2019 Lekker selfølgelig olje under dieselpimpa grunn aldri blir tett.. skikkelig møkkajobb prøve få det tett. Bimmerlorris og Diiesel reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 2, 2019 Share Skrevet Mai 2, 2019 Ja, hva kommer feilene av? Dårlig planlegging eller feil på komponenter før montering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mai 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2019 På 2.5.2019 den 17.21, Otis skrev: Ja, hva kommer feilene av? Dårlig planlegging eller feil på komponenter før montering? Feilen av pumpa var tett dieselretur, der pumpa ikke fikk levert fra seg dieselen igjen. Åpna pumpa og var trykk i toppen på den. Så den er montert inn igjen nå og skal være i orden. Otis derfor det lekker olje underpumpa er fordi pumpa egt ikke passer inn, diameteren av sentreringshullet er mindre på m21 kontra m51, derfor må man lage en spacer som gjør pumpa sitter godt inn i registerhuset sitt. Olje kryper inn overallt selv imellom trange spaceren. Denne gangen har jeg blå silikon imellom spacer og huset på pumpa samt rundt registerhus hullet på motoren. Manifoilden er sprekt så derfor lite ladetrykk også. Samme slengen sveiser jeg om flensen til bedre vinkel slik oljereturen får bedre vinkel (og oljeturen inn for bedre vinkel ) Kjøpt ar 62 bakhus og fant ut jeg hadde ar 1.08 som er veeeldig stort.. dette blir natt og dag! skal bli digg med tidelig ladetrykk. mye kjedelig jobb men sånn kan skje bare stå på hehe. Poster bilder 👍👍 Diiesel og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mai 7, 2019 Share Skrevet Mai 7, 2019 Blir bra te slutt Blacksmoke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blacksmoke Skrevet Mai 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2019 7 timer siden, viggo E34 skrev: Blir bra te slutt Takk, Skal det. Motoren går iallfall som den skal hehe så er det bare resten som må gjøra jobben sin 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lanzin Skrevet Mai 16, 2019 Share Skrevet Mai 16, 2019 Inspirasjon til å skremme opp Tds'en min er motatt Det mest imponerende egentlig med dette prosjektet er at du holder på enda, med samme bil og motortype.. Jeg hadde gitt opp for en stund siden Blacksmoke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjellisz Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 Helt rått. Sykt me tid du har brukt. Ikkje ofte man finn slike prosjekt. Ska hente meg 525tds i tyskland i sommer å hadde tenkt å skremme den litt opp. Å her har man jo fådd rikelig me inspirasjon Blacksmoke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå