Cab3serie2009 Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Leverte bilen til diagnosetest i dag morges. Høyre speil har glir sakte ut av posisjon og viser bare felgene etter 5-10 minutters kjøring. Men må si jeg er skeptisk til om bilen blir behandla med samme omtanke når de skal teste for han karen som skulle utføre dette så mildt sagt ut som om han i liten grad ønsket å være på jobb. Og dette er et merkeverksted, men dette er vel vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mogster Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Jeg har tenkt samme tanken og tenker at vi skal være glad vi ikke vet hvordan de behandler bilen. Det blir litt som hva gjør de med maten på McDonalds-kjøkkenet og hva gjør legene med deg når du er i narkose. I Bergen bruker mange entusiaster Ferdinand Motor for verksted fordi de er kjent for å behandle bilene pent og ikke minst, man har innsyn til verkstedet. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Kall meg gjerne paranoid men jeg tror at visse verksteder behandler bilene våre som dyr vi leverer til kennelen når vi reiser på ferie, på overflaten er det lovende men bak kulissene er det ikke i nærheten av den servicen vi forestiller oss. Hadde det vært opp til meg ville jeg helst sittet på en stol inne på verkstedet og sett på hver eneste skru jobb. Azeton reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Dere er nok litt paranoide. Selvsagt finnes det råtne egg. Også på merkeverkstedene. Og på dager der det koker, kan det gå en kule varmt hos hvem som helst, med påfølgende hastverk. Men jevnt over har jeg tillit til at bilen behandles bra på seriøse verksteder. Har aldri funnet tegn som tyder på noe annet. Men nå bruker jeg kun merkeverksted for garantisaker da. For alt annet har jeg min egen, eminente, mekaniker. (Med mindre jeg får ånden over meg og skrur selv da). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Jepp, hater å levere bilen på verksted.. Leverte 330i kompressoren min til et BMW-verksted i Bergen, og fikk telefon fra en kompis om hvorfor jeg hadde full pedal (100+) i 50-sonen. Litt irritert når jeg hentet bilen, fikk faktisk unnskyldning fra verksmester og avslag i prisen Veldig fornøyd med Tores Auto Laksevåg. Vanvittig god kundeservice, skikkelig behandling av bilen og er det noe gale etter rep fikser sjefen det selv etter arbeidstid til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Da har det skjedd en revolusjon. Tores Auto var det største drittverkstedet i Bergen. Brukte de et par ganger da de kun var i Fyllingsdalen. Hjelpe meg.... Laksevågavdelingen er i Tennebekk? Gamle Bil og Tele. Fant en haug med feil på bilen min en gang. Kjøpte inn deler og begynte å demontere.... Tok av den ene strøkne delen etter den andre. Ikke spesielt tillitsvekkende det heller. Synd Bilreparatøren Vest forsvant. DET var et bra alternativt BMW-verksted i Bergensregionen. 2 meget kompetente BMW-mekanikere. Den beste av de skrur imidlertid fortsatt. Driver Mekonomen Kolltveit. Kan anbefales varmt for alle BMW-folk i den regionen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Fyllingen har jeg ikke prøvd, så kan ikke uttale meg. Laksevåg ligger i Damsgårdveien, rett ved straxhuset Vanvittig flinke iallefall og ikke minst gode priser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Virker som man skulle startet en tråd der folk kan anbefale verksteder i div byer/fylker, erfaringer osv. Lett å få en oversikt da, hvis ikke en sånn tråd finnes allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Det finnes faktisk en slik tråd her inne mener jeg på, men den tok aldri helt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet September 20, 2014 Forfatter Share Skrevet September 20, 2014 Hei, da jeg leverte bilen nullstilte jeg forbruksmåleren / liter per mil til 0. Da jeg hentet bilen stod det snittforbruk på 9!?! liter mila. Det kan vel være en indikasjon på at tester har kjørt som et svin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Nei, det er nok bare det at den har kun blitt kjørt ut på parkeringsplassen etter å ha stått litt på tomgang, noe som gir et veldig høyt snitt. Hadde du nullstilt triptelleren også, hadde du sett dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Leverte bmwen min på merkeverksted, når jeg henta den var rattet skittent. Du kjente når du tok på det at det ikke vær reint.Så også fingermerker rundt om.Fikk en mail dagen etter om og gi tilbakemelding, hudfletta dem og sente inn. Gangen etter jeg var ikke var rattet reint. Har mista troa på verksteder, glad jeg gjør det meste selv så jeg slipper noe styr.Konebilen var på service på merkeverksted, 2 mnd etterpå ble det hull i oljefilteret. Tydelige spor rundt filteret av et metallverktøy som hadde stripa opp malinga og laget et dypt hakk, samt filteret var bulka inn på 3 plasser.Tenker da at dem ikke har fått av filteret med sånn filter klo, og gitt faen og bytta det. I tillegg under laveste nivå med kjølevann, luftfilterslange skeivt montert, måtte ha justert eine lykta så den lyste feil, for den var ikke sånn før den var levert. Etter konfrontsjon nektet sjefen på alt, de hadde gjort alt sånn det skulle. Kom igrunnen ingen vei, så ga faen og fraråder alle jeg møter og dra på det verkstedet. Kommer aldri til og ha bilen tilbake dit med mindre det er aller høyst nødvendig.Selv om jeg sansyneligvis kommer til og kjøre til det andre nærmeste merkeversktedet. Som jeg tror ligger et par timer unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Alpejohn Hvilke verksted var dette og hvor i landet ? Hørtes skikkelig uproft ut, bare for å gi deg et eksempel så hadde jeg min forrige bmw på merke verksted i oppland. Full bremse service, etter 1 uke så stod bilen bom fast med låste bremser og feilmeldinger i computeren. Jeg ringte inn til sjefen og han sa jeg bare skulle ringe taue bil og selv om bilen måtte taues hele 30 min og de var full booket den dagen så tok dem i mot bilen min, sjefen sjøl kjørte bilen etter den "nye" servicen og refunderte meg pengene det kostet for tauingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Uansett hvor lyst jeg har til og henge ut dette verkstedet, så holder jeg meg for god for det.Men det var på Sunnmøre.Da var dem jo virkelig hyggelig! Var LITT av det der jeg hadde forventet, men ble fiket til fra begge sider.Har funnet det andre nærmeste verkstedet nå, ca 1.5 time kjøring mot 1 time før (inkl ferge). Kjører gledelig dit heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå