Gå til innhold

Test av Michelin X-Ice XI3 vinterdekk


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Da er det bare meg igjen :)

 

Heter Stian Elvan Indregaard, Bor på Evenskjer sør i troms. Skulle egentli ikke ha bmw men så prøvde jeg en og var solgt me en gang. Bedre biler kan man ikke finne. Men det er jo ALLE her klar over :) Kjører i dag en 2001 e46 330xda Stasjonsvogn. Gleder meg til å prøve Michelin X-Ice XI3 på bilen da frosten allerede er kommet her oppe og det er meldt snø i DAG :)

 

Til daglig kjører jeg til Harstad som er 75 km tur/retur hvor jeg jobber. I tillegg blir det kjøring fram og tilbake noen ganger ekstra da familie bor i Harstad.

 

Bli veldig varierende kjøre forhold på meg da vi her ved kysten i nord har veldig varierende forhold, Alt fra bar asfalt, våt asfalt, snø til over pansret til såpeglatt hålka! (Skjøytebane). Blir veldig spennende å se hvordan disse dekken tåler slike forhold. Gleder meg, Størelse på dekk er 225/45-17 altså ganske så standard.

 

Bilde av bile kommer neste post da jeg må ha litt mer lys til å ta bilde LES: snart mørketid. Har ikke bilde av bilen etter noen skjønnhets oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har skrevet riktig dimensjon, ble vist noe problem med rulleomkretsen, derfor vi enda opp på den dimmen jeg får nå.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Da lurer jeg på hva de har røyka. For det blir feil på E6x. Blir riktig som EHD skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Haukefer har idag 225/55-18 foran... og da blir 235/50-18 bak feil... eller?... :???:

Standard dim for E6x er 225/55-16, i 18" skal det da være 225/45-18 for å få minst mulig feilmargin. Da regner jeg med at du skjønner at det blir feil når han skal ha 225/55-18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt feil ja og årsaken er at jeg fikk opplyst at han har 225/55-18 foran og jeg antok at dette var korrekt dimensjon. Han har 245/55-18 bakdekk, men denne dimensjonen har Michelin ikke når det gjelder de aktuelle vinterdekkene. Som en erstatning mente jeg at 235/50-18 ville være OK i relasjon til fordekkene. Hmmm... Michelin må nok kontaktes for å rettet opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet at dekken er hos meg innen 24/10. Regner ikke med det blir det store vinterværet før den tid uansett. Gleder meg veldig til vinter nå. Lurer på om jeg er den eneste som gjør det....  Legger med ett mindre bra bilde av bilen siden jeg ikke fikk gjort det i forrige post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...