Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Tenkte å koble ut EGR-ventilen på min 05mod e90 320d. Prøvde å blende vacumslangen inn til ventilen. Det vil nok funke da ventilen ikke vil åpne for eksos men da ble det en ganske høy summelyd fra der jeg blenda slangen samtidig som motorlampen lyste. Vet at på e46 så vil dette funere fint..

 

Hva er best å gjøre?

 

Tilleggsspørsmål; Går det an å fjerne dpf og kjøre med orginal map?

Skrevet

Egr fjerning vil resultere i feilkoder.

Den må deaktiveres i programvaren.

Da gjør du det Øyvind L. sier.

Skrevet

Egr fjerning vil resultere i feilkoder.

Den må deaktiveres i programvaren.

Da gjør du det Øyvind L. sier.

 Okei. Det vil bli feilkoder visst jeg fysisk blender eksosrøre inn til egr-ventilen også?... Det var da dumt

Skrevet

Mener bestemt at du å får nød modus.

ved blending av vacum-slange inn til EGR-ventil får du bare gul motorlampe, bilen går akkurat som før

Skrevet

I dieseltråden så skriver TRF at dette kan gjøres opp til ca 2004 eller før det kom lambda. 

Skrevet

Etter langtidstesting på en av våre steg 4 biler (m57n, edc16), uten lambda, som fikk feilkode på egr, lot vi den gå slik over tid. Først ble naturligvis alle verdier logget, med og uten feil tilstede, og ila de første turene. Alt så fint ut.

Dog, etter ca 6-7 måneder ble verdier logget igjen (den har nå altså gått med motorlampe pga egr i denne tiden), og innsprøytet mengde var nå redusert med nesten 5mg/slag, dette merkes. Slettet feilkoder samt shadow koder, og bilen fikk tilbake innsp mengden som den skulle være.

Konklusjon, jo man bør absolutt deaktivere feilkoden.

Skrevet

Er du helt sikker?

For dette er vel en n47 motor?

 ja, og det er vel m47 motoren mener jeg.

 

 

Etter langtidstesting på en av våre steg 4 biler (m57n, edc16), uten lambda, som fikk feilkode på egr, lot vi den gå slik over tid. Først ble naturligvis alle verdier logget, med og uten feil tilstede, og ila de første turene. Alt så fint ut.

Dog, etter ca 6-7 måneder ble verdier logget igjen (den har nå altså gått med motorlampe pga egr i denne tiden), og innsprøytet mengde var nå redusert med nesten 5mg/slag, dette merkes. Slettet feilkoder samt shadow koder, og bilen fikk tilbake innsp mengden som den skulle være.

Konklusjon, jo man bør absolutt deaktivere feilkoden.

 

Dette kan ikke gjøres bare med f.eks NCS Expert eller bmw scanner? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...