Stian Indregaard Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Hei. Da er det bare meg igjen Heter Stian Elvan Indregaard, Bor på Evenskjer sør i troms. Skulle egentli ikke ha bmw men så prøvde jeg en og var solgt me en gang. Bedre biler kan man ikke finne. Men det er jo ALLE her klar over Kjører i dag en 2001 e46 330xda Stasjonsvogn. Gleder meg til å prøve Michelin X-Ice XI3 på bilen da frosten allerede er kommet her oppe og det er meldt snø i DAG Til daglig kjører jeg til Harstad som er 75 km tur/retur hvor jeg jobber. I tillegg blir det kjøring fram og tilbake noen ganger ekstra da familie bor i Harstad. Bli veldig varierende kjøre forhold på meg da vi her ved kysten i nord har veldig varierende forhold, Alt fra bar asfalt, våt asfalt, snø til over pansret til såpeglatt hålka! (Skjøytebane). Blir veldig spennende å se hvordan disse dekken tåler slike forhold. Gleder meg, Størelse på dekk er 225/45-17 altså ganske så standard. Bilde av bile kommer neste post da jeg må ha litt mer lys til å ta bilde LES: snart mørketid. Har ikke bilde av bilen etter noen skjønnhets oppdateringer. JMB, Haukefer, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Gratulerer til de som får teste dekkene. Skal ble spennende å lese tilbakemeldingene. Men Haukefer har vel kanskje skrevet feil dekkdim? Vil anta at det er snakk om 45 profil foran og 40 bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Nei, har skrevet riktig dimensjon, ble vist noe problem med rulleomkretsen, derfor vi enda opp på den dimmen jeg får nå. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Nei, har skrevet riktig dimensjon, ble vist noe problem med rulleomkretsen, derfor vi enda opp på den dimmen jeg får nå. Sent from my iPad using Tapatalk HD Da lurer jeg på hva de har røyka. For det blir feil på E6x. Blir riktig som EHD skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hmmm... Haukefer har idag 225/55-18 foran... og da blir 235/50-18 bak feil... eller?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hmmm... Haukefer har idag 225/55-18 foran... og da blir 235/50-18 bak feil... eller?... Org 18" dim på e60 er 245/40/18 og eventuelt 275/35/18 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hmmm... Haukefer har idag 225/55-18 foran... og da blir 235/50-18 bak feil... eller?... Standard dim for E6x er 225/55-16, i 18" skal det da være 225/45-18 for å få minst mulig feilmargin. Da regner jeg med at du skjønner at det blir feil når han skal ha 225/55-18... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Det blir helt feil ja og årsaken er at jeg fikk opplyst at han har 225/55-18 foran og jeg antok at dette var korrekt dimensjon. Han har 245/55-18 bakdekk, men denne dimensjonen har Michelin ikke når det gjelder de aktuelle vinterdekkene. Som en erstatning mente jeg at 235/50-18 ville være OK i relasjon til fordekkene. Hmmm... Michelin må nok kontaktes for å rettet opp dette. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Alternativt kan 245/40-18 benyttes (også en standard dimmensjon for E60/E61), og de fleste dekkprodusenter leverer dekk i denne størrelsen. Det blir for øvrig spennende å se noen utfyllende tester etterhvert. Godt jobbet, Fredrik! Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Endret bestillingen til 235/40 og 245/40, begge godt innforbi 5% kravet Gleder meg til å få di montert. Skal en tur til Vågslid neste helg, får håpe på litt snø da. Sent from my iPad using Tapatalk HD mkj og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Indregaard Skrevet Oktober 16, 2014 Share Skrevet Oktober 16, 2014 Da har jeg fått bekreftet at dekken er hos meg innen 24/10. Regner ikke med det blir det store vinterværet før den tid uansett. Gleder meg veldig til vinter nå. Lurer på om jeg er den eneste som gjør det.... Legger med ett mindre bra bilde av bilen siden jeg ikke fikk gjort det i forrige post. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Oktober 23, 2014 Share Skrevet Oktober 23, 2014 Da er jeg hos dekkforhandleren og får montert mine dekk Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Oktober 23, 2014 Share Skrevet Oktober 23, 2014 Fee felger de har her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Oktober 23, 2014 Share Skrevet Oktober 23, 2014 Da var det klart. Merket med engang komfortabel bil etter skifte til vinterdekk. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Flotte saker og ting. Det ville ha vært fint om dere andre også poster et innlegg i tråden når de nye vinterdekkene står på bilen. På den måten vet vi når testen starter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå