Gå til innhold

Min F10 550ix , Selges


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg hjemme fra ferie igjen, så fikk gjort en god del igår kveld/natt :smile:

Monterte vel egentlig hele fronten, selv om jeg fant ut at jeg har feilbestillt ett feste til fangeren. Så den må av igjen til uka :sad:

Men her kommer noe av det jeg fikk gjort:

M5 fangern ferdig lakket

20141017_205242_zps6afesjcg.jpg

Meste av tiden har gått med til å tilpasse den adaptive cruise kontrollen som ikke M5 blir levert med!!

20141017_195522_zpseokev3v2.jpg

Noe av problemet ligger i at bunnfeste til cruise radaren ikke kan brukes, da staget som den var festet i er fjernet for å få montert M5 fangeren. En nytt flatt stag montert mye lavere på M5 gjør at en del modifikasjoner må til. Så kuttet av bunnfeste for å lage nytt.

Nytt bunnfeste laget jeg av aluminium, valgte å gjøre det såpass langt pga at det nye staget er av myk plast. Da fikk det litt ekstra avstivning :grin:

20141017_204738_zpsci459cqm.jpg

Montert og lakkert

20141017_215809_zpshezbcd0t.jpg

Neste var å kutte litt i gitteret, noe som måtte måles nøye

20141017_222418_zpsbuhd6ees.jpg

Ble ikke så halvgale :grin:

20141018_001818_zpsh6nwqxyj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av monteringa var ikke helt rett frem den heller. Innerskjermer fra M5 ble montert, de passet ikke perfekt inn mot motor. Så bitte litt kapping i plasten måtte til.

Så var det M5 plata under motor, den passet naturligvis mot fanger og innerskjermer, men ikke mot den midtre underplata, så nye fester måtte lages og også her litt kutting.

20141017_205249_zpsvtksr93y.jpg

20141018_001756_zpso1ulniiy.jpg

Skjermene var egentlig rett fram montering, særlig etter at jeg hadde fikset spylevæske tanken og ledningsnettet til blinklys på forhånd.

Tok av chrome kanten rundt side luftinntakene, dette skal lakkes.

20141018_010059_zpssrgdkktj.jpg

Fikk også 2014 M5 facelift grill, den skal også lakkes, men måtte jo prøve montere :mrgreen:

20141018_010029_zpsn1s3mpzq.jpg

20141018_010047_zpsrbkm2n9y.jpg

Har også senket bilen med 30mm Eibach Pro kit, ble ryddig syntes jeg. Det som ikke er ryddig er felgene den står på nå, nye 19" vinterhjul ligger klare ;-)

Men se hvor mye breiere M5 skjermene er, de framhjula var nesten flush med de gamle :|

Har mer jeg skal montere, får ta det step by step :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hvor dette går hen. Når det gjelder ACCen: I feel you, brah.

 

Hadde et sånt sett på hånda til min E60, men så fant jeg ut, som deg, at M5 ikke blir levert med ACC (ikke nightvision heller for så vidt), og dermed droppa jeg hele greiene. Gadd ikke begynne skjære av frykt for at LRR ikke ville funke ordentlig da den er sensitiv som en fjortenåring.

 

 

Men igjen, kudos for arbeidet! Jeg liker dette!  :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hvor dette går hen. Når det gjelder ACCen: I feel you, brah.

 

Hadde et sånt sett på hånda til min E60, men så fant jeg ut, som deg, at M5 ikke blir levert med ACC (ikke nightvision heller for så vidt), og dermed droppa jeg hele greiene. Gadd ikke begynne skjære av frykt for at LRR ikke ville funke ordentlig da den er sensitiv som en fjortenåring.

 

 

Men igjen, kudos for arbeidet! Jeg liker dette!  :bounce:

Takk mr☺

Har enda ikke prøvd ACCen min etter ombygging. Satser på den fungerer☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også nå fått montert interiør listene. De ble proffesjonelt lakkert i Mercedes fargen Obsidian sort, som er en veldig mørk metallic farge.

 

 

En av listene spent opp for sliping av støvkorn og buffing

20141007_161059_zpsatnhuli4.jpg

 

Buffet opp med ullpad og Scholl S3 Gold rubbing

20141007_162918_zpsp4mqtpa1.jpg

 

Så polert opp med hard pad og Scholl S30+

20141007_171133_zps8idox5kc.jpg

 

Til slutt vokset med CG Jet Seal

20141007_191023_zpslabjuowz.jpg

 

Etter polerings prossesen limte jeg listene sammen med alubitene (Plastlim)

 

Ferdig montert, deilig å bli kvitt treverket kan man si:)

20141022_193510_zpscladrqrv.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche SUV stusser på en 5-serie? Da hadde jeg heller valgt original M5 eksos når du først skulle gå den veien med fire stusser...

Smaken er som baken, godt vi er forskjellige :)

Er ikke helt enig med deg der. Originale F10 M5 stusser er kanskje de kjipeste montert noen gang på en M bil. For små, kjedelig design og montert alt for langt inn i fangeren.

 

Men er selv spent på hvordan Porsche stussene blir. Liker designet på dem...

 

rearexhuastpic.jpg

 

attachment.php?attachmentid=863998&d=136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert en viktig detalj på koffert luka idag: En BMW Performance spoiler :love:

 

20141022_193416_zpszyjhn1iz.jpg

 

20141022_193409_zps25sxvnir.jpg

 

Så har jeg levert inn chromen rundt grill og gjeller i skjermer til lakk. Planen er å lage en satin finish på de. Dette gjorde jeg med hell på CLSen. Bruker 3000,- våtslipesvamp på chromen for så å lakkere dem i silkematt klarlakk (gjøres på lakkverksted i boks). Gleder meg til å se resultatet på denne også \:D/

 

20141022_184802_zpskkyyyv5m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spolieren var perfekt, er de små detaljene som teller :) Når det gjelder sensoren til Active Cruisecontroll så funker den nå helt perfekt uten feilmeldinger på min etter jeg fikk på gitter med beskyttelsesplate til sensoren. Ikke sikkert du trenger det men just saying :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spolieren var perfekt, er de små detaljene som teller :) Når det gjelder sensoren til Active Cruisecontroll så funker den nå helt perfekt uten feilmeldinger på min etter jeg fikk på gitter med beskyttelsesplate til sensoren. Ikke sikkert du trenger det men just saying :)

 

Ja, førnøyd med den egentlig:) Så bra du fikk orden på den igjen :clap:  Har testa min en runde nå, den fungeren også heldigvis perfekt og det uten platen foran :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...